canned, פאטי קרול (יחצ)

הצילומים שחושפים את הקשר הטעון שבין האישה לבית שלה

"למרות שיש בצילומים לא מעט הומור, למסר יש השלכות אפלות יותר לגבי תפקידה של האישה בחברה" אומרת הצלמת פאטי קרול

"העבודה שלי עוסקת בתסביך שנוצר בין האישה לביתה בהקשר למונח הידוע והמוכר – 'עקרת בית'" אומרת הצלמת האמריקאית פאטי קארול (Patty Carroll). וואו, פתחת פה נושא לדיון יקירה. נראה, שמאז ומעולם, הקשר הטעון הזה שבין אישה וביתה מעסיק תרבויות וחברות שלמות מסביב לעולם. יש שאומרים שמקומה של האישה בבית. יש שטוענים שהאישה היא הבית ויש שמאמינים בשוויון מוחלט. כך או כך, נראה שמדובר יהיה בדיון נצחי ללא מסקנה שתניח את דעת כולם.

pie eyed, פאטי קרול (יחצ)
red balls in the air, פאטי קרול (יחצ)

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

טובעות בפנטזיה

פאטי קרול, היא אמנית בת 75. הגיל, הוא כמובן לא פקטור בשבילנו. אבל דווקא מעניין לציין אותו, כשמתבוננים בצילומים העשירים כל כך בקומפוזיציות, בפרטים ובצבעים. כשמתעמקים בצילומים עוד יותר ומגלים מה עומד מאחוריהם, הוא שוב הופך ללא רלוונטי בעליל. כך יוצא, שהמשחק הזה מתעתע בדיוק כמו הצילומים עצמם. 

בצילומיה המסקרנים, מציגה קרול חדרים וחללים ביתיים, אותם היא מדמיינת ובונה מחדש כשהם גדושים בחפצים ופריטי דקורציה. הסצנות הפנטסטיות האלה, משמשות רקע לאישה בודדת ומוסווית (או רק לרמיזות של אברים מגופה) שכמו טובעת ונטמעת בתוכו. "האישה היא גם קורבן של האובססיות, הפעילויות והנסיבות שלה, אבל גם של היוצר הבלתי נראה של כל אלה" אומרת קרול.

cleaned out, פאטי קרול (יחצ)
striped books, פאטי קרול (יחצ)

הנשים השקופות

"האישה והמוסכמות החברתיות שהביאו אותה למצב הזה, הן גם מעוררות סיפוק וגם בעייתיות, גם פתטיות וגם מבדחות" מסבירה קרול "הפוליטיקה של הזהות בעידן המודרני, לא מכירה בנשות הפרברים השקופות, שלמרות שעל פניו הן כאילו פריווילגיות, למעשה הן מחויבת למושלמות ולציפיות כמעט בלתי אפשריות שנדבקו בהן מאז ומתמיד".

קרול מעידה על עצמה שהיא מושפעת ממקורות רבים, בהם: סרטי וינטאז', ציורים עתיקים של טבע דומם ומגזינים העוסקים בדקורציה. "הכוונה שלי, היא להצביע על הגיבורות השקופות שמנהלות בשקט בתים ומשפחות כשלעיתים קרובות גם קריירה לצידם. הדמות בצילומים שלי, מסמלת כל כך הרבה נשים, ללא קשר לרקע אישי או תרבותי. נשים שתרבות הצריכה מושרשת בהן וכמו השתלטה עליהן לחלוטין".

cooking the goose, פאטי קרול (יחצ)
flying fppd, פאטי קרול (יחצ)

הומור עם מסר עמוק

"האישה שלי היא גם היוצרת וגם הקורבן של הרכוש המצטבר ושל האובססיות שלה" מסכמת קרול "הבית שלה הפך לאתר טרגי ומסוכן, שמתרחשות בו סצנות ותקלות מבדחות אבל גם שוברות לב. למרות שיש בצילומים לא מעט הומור, למסר יש השלכות אפלות יותר לגבי תפקידה של האישה בחברה".

בהחלט שווה לקחת רגע ולחשוב על הדברים.

dished, פאטי קרול (יחצ)
lolipopped, פאטי קרול (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...