איתי דקל, פרפורמנס דיגיטלי, מהתערוכה עמ;לק במכללת אורנים (יחצ)

קשב דוט קום: תערוכה במכללת אורנים מדברת על הפרעת הריכוז של כולנו

מיהו ראש בית הספר לעיצוב וחדשנות החדש במכללה למינהל? מיהו ראש המחלקה החדש לתקשורת חזותית במכון הטכנולוגי בחולון? מי המרצה בשנקר שמכרה יצירה למטרופוליטן? איך בית הספר לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל מנגיש אדריכלות להמונים? איזו תערוכה בשנקר עוסקת בעיצוב של שנות העשרים? ואיך שיפרו בויצו חיפה את מתחמי הלמידה?

מינוי חדש

מעצב הפנים, גיל דביר, סוגר מעגל. כמי שסיים בהצטיינות את לימודי המחזור הראשון של בית הספר לעיצוב וחדשנות במסלול האקדמי של המכללה למנהל, הוא מונה, בתחילת השנה האקדמית, לעמוד בראש אותו בית ספר בדיוק. "כבר בתחילת דרכי, ידעתי שבעתיד אחזור לאקדמיה ולתחום ההוראה שכה אהוב עלי" אמר המעצב גיל דביר. דביר, מוסמך בהצטיינות יתרה בלימודי מנהל בעיצוב מה- Pratt Institute בניו יורק, עבד בעל פרויקטים בעיצוב פנים בארץ וכן בארה"ב, שם הגיע לפרויקטים בקנה מידה גדול כמו מלון הפלאזה המפורסם בניו יורק בבעלותו של מר יצחק תשובה.

היום, דביר הוא בעליו של סטודיו בוטיק 'גיל דביר דיזיין' בניו יורק העוסק במגורי יוקרה פרטיים ובמלונות. עם חזרתו לארץ, החל דביר, במקביל, להשתלב כמרצה ולהנחות קבוצות סטודיו בבית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למינהל. הוא מתאר את החזרה לאקדמיה ולבית הספר לעיצוב בו למד כסגירת מעגל עבורו בהבטים אידיאולוגיים מקצועיים ורגשיים, כמשימה אישית שלו להעביר מהידע המקצועי שלו ולחנך את דורות המעצבים הבאים בדרך בה הוא מאמין.

גיל דביר (צילום: ליהי סטרוגו)

ועוד מינוי חדש

צחי דינר, מעצב ויוצר בתחומי העיצוב השונים מעל ל-20 שנה, בוגר המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית ב HIT ובעל תואר שני בפילוסופיה ותרבות דיגיטלית, מונה לשמש כראש המחלקה לתקשורת חזותית במכון הטכנולוגי בחולון. דינר, משלב בין הוראה באקדמיה ובתחומים מסחריים מתוך מטרה לגשר בין העולמות. ברמה המקצועית, לדינר ניסיון רב והתמחות בתכנון פרויקטים רחבי היקף החל משלב התכנון האסטרטגי, מיתוג  ועד השקה שלהם במרחב הדיגיטלי.

במשך השנים, יזם ופיתח מיזמים הקשורים לעיצוב ומחקר והשתתף בתערוכות העוסקות בקשרים של עולם העיצוב והטכנולוגיה. דינר היה שותף במספר חברות עיצוב מובילות בארץ (כשאחת מהן נמכרה לחברת טכנולוגיה) וסיפק שירותי עיצוב במובן הרחב והמקיף ביותר.

צחי דינר (צילום יחצ)

משנקר למטרופוליטן

יצירה של האמנית אורית חופשי, מרצה בחירה באמנות רב תחומית במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, נרכשה על ידי מוזיאון המטרופולין בניו יורק לאוסף הקבוע של המוזיאון. חופשי, היא מהאמניות הבולטות בארץ בתחום ההדפס. ביצירות גדולות ממדים, המשלבות בין רישום, ציור והדפס, אמנותה חוצה את הגבולות המגדירים את תחום ההדפס. באמצעות סגנון ייחודי, היא מחברת חומרים שונים כדי ליצור עבודות מונומנטליות בעלות הקשרים סיפוריים הסוחפים את המתבונן לתוכן, תוך התייחסות למציאות הפוליטית והאקולוגית של ההווה.

Quest (יחצ)
אוירת חופשי (יחצ)

 

'אמ;לק, ארוך מדי, לא קראתי', היא תערוכה קבוצתית המוצגת בגלריית מכללת אורנים. כותרת התערוכה, מדווחת בהתנצלות אפורה על מספר דקות הקריאה הנדרשות לצליחת הטקסט. מקבץ העבודות בחלל הגלריה, עוסק בסוגיית המלחמה על תשומת הלב. מתוך מחשבה על משמעות הפעולה המחזורית והדינמיקה המכנית שהיא יוצרת, בוחנים האמנים את רמת הקשב והריכוז של הצופה. כך למשל, איתי דקל – כתב תוכנה שיוצרת לופים מחזוריים ורנדומליים מתוך סרטו של אלפרד היצ'קוק 'חלון אחורי'. אלאא מחמיד – יצרה עבודת סאונד העוסקת בתגובות האוטומטיות של חלק מחברי הפייסבוק שלה בשעה שגילו שעוקב שלה עשה לייק על אחת התמונות שהעלתה. שי גולדשטיין – מצלם באובססיביות פעולות ביתיות שגרתיות ויוצר מן הדימויים מעין שטיח גיפים דינאמי המוקרן על הקיר.

/// אוצר: עודד הירש. עד: 23/12. קריית טבעון.

שיראז בהלול, בית בובות (יחצ)
יוני טל, כלי נגינה אינטראקטיבי (יחצ)

תערוכה נודדת

תערוכה נודדת של צילומי פרויקטים אדריכליים מבית הספר לארכיטקטורה אוניברסיטת אריאל, תתקיים בערי הפריפרייה בישראל במהלך 2019-2010. התערוכה, תגיע, בין היתר, לדימונה, שדרות, ג'סר א זרקא, עכו ולמגדל העמק במטרה לחשוף ולהיחשף בפני קהלים שונים ומגוונים. "כחלק מתפיסת העולם של ביה"ס, הוחלט לקיים את התערוכה הנודדת, בצפון ובדרום הארץ" מסביר פרופ' אדר' בני ראובן לוי, ראש ביה"ס לארכיטקטורה "התערוכה תימשך כחודש ימים בכל אחד מהמקומות שנבחרו וכך, תחשוף את עבודותיהם של מורים ובוגרים מצטיינים של ביה"ס באפן בלתי אמצעי בפני קהלים חדשים, תעניק חשיפה לציבור שאמנות ותרבות פחות נגישות בסביבתו הקרובה ותתרום באופן הדדי הן למבקרים והן לבית הספר".

מיקומי התערוכה ומועדי הצגתה:

עד 29/11 – עכו. 1-31/12 – קריית גת. 1-31/1 – מגדל העמק. 1-29/2 – ג'סר א זרקא. 1-31/3 – אשקלון. 1-30/4 – שדרות. 1-31/5 – דימונה. 1-30/6 – מצפה רמון. 1-31/7 – אוניברסיטת אריאל.

לירן שוקרון (יחצ)
עדי דביר (יחצ)

20 בחלוף 1000

בספריית שנקר, תפתח ביום שלישי, 26/11, התערוכה 'שנות ה־20 הסוערות בחלוף 100 שנים' המציגה את הרוח, את היצירתיות ואת החדשנות שבאו לידי ביטוי באירופה ובצפון אמריקה בשנים 1920–1929. התערוכה, מתמקדת בשנות ה־20 בהקשר של שנקר, ומציגה אוסף ספרים העוסקים בהתפתחויות ובחידושים שהתרחשו בשנות ה 20 באופנה, באומנות, בטכנולוגיה, בארכיטקטורה, בעיצוב תכשיטים ובעיצוב מוצר. כן מוצגים ברחבי הספרייה, פריטי אופנה מקוריים מהתקופה, באדיבות ארכיון רוז לאופנה וטקסטיל בשנקר.

/// אוצרת: ג'ניפר ריימונד. עד: 31/12. ידע עם 8, רמת גן.

בראי השנים (יחצ)
של שנות ה 20 (יחצ)

מרחבי למידה

בשנים האחרונות, בתי ספר בארץ ובעולם, מבינים יותר ויותר שמבנה הכיתה המסורתי, אינו מתאים ללמידה במאה ה-21. המגמה היא, לדמות כמה שיותר את ההתנהלות בסביבות הלמידה להתנהלות הנדרשת בסביבות העבודה העתידיות. המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה, השיק, עם פתיחת שנת הלימודים, מרחבי למידה חדשניים. אלו תוכננו והוקמו בשיתוף פעולה עם חברת Steelcase, היצרנית הגדולה בעולם לפתרונות לסביבות למידה חדשניות, וחברת Spacetech נציגתה בישראל. סביבות מעין אלו, פרי מחקרם של חוקרים מובילים, יושמו במוסדות אקדמיים מובילים בעולם, כדוגמת אוניברסיטאות הרווארד, מלבורן ויסקונסין ועוד.

שינוי המבנה המסורתי (צילום הרצי שפירא)
והתאמתו למאה ה 21 (צילום הרצי שפירא)

אולי יעניין אותך גם...