סדנת קעקועים חדשה , בי"ס גורן לתקשורת חזותית (יחצ)

גם בחופשת הקיץ: מינוי חדש, לוגו מנצח וסדנת קעקועים

במוסררה מינו את איילה לנדאו לעמוד בראש מחלקת אמנות מדיה חדשה, בויצו חיפה סרט אנימציה התקבל לפסטיבל סרטים, הבצפר שולח את הספורטאים הפראלימפים עם שני סלוגנים חדשים ובגורן פותחים סדנת קעקועים. הקיץ חם

מינוי חדש

האמנית איילה לנדאו מונתה לעמוד בראש המחלקה לאמנות מדיה-חדשה במוסררה – ביה"ס לאמנות וחברה ע"ש נגר. לנדאו תחליף את קודמתה בתפקיד, האמנית בת דזבלי. איילה לנדאו היא אמנית פלסטית רב-תחומית, ילידת ישראל (1982). בוגרת התכנית לתואר ראשון BFA באמנות (2008) ובוגרת התכנית ללימודי מוסמך MFA באמנות (2010) מהאקדמיה לאמנות בצלאל. לנדאו היא אמנית פעילה העוסקת מזה כעשור במקביל בחינוך והוראת האמנות.

איילה לנדאו הציגה מגוון תערוכות יחיד, אצרה תערוכות והשתתפה בעשרות תערוכות קבוצתיות בגלריות ומוזיאונים בארץ ובעולם, ביניהן במוזיאון ישראל בירושלים, מובי: מוזיאוני בת ים, Neues Museum Weimar, המרכז לאמנות עכשווית CCA, גלריית הקיבוץ בת"א, גלריה קו 16 בת"א ובגלריה C1 Berlin. לצד גוף העבודות שלה, מקיימת לנדאו גם שיתופי פעולה אמנותיים בין-תחומיים, ופועלת כשותפה במגוון קהילות מבוססות אמנות. לנדאו זוכת מענק תמיכה לפרויקט Asylum Arts, ניו-יורק (2016, 2018) וזוכת פרס עידוד היצירה של האקדמיה לאמנות בצלאל (2010).

איילה לנדאו (צילום יחצ)

שניים על אי אחד

סרט האנימציה הקלאסית 'אבאו' של גאיה רטנר ולנה פרידמן, בוגרות המחלקה לתקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצו חיפה, התקבל לתחרות הסרטים הקצרים בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 חיפה שיתקיים באוקטובר. הסרטון מספר על שני אנשים שנסחפים לאי באמצע הים. הם מפתחים מערכת יחסים ובונים בית על האי. עם הזמן, הזוג מתחיל לריב. כמו כדור שלג, הריבים של בני הזוג מחמירים והמחלוקות בינהם גדלות. הריבים משתקפים במצב האי, המהווה מטאפורה למערכת היחסים שלהם.

שני אנשים על אי (יחצ)
ומה שקורה להם (יחצ)

סלוגן מנצח

לא מזמן ספרנו לכם, ממש במדור הזה, על הסטודנטים משנקר שעיצבו מערכות לבוש אופנתיות לספורטאים הפראלימפים שישתתפו באולימפיאדת טוקיו 2010. עכשיו, 65% ממאות גולשים בחרו בסלוגן 'שווים זהב' שילווה את הספורטאים הפראלימפים לטוקיו 2020. הגולשים השתתפו בסקר שנערך באתר ONE והיה פרי שיתוף פעולה בין האתר, הוועד הפראלימפי והבצפר של חברות הפרסום והדיגיטל. 24 סטודנטים בקורס קופירייטינג וקורס ארט-דיירקשן, השתתפו בתחרות והציעו סלוגנים. כל ההצעות הוצגו בפני הספורטאים הפראלימפים, המאמנים והצוותים המקצועיים והם קבעו את העולים לגמר. את 'זהב חוצה גבולות' ו'שווים זהב', הגה בר נחמיאס ועיצבה טניה ז'וצ'נקו. "רציתי שהסלוגן יעביר בצורה פשוטה את הגאווה העצומה שאנחנו, הצופים בבית, מרגישים כלפי אותם ספורטאים וספורטאיות" אמר נחמיאס.

המשחקים בטוקיו יפתחו בעוד שנה, ב-25.8.20, בדיוק באותם מתקנים בהם יתקיימו המשחקים האולימפיים ותחת אותה ועדה מארגנת. בחודשים הקרובים יקבע מי ישיג את הקריטריון לטוקיו ומה יהיה גודלה של המשלחת הסופית.

שווים זהב (יחצ)
חוצה גבולות (יחצ)

סדנת קעקועים

במסגרת לימודי העיצוב בבי"ס גורן לתקשורת חזותית, האקדמית עמק יזרעאל, תתקיים בשנת הלימודים הקרובה סדנת קעקועים. הסדנא, מיועדת לסטודנטים הלומדים במסלול. "קעקוע הוא ביטוי אישי עם כוונה, מסר ורעיון, תוצאה של תהליך רגשי ופנימי עמוק" אומר אבירם מאיר, ראש המסלול לתקשורת חזותית "הוא סמל אישי, זיכרון משמעותי, קישוט, ביטוי אופנתי, תרבותי, עיצובי, אמנותי. ואולי השילוב האולטימטיבי ביניהם. בהיסטוריה, היו לקעקוע משמעויות רבות. ישנן שיטות וסגנונות שונים, חומרים וטכניקות. באמנות הקעקוע, עוסקים מומחים, ציירים, אמנים ומעצבים. בחירת קעקוע זו התלבטות גדולה שצריכה להיות מלווה בתהליך משמעותי, מקצועי ואמנותי שבסופו הקעקוע הנבחר". היינו רוצים להיות זבוב על הקיר.

עבר ועתיד (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...