מימין: מתוך האינסטגרם של @klarna, משמאל: מתוך האינסטגרם של @maria.svarbova

שלמות רנדומאלית: חשבונות אינסטגרם לא קשורים שחובה לעקוב אחריהם

הצהוב, השחורלבן, מומחי הנייר, אלה שישכנעו אתכם שמגיע לכם, אגדות קולנועיות וארכיאולוגית אחת שעשתה הסבת מקצוע, יש לנו כמה חשבונות אינסטגרם שלא נפלו לשום קטגוריה

תמיד אנחנו בוחרים לכם חשבונות מטריפים שנופלים תחת קטגוריה כלשהי. קרמיקאים ישראלים, צלמים מינימליסטיים, חשבונות של צמחים ירוקים, כאלה בצבעי הקשת וכאלה עם אוכל שיפיל אתכם מהכיסא. הפעם, אספנו כמה חשבונות שלא נופלים תחת אף קטגוריה, הם פשוט ממש טובים, כל אחד בתחומו, בלי מתחרים.

@ayellowmark

על החשבון הרנדומאלי הראשון שמענו לראשונה מאירה הוק, מומחית האינסטגרם הבלתי מעורערת והוא חשבון צהוב. מה זה אומר? המנהל האמנותי מרקו מורציאנו (@markomorciano) חי בצפון איטליה ומטפח פיד יפהפה ובו רק תמונות עם הצבע הצהוב. התמונה הראשונה פורסמה בדצמבר 2014 ומאז הוא מפרסם יצירות צהובות שלו ויצירות צהובות של אנשים ברחבי העולם שמתייגים את ההאשטג שלו #ayellowmark.

@alan_schaller

ובניגוד מוחלט לפיד הצהוב של מורציאנו הכרנו ככה במקרה בשיטוט יומיומי באינסטגרם את הפיד השחורלבן של הצלם הלונדוני הצעיר אלן שלר. הקונטרסטים החדים, הפרטים האבסטרקטים בתמונות והסצנות המרתקות, נתפסים כולם בעדשת מצלמתו שעבדה בעבר גם עם מותגי העל בכל העולם. למעלה מחצי מיליון עוקבים כבר יש לו ולמרות שזה לא נראה כך, הוא מצלם לפעמים גם בצבע.

@zimandzou

אם אתם לא עדיין לא יודעים, אנחנו סאקרים גדולים של נייר, מוצרי נייר, אמנות בנייר, סתם ניירות יפים, כל דבר שקשור בתחום – אנחנו בקטע. כך הכרנו את הצמד Zim & Zou שהם האמנית לוסי טומאס והאמן טיבולט צימרמן, שנולדו וגדלו שניהם בצרפת ולמדו יחד עיצוב גרפי. הם יוצרים בכל מיני חומרים אך המרכזי ביותר וגם האהוב עליהם ביותר הוא הנייר. הם מתכננים, מציירים, גוזרים ומרכיבים ויוצרים מיצבים מרהיבים.

@klarna

קצת קשה לתאר את קלרנה אבל ננסה בכל זאת. מדובר על חברה שהוקמה לפני 15 שנה ועסקה מיומה הראשון בהפיכת חוויית הקנייה ברשת לטובה וחלקה יותר. היום הם מספקים אפשרויות תשלום שוונות ומשונות שעוזרות להפוך את הקניות אונליין להכי נוחות שיש. מעניין? לא ממש, אבל עמוד האינסטגרם שלהם הוא מה שנקרא 'טו דיי פור'. הם מקדמים קניות במלוא מובן המילה עם סיפורים מפה ועד להודעה חדשים על למה אתם צריכים לקנות את הנעליים ואיך אתם צריכים לפנק את עצמכם ובעיקר על זה שזה מגיע לכם, כל מה שתבחרו לקנות. אינסטגרם חווייתי במיוחד.

@cinespia

כבר כמעט עשרים שנה שסינספיה הם בית לסרטים הוליוודיים מהעבר ולמעשה מציגים את עצמם כ'בית הקברות של סרטי הוליווד'. בפועל, הם מקרינים סרטים מהעבר בבתי קולנוע חיצוניים, כן כאלה שיושבים על הדשא עם המשפחה ועוד מאות אנשים וצופים בקלאסיקות קולנועיות. בעמוד האינסטגרם שלהם, הם בחרו להציג דווקא תמונות היסטוריות ולעיתים אף היסטריות מתוך סרטים ישנים, תמונות מאחורי הקלעים, שחקנים מפורסמים בסצנות עבר ואגדות קולנוע שכבר לא איתנו. מעקב חובה לאוהבי הקולנוע.

@maria.svarbova

אחרונה חביבה היא מריה שברבובה, צלמת סלובקית שבכלל למדה ארכיאולוגיה אך בחרה בצילום להיות לה למדיה בה תוכל להעביר את הכישרון האמנותי שלה. צילומיה מרעננים, מודרניים ובעיקר יצירתיים בטירוף! השחייניות שלה יגרמו לכם לדפדף ולדפדף ולא להצליח לעצור ולחזור לעבודה. יש מצב שאפילו תרצו לשים כובע ים ולרוץ לבריכה בעצמכם. ראו הוזהרתם.

אולי יעניין אותך גם...