זאב אנגלמאיר, שושקה (יחצ)

פסטיבל אנימיקס חוגג 20 במהדורה מקוונת

"לא לזה התכוונו, אבל יצא בסוף שהתקוונו". המכורים לאנימציה יאלצו השנה להמיר את ההפנינג המסורתי בחגיגות צפייה אישיות

ביום שלישי הקרוב, 18/8, יושק פסטיבל אנימיקס תל אביב, והפעם במהדורת אונליין. הפסטיבל הבין לאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה, שאמור היה להתקיים בחודש הבא בסינמטק תל אביב, מתאים את עצמו למצב ומכין 20 תכניות מקוונות, כיאה לחגיגות 20 שנות קיומו. 

לי דרור, מתוך פרויקט איור המרפסות בהשראת הקורונה (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

הפסטיבל, שאוצר את מיטב היצירה בתחומים אלו, שם דגש מיוחד על האנימציה הישראלית העכשווית ועל מפגשי אמן מובילים בתחום הקומיקס, הקריקטורה והאנימציה בארץ. מאז היווסדו, הפך אנימיקס למסגרת הבולטת בארץ שאוצרת וחושפת את החומרים המעניינים לקהל הרחב ולמיטיבי הלכת בתחומים אלו, תוך טיפוח וחשיפת הדור החדש של אמני האנימציה והקומיקס בישראל.

בתוך הנחיר, יוצרים: משה בן אברהם, עידו הרטמן, יואל שמחוביץ', שליו בן אליה, יעל רייספלד אילדיס, כרמין ביטרמן (יחצ)

״לאנימיקס תל אביב יש חתיכת פז"ם. אבל לכבוד יום ההולדת ה 20 שלו, חטפנו עוגת קורונה דביקה לפרצוף" אומר ניסים (נוסקו) חזקיהו, המנהל האמנותי "אבל למרות הכל, ובמיוחד השנה, אנחנו מציעים לקהל להצטרף אלינו ברשת וליהנות מאנימציה ישראלית רעננה בשבועיים של חגיגת מצוירים גדולה. עם זה, אנחנו מקווים לקיים את הפסטיבל במלואו בסינמטק בהמשך השנה, בהתאם להתפתחויות״.

הנרי קישקה, מתוך ההרצאה של מישל קישקה (יחצ)

האנימטור והקריקטוריסט, איתמר דאובה, שאיוריו מלווים מדי שבוע את הטור של סימה קדמון בידיעות אחרונות, יוכרז השנה כיקיר הפסטיבל ובמסגרת זו, יעביר מפגש אמן מקוון. גם תחרות האנימציה השנתית "אסיף" תתקיים ותציג את מיטב היצירה החדשה בתחום, וכן תחרות "קומיקסאי נולד".

איתמר דאובה, יקיר הפסטיבל (יחצ)

20 התכניות יתפרשו על פני שבועיים ויסתיימו ב 31/8. בין התכניות: מפגשים עם אמנים, סדנאות אמן, הרצאות, תחרויות, אירועי גמר, הכרזות על זוכים, דפדופים בפרויקטים וצפיות בסרטים. הגישה להרצאות ולמפגשים בתשלום, מחיר כרטיס 10-20 ₪ למפגש.

נועה כ"ץ, מתוך ספר הציפורים (יחצ)

השותפים לפסטיבל: מועצת הקולנוע – משרד התרבות, המחלקה למופעים בעיריית תל אביב יפו, קרן רבינוביץ לאמנויות ועוד.

אולי יעניין אותך גם...