קוטה ימג'י (יחצ)

קליפ מהעתיד: הדימויים הדיגיטליים שיגרמו לכם לנוע בחוסר נוחות

הוא מושפע מכל מה שיש לטוקיו להציע אבל גם מאמנות סוריאליסטית, אנימציה וקומיקס. בואו להכיר את קוטה ימג'י

סוריאליזם, צבעים עזים והשפעות מתרבות הפופ היפנית, מתגנבים לא פעם ליצירותיו של קוטה ימג'י (Kota Yamaji). אפשר להתחבר אליהן או לא. לאהוב אותן או לא. אבל אי אפשר להישאר אדישים כלפיהן. או לפחות מרותקים. או מסוקרנים.

תמיד מסקרן (יחצ)

הכל מתחיל בטוקיו

קוטה, הוא אמן דיגיטלי, עורך וידאו ומעצב. הוא גדל בטוקיו ובילדותו, כך הוא מעיד, חיבב מאוד את המחשב של אביו ונהג להשקיע הרבה זמן באילוסטרציות ובניית אתרים יחד עם חבריו ללימודים.

התחיל כילד קטן (יחצ)

"תמיד הסתקרנתי מהכוח וההשפעה שיש לאילוסטרציה ולכן, בהמשך, החלטתי ללמוד עיצוב גרפי, גרפיקת מחשב ואנימציה. מאז שסיימתי את הלימודים, אני משלב את כולם בקליפים ובעבודות גרפיקה למיניהן" אמר בריאיון.

גרפיקת מחשב (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

כדורים וקוביות

העבודה של קוטה, מתחלקת לא פעם לסדרות שבהן מופיעים מוטיבים חוזרים. לא מזמן, הוא עבד על סדרת איורים דיגיטליים שבהם מופיעות דמויות שראשן הוחלף במיני כדורים וקוביות. הדמויות – שמזכירות יותר בובות מבני אדם באמת, לצד הקומפוזיציה, הצבעים והבגדים המשונים – יוצרות מן מחזה סוריאליסטי למדיי על סף השיגעון אפילו.

לצד הסדרה המוצגת כאן, עובד קוטה על מספר סדרות. באחת, הוא חוקר את אופנת העתיד ובאחרת, הוא מתבונן על חללים אדריכליים. כך או כך, בעבודות שלו, תמיד יש משהו עתידני, לא מוכר (או לפחות עדיין לא) ומן מינימליזם שגורם לאי נוחות.

כדורים (יחצ)
וקוביות (יחצ)

דאלי ומגריט

על אותם אלמנטים שאינם מציאותיים, על גבול המדע הבדיוני, המצויים לרב ביצירותיו, הוא אומר שההשראה להם באה לו דווקא מאמנות סוריאליסטית כמו זו של סלוודור דאלי ורנה מגריט.

השראה מהגדולים ביותר (יחצ)

אבל כשהוא נשאל מה משפיע עליו ומעורר את השראתו, הוא מציין שזה בעיקר סוגים שונים של סרטים, משחקים, אנימציית וידאו, קומיקס (בעיקר יפני), ספרים וכמובן אורות הניאון של טוקיו. "אני סומך על תחושות הבטן שלי ותמיד בוחר שילובי צבעים שתומכים ביצירה עצמה" הוא אומר.

מלא מקורות השראה (יחצ)

ארבעת השלבים

"אני מתחיל בשרטוט מאוד כללי ותוך כדי זה בוחר במוטיבים שאשתמש. בשלב הבא אני מייצר דגם של אותם מוטיבים באמצעות תוכנת מחשב. ככל שאני מתקדם, אני אורז את היצירה בפלטת גוונים ונוחר זוויות הסתכלות.

"בשלב הסופי, אני בוחן את המראה וההרגשה שמתקבלים מהיצירה וצובע את אותה. אני מחפש לדייק בשילוב הצבעים ובזוויות הטובים והמושלמים ביותר. בסוף, אני עושה התאמות אחרונות בתוכנת פוטושופ עד שאני מרוצה מהתוצאה".

גוונים וזוויות (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...