יוצרים עולמות חדשים (צילום n+o)

משרדי Playtika, סט פרסומת ומלא בתי מלאכה – סטודיו צעיר להכיר!

תכירו את n+o שהם בעצם נטע ואורי, זוג מעצבים תעשייתיים צעירים, בחיים המקצועיים אבל גם בחיים האמיתיים, מתמחים בלהפוך חלומות פרועים ודמיונות מטורפים למציאות

מתי נולד הסטודיו ומה היה החלום?

הסטודיו שלנו נולד לפני כשנתיים, שנה לאחר שסיימנו את לימודי התואר הראשון שלנו בHIT המכון הטכנולוגי בחולון. שם הכרנו אגב, היום אנחנו מחכים לחתונה שלנו בקיץ… הכל התחיל מפרויקטים בלימודים שעשינו יחד, החיבור היה כבר מהרגע הראשון. הצלחנו להשלים אחד את השנייה בתהליך העבודה המשותף וליצור דברים מיוחדים, חדשניים ושונים. וגם בחיים הפכנו לזוג. מילאנו את הדירה שלנו באלמנטים שיצרנו יחד והם מיד שינו את החלל והאווירה ומילאו אותנו בהשראה. ההבנה שהסביבה משנה את אורח החיים, את האווירה, את המחשבות והתחושות קרתה אצלנו בדירה. משם נוצר החלום המשותף, להתערב בסביבה ולגרום לה להתבטא אחרת, באופן ייחודי למה שקורה בה. כל מה שאנחנו עושים ורוצים לעשות הוא לעצב, ליצור ולמצוא את הפרטנרים שיתנו לנו מקום להשתגע.

 

ואיך זה עובד, זוגיות ועבודה מקצועית ביחד?

שואלים אותנו הרבה איך זה שאנחנו מצליחים לחיות ולעבוד ביחד, אנשים לרוב מרימים גבה, מבחינתנו זו חוזקה. היצירה היא העולם המשותף שלנו, בשביל להצליח ליצור אלמנטים מוצלחים וחדשניים חייב להיות שיתוף פעולה וביקורת כנה משני הצדדים מה שמחייב פתיחות וכנות. אנחנו לומדים אחד מהשנייה לקבל ביקורת בונה, לפעמים זה מעצבן, לפעמים רבים וגם לוקחים את זה הביתה אבל בסופו של דבר התקשורת בינינו וההבנה אחד של השנייה מקדמים יותר גם את היצירה וגם את הקשר בחיים האישיים. אנחנו מאוד משלימים אחד את השנייה. כשאחד נותן את הטון, השני מעט נשען אחורה או מטפל בדברים אחרים והתנועה בין לבין מביאה את האיזון והמקום הבטוח של כל אחד מאיתנו.

אנחנו (צילום Beller)

משחקי מחשב הופכים למציאות

מה הפרויקט הכי מגניב שעשיתם ואיך קיבלתם אותו?

הפרויקט הכי מגניב שעשינו היה עיצוב סטודיו של המשחק "Board King's" עבור חברת Playtika, הלקוח המשוגע האהוב עלינו! הצלחנו יחד עם אנשים סופר מוכשרים שעובדים ומעצבים שם יום יום, לייצר סביבת עבודה שהיא כמו עולם משחק, לוח משחק = "בורד" בשפת ההייטק גיימיניג. הצוות שעבדנו מולו דאג להכניס אותנו לעולמם לרגע, אל האווירה אותה הם מנסים לייצר עבור לקוחותיהם בעיצוב המשחקים והאפליקציות שלהם. בעיצוב שלנו, היה לנו חשוב להעביר את אותה תחושה שהחברה מעבירה ללקוחותיה דרך המסך הדו-ממדי. הפכנו את חלל העבודה שלהם למעין עולם משחק תלת-ממדי, שילבנו אלמנטים שונים (לאו דווקא פונקציונליים) כמו דמויות מתוך המשחק שיצרנו עבורם בתלת ממד ובגודל אנושי. שיחקנו במשחק שלהם תחילה כדי להכיר את השפה והתוכן מקרוב, מחקר מעמיק מה שנקרא. לאחר שהתמכרנו למשחק התחלנו לדמיין איך היה אילו כל המשחק היה הופך לחיים? מה אם היה קיים בממדים שלנו? כך הכל קרה.

 

מה היה הפרויקט הראשון שלכם ועל מה אתם מצטערים בו?

הפרויקט הראשון שלנו היה עיצוב והפקת סט לפרסומת של 'Sky and Space'. בין היתר עשינו הרבה עבודות גרפיות, פרויקטים קטנים, לא ויתרנו על שום פרויקט ורצינו לטרוף הכל. אח של אורי עבד על פרויקט בימוי עבור פרסומת של 'סקיי אנד ספייס' (סטרטאפ ישראלי צעיר שמתעסק בלוויינים) והציע לנו תפקיד משמעותי בפרויקט, להפיק ולעצב את כל הסט. ואז, ברגע אחד השתדרגנו מעיצוב גרפיקות פשוטות, לעיצוב ובניית סט שלם שיצולם בווידאו, ליצירת עולם בעצמנו. עבדנו מהבית, עוד לא היה לנו סטודיו אז הכל קרה בדירה קטנה תל אביבית, שהפכה תוך שבוע למעבדת לוויינים שתלויים מהתקרה ואובייקטים מוזרים שרואים רק בעתיד. ישנו בחללית לשבועיים אבל יצא מעולה והיה לגמרי שווה את זה.

סט צילום סקיי אנד ספייס (צילום שי כהן)

די מיצינו!

מה בחיים לא תעשו?

מבחינה מקצועית, אנחנו לא עושים יותר גרפיקות לחתונות. חאלס' מיצינו!

 

איזה יתרון יש לסטודיו צעיר על פני סטודיו ותיק?

היתרון של סטודיו צעיר כמונו הוא האנרגטיות, החדשנות, הרצון להעז ולנסות דברים לא סטנדרטיים, כאלה שלא כל לקוח מיד יתחבר אליהם. אנחנו מספיק צעירים כדי להשתגע ולנסות דברים שלא כולם עושים, מותחים גבולות ומגלים לאן אפשר עוד להרחיק בעולם הזה. חשוב לנו להיות מעורבים בכל שלב בתהליך ולא לפספס שום שלב.

 

מהו נאום המעלית שלכם?

חיוך, בוקר טוב…. אם זיהינו לקוח פוטנציאלי אולי היינו מדברים ביננו על עולם התוכן כדי ליצור סקרנות, אבל בגדול, פשוט נחמדות. היא מביאה אנרגיה אלינו כמעט ב 100%. אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לעשות הכל, זו תחושה שאם הולכים איתה, מבפנים ולא כמובן ממקום יהיר, אז פשוט אין בן אדם שיגיד לנו לא.

(צילום איתי בנית)
תיבת אוצר ותוספות (צילום Beller)

את מי אתם מעריצים?

למרות שרוב המתכננים בארץ משמיצים את התכנון שלו להבימה כי אין שם צל, אנחנו דווקא התאהבנו, דני קרוון. הוא לא מייצר אובייקטים אלא חוויה, כמו משחק. תמיד משלב אינטראקציה של עוברי אורח סביב היצירות שלו, זו בעייננו הצלחה ותרומה למרחב הציבורי. התכנון להבימה, מקום מרכזי והומה שבו דני קרוון הצליח ליצור כמו אי בודד במרכז הבלגן, ירידה אל מתחת לפני הקרקע במספר מדרגות בודדות, מוזיקה קלאסית, צפון מרכז ודרום והנה אנחנו בעולם אחר.

חלומות גדולים

צבע, חומר או מהות, מי הכי חשוב ומי הכי פחות?

במקום הראשון המהות, מהות היא מילה גדולה. בתהליכי העיצוב ועד לייצור, התחושה הפנימית שמובילה אותה, מושפעת מאוד מהערך של המוצר ומה שהוא מייצג עבור הלקוח והמשתמש. חשוב לנו להגדיר ולגבש מהי המהות של המעשה העיצובי שלנו וממנה לגזור חומר, צורה, צבע ופרטים. קרוב מאוד אל המקום הראשון, במקום השני, הצבע. בלי צבע השעמום מגיע. משמעות הצבע בעבודה שלנו היא היכולת להשפיע על תחושות ורגשות של הסביבה מתוך אובייקט. במקום השלישי החומר, אנחנו משתמשים במגוון רחב של חומרים ומשלבים טכניקות עבודה של חומרים שונים ברוב האובייקטים שלנו. שילוב של חומרים מעולמות שונים תמיד עניין אותנו, תהליך העבודה משתנה בין החומרים והשילוב שלהם יחד, תמיד יוצר סקרנות ועניין באובייקט.

 

מהו לקוח חלומי?

לקוח חלומי הוא כזה שנותן לנו יד חופשית, שסומך עלינו. אחד שיודע להכיר לנו את סביבת עבודתו ולתת לנו לעוף. האלמנטים שאנחנו מעצבים והסביבה שאנחנו יודעים לייצר היא שונה. לא כולם מתחברים לסגנון הזה, זה אחלה מבחינתנו כי אנחנו יודעים שיש מספיק כאלה, אמיצים וסקרנים. קיבלנו השבוע בריף "תעשו לנו כיף", זהו הלקוח האידיאלי עבורנו.

 

מה החלק האהוב עליכם ביותר בתהליך העבודה?

החלק האהוב עלינו ביותר הוא השלב לאחר גיבוש הרעיונות והפרזנטציה בו העיצוב מאושר. רגע האמת הוא הרגע בו מתחיל שלב הייצור, הווליום במערכת הסאונד בסטודיו עולה ומתחילים בריקודים וביצירה! הרי התהליך והעבודה עם הידיים הם השלב הכי כיף!

קוביות ישיבה וכדור דיסקו ארנב (צילום Beller)

משגעים את החלל

מה הכי הייתם רוצים שנדע על הסטודיו שלכם?

הכי היינו רוצים שתדעו שאנחנו עושים מה שאנחנו הכי אוהבים בתוך מקום שהוא הבית השני שלנו, בלב תל אביב בין כל בתי המלאכה, הספקים והיוצרים המקומיים המיוחדים שהוספנו לארסנל שלנו. הנגרים, הצבעים, הרתכים, המסגרים, המדפיסים, התופרים וכל האנשים שעושים את העבודה שאנחנו מבקשים, אנחנו מאתגרים אותם עם רעיונות הזויים, לא כאלה שבשגרת עבודתם. לפעמים אפילו נלחצים לרגע ואומרים "לא לא לא…. שוב אתם?", "מה עושים הפעם??". כשהדברים מתבהרים ובעיקר כשמסיימים ורואים את התוצר, מתרגשים וגאים להיות חלק מהעשייה הייחודית. אז שתדעו שיש לנו סטודיו סופר מגניב (ושונה) ממש בדרום העיר, יש גם אחלה נדנדה ועצם ענקית שאפשר לשבת עליה והלוואי שתקפצו לראות!

 

תארו את הסטודיו במשפט בן 6 מילים בדיוק.

אנחנו יוצרים אלמנטים שמשגעים את החלל.

 

הם רק בתחילת הדרך אבל נראה כי היא עוד ארוכה ומסתורית ויהיו בה עוד הרבה רעיונות גדולים להגשים! בינתיים מוזמנים להציץ להם באתר ובעמוד האינסטגרם.

חלל עבודה סוליטר (צילום Beller)
פיקסל דסק (צילום Beller) ©️ 2019 Playtika Ltd., all rights reserved.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...