קויו וולדורף,עיבוד דיגיטלי, תערוכת בוגרי בית ספר בסיס לאמנות (יחצ)

שנת הלימודים נפתחת עם תואר, תערוכות ומעונות חדשים

במוסררה פותחים תערוכות, בשנקר חונכים תואר חדש בעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים ובוגרת תקשורת חזותית מוציאה ספר, בבסיס ובבצלאל מזמינים אתכם לתערוכות בוגרים ובחולון משיקים פרויקט להקמת מעונות סטודנטים

בוגרי אמנות

מסתבר, שתערוכות הבוגרים טרם הסתיימו. ביום שלישי, 24/9, תפתח 'בוגרים 2019' – תערוכת ששת הבוגרים של בית ספר בסיס לאמנות. בתערוכה, יוצגו גופי העבודות הנוטות אל היצוג הדו ממדי ונפתחות לקשת רחבה ועשירה של דימויים. העבודות נוצרו מתוך עניין, השפעה הדדית ושיחה קרובה, ובה בעת ניכרת בהם עצמאות מחשבתית, עומק אינטלקטואלי והתייחסות נוקבת אל התרבות העכשווית ואל המרחב הפוליטי בו פועלים הבוגרים כל אחד בנפרד.

/// אוצרים: טליה ישראלי, יורי כץ. עד: 5/9. המדע 14, א.ת. הרצליה.

אירה קרמר, My Sister and Me (צילום לנה גומון)
בן מימון, מקום, בסיס לאמנות (צילום לנה גומון)

הנצחה ומצוקה

תערוכות חדשות נפתחות ביום ששי, 20/9, בגלריות מוסררה בירושלים. התערוכה הקבוצתית 'אני, אנדרטה', המוצגת בגלריה החדשה, מציעה שלושה מודלים שונים לבחינת היחס בין הגוף האנושי, הזמן החולף ואתר הזיכרון. כל אחד מהמודלים, מאפשר חשיבה מחודשת על מושג ההנצחה בתודעה המקומית. בכל אחת מהעבודות, הגוף האנושי מיצר יחס אחר לאנדרטה.

/// אוצרת: מיכל בראור. רחוב הע"ח 9, ירושלים. 

 התערוכה הקבוצתית 'רוממות כחרב פיפיות', בגלריה ע"ש דרפלר. בתערוכה יוצגו עבודות המתכתבות עם יצירתו של הצלם מורל דרפלר ז"ל. בהשראת עבודות ה'במה' של מורל דרפלר, המכילות איכות דיאלקטית של רוממות והנמכה, עוסקת התערוכה באופן שבו האמנות הופכת את היוצרות ומעמידה את בעלי הכוח במצוקה. יתרון שהופך לחיסרון, מאפיין את כל העבודות בתערוכה, החושפת פערים בחד משמעותה של המציאות.
/// אוצרת: נעמה חייקין. רחוב הע"ח 9 (בחצר), ירושלים.

התערוכות עד 28/11.

ביקור הנשיא דונלד טרמפ בישראל (צילום אבי אוחיון לעמ)
construction of the Monument, טל אפרשטיין וג׳וליה טורבאן (יחצ)

תורת המשחקים

לראשונה בישראל, אישרה המועצה להשכלה גבוהה את פתיחתה של תכנית אקדמית המיועדת להכשרת סטודנטים בעיצוב ופיתוח של משחקים דיגיטליים במסלול המעודד מחקר וחדשנות. תכנית התואר השני בשנקר מציעה מסגרת לימודים לקראת תואר מוסמך בלימודים אקדמיים של משחקים דיגיטליים. הלימודים מעניקים השכלה נרחבת בתחומי העיצוב והפיתוח של משחקים דיגיטליים מתוך הבנה שהכשרה בינתחומית בהנדסה ועיצוב בדגש על חשיבה מחקרית תקנה לבוגרי התואר יתרון רב בפעילות עתידית בתעשייה. ראש התואר השני: ד"ר ורד פנואלי.

תואר שני חדש בשנקר (יחצ)

עבודת הגמר שהפכה לספר

אם יצא לכם מוניטין של 'הורגי עציצים' ואתם רוצים ירוק בחלון או במרפסת אבל אף פעם זה לא מצליח לכם, 'גינה להשכיר' הוא המדריך בשבילכם. המדריך, שאיירה בלה פוטשבוצקי, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, ידידותי למשתמש, ויכול ללוות אתכם בכל שלב ובכל שאלה. אילו צמחים יתאימו לתנאים אצלכם בבית? אילו כלי קיבול יתאימו להם? איך מתגברים על מזיקים? והשאלה שכולם מתקשים בה – כמה להשקות? בעזרת מספר כללי אצבע פשוטים והיכרות עם סוגי צמחים המתאימים לגידול בבית, תוכלו להפוך את המרחב הפרטי שלכם לירוק הרבה יותר.

מתוך עניין, התחילה פוטשבוצקי לחפש חומר וגילתה שאין מידע שמרוכז יחדיו אודות צמחי הבית והטיפול בהם. את החומרים שמצאה, היא ליקטה, חיברה ואיירה ואף הגישה אותם כעבודת גמר בשנקר. התוצאה, שנה מאוחר יותר, היא הספר הקסום הזה .

מתוך הספר (יחצ)
כתבה ואיירה (יחצ)

מעונות בחולון

בימים אלה יצא לדרך פרויקט מעונות הסטודנטים ב HIT. כך, יהפוך המכון הטכנולוגי חולון לאוניברסיטה שתתכבד בשלושה מבני מעונות חדשים בני תשע קומות, שבהם 430 דירות, מועדון, שטחי מסחר וחניון תת קרקעי. מובילי הפרויקט הם: נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב, ראש עיריית חולון, מר מוטי ששון, סמנכ"ל פיתוח עסקי, מר אילן מלמד, סמנכ"ל חטיבת הבנייה של חברת שיכון ובינוי – סולל בונה, מר דורון מילר, יו"ר הועד המנהל, פרופ' אדיר פרידור, יו"ר ועדת המעונות, מר איציק מלאך ומנכ"ל HIT, מר שמואל גולדברג.

קברניטי פרויקט המעונות (צילום טל חיים)

אולי יעניין אותך גם...