מתוך 'מבוך הצבים של בונואל' (באדיבות פסטיבל אניניישן)

סוס גס רוח, סטופ מושן וסרטים מצוירים: פסטיבל האנימציה יוצא לדרך

בתחילת השיחה עם תמי ברנשטיין, ראש החוג לאנימציה בבצלאל ואוצרת ומנהלת Anination, לא הבנתי למה צריך בכלל פסטיבל אנימציה בינלאומי בירושלים. בסוף השיחה בדקתי אם יש לי דרכון ירושלמי בתוקף

תמי ברנשטיין היא חברת פייסבוק שלי. לא מזמן, ספר הפנים בישר לי שהיא התמנתה לראש מחלקת אנימציה בבצלאל והנה אני מגלה, שהיא אוצרת ומנהלת את Anination, פסטיבל האנימציה הבינלאומי שיתקיים בשבוע הבא בירושלים (6-10/11). מה יותר טבעי, חשבתי לעצמי, מלהתקשר לחברה שלי, לנפנף בקשר הלא קיים ביננו ולבקש ממנה המלצות לפסטיבל?

שיתוף פעולה עם ארס אלקטרוניקה (באדיבות פסטיבל אניניישן)

היי תמי, אתמול לא הגבת לי להודעה וכבר חשבתי ששכחת שאנחנו חברות

"חלילה, אתמול היה היום הראשון ללימודים באקדמיות ואני, כראש מחלקת אנימציה בבצלאל, הייתי קצת עסוקה. גם היום עוד לא עניתי לאף אחד, אפילו לא לאמא שלי".

ידעתי שזו חברות אמת. התקשרתי לשאול אותך למה צריך פסטיבל אנימציה בינלאומי בישראל?

"זה הפסטיבל היחידי לאנשי מקצוע, שנותן מענה לקהל רחב. מצד אחד, יש בו אורחים שהם "ה"דבר בעולם היום, שינחו סדנאות ויתנו כלי עבודה, השראה והעשרה. מצד שני, יום שבת בפסטיבל מוקדש למשפחות. אגב, הפסטיבל נתמך על ידי המיזם לקולנוע וטלוויזיה וזה מאפשר לנו חופש אמנותי מדהים".

למה דווקא בירושלים? ואני שואלת את זה בתור ירושלמית במקור

"יש פריחה מדהימה של יוצרי אנימציה בעיר. עושים בירושלים סדרות לדיסני. יש פה אקו-סיסטם מדהים של סטודנטים: מוסררה, סם שפיגל, בצלאל והחזותי. זה דור העתיד של התעשייה. והמתחם של הסינמטק בירושלים הוא מדהים".

אין לי אוטו ואני גרה בהרצליה, אבל זה לשיחה אחרת. תני חמישה היילייטס שיעניינו שוחרי עיצוב

"ביום רביעי יוקרן סרט של בונואל. את יודעת מי זה בונואל? לא בקטע של טריוויה".

לא

"בונואל הוא קולנוען ראשית הסוריאליזם, חבר של לורקה. הוא והאמן הסוריאליסטי דאלי, יצרו יחד סרטים. זה סרט שחובבי קולנוע מאוד יאהבו. באותו יום, יוקרנו גם שני סרטי סטופ מושן מרגשים ועטורי פרסים. יהיה מדהים לראות אותם על מסך גדול. בכלל, רביעי וחמישי, הם ימים של התעשייה. יש הרצאה מרתקת של דורי אדר (מייסד Hands On Games – בית ספר לעיצוב משחקים) על למה אנחנו מתמכרים למשחקים? ומרינה קיגל, מעבירה הרצאה על סרטי אנימציה רוסיים מהזווית שלה כילדה. זוכרת שבילדות היתה שעה של סרטים מצוירים אחר הצהריים?"

כן

"אז גם בברית המועצות היתה שעה כזו, ושם היא ראתה לראשונה דמויות לובשות ג'ינס. זה היה המקום להחשף לביטויים אנטי קומוניסטיים. בחמישי, יש הרצאה וחידון Kahoot לחובבי בוג'ק הורסמן, סדרת האנימציה הנצפית ביותר היום. סרט הפתיחה של הפסטיבל הוא 'הסנוניות של קבול', סרט קודר על זוג אוהבים באפגניסטן שעושה שימוש בטכניקה של צבעי מים".

מסרים אנטי קומוניסטיים (באדיבות פסטיבל אניניישן)

אני מרגישה שיש לי כבר חמישה

"אז אם אני צריכה עוד אחד, יש את אירוע הנעילה ב'סאבלט' (קולנוע רב-חן לשבער). אנחנו מקרינים את 'כרכרת הזהב' – קליפ שזכה בהמון פרסים. אחר כך, אריק אבר, שהקים את פואטרי סלאם, יתן הופעה ואז תעלה רונה קינן – כמיטב המסורת של הפסטיבל לערב אמנויות".

השתכנעתי

"אני נכנסת לשיעור".

סבבה, אני מסודרת.

"רציתי להגיד שאת יכולה להתקשר אליי אחרי שתיים אם חסר לך משהו".

מתוך 'הסנוניות של קאבול' (באדיבות פסטיבל אניניישן)

אני מניחה שגם אתם כמוני, נמצאים תחת הרושם שתמי ממש שמחה לשוחח איתי ולא התעלמה, כמו חצי מחברי הפייקבוק שלי, כשאני חולפת מולם ברחוב. היא אפילו הציעה להיפגש וזה כבר סימן לתחילתה של ידידות אמיצה. תודה תמי.

אולי יעניין אותך גם...