וגם כמה מטאטאים (צילום יחצ)

עבודת נמלים שהפכה לפשטות גאונית

האמן התורכי סקיר גוקסברג מצליח ליצור אמנות מכל דבר בין אם מדובר בעפרונות, חישוקים, מטאטאים או גלילי נייר טואלט

מסתבר ש ocd זו לא מילה גסה כשזה מגיע לאומנות. תשאלו את סקיר גוקסבג (Sakir Gökçebag). גוקסבג , אמן תורכי שחי ויוצר בגרמניה, מצליח לעשות אומנות אפילו מנייר טואלט. הוא משתמש בחומרים הכי ״רגילים״ וזולים כמו נעליים, מטריות ומטאטים ועל ידי פירוק שלהם וסידור מופתי ואובססיבי מחדש, יוצר דברים מוטרפים. לא להאמין איך אפשר לייצר ככה יש מאין.

הכי זול, נייר טואלט (צילום יחצ)

הרבה פעמים, כשאני ניגשת לכתוב על אמן מסוים, זה די פשוט להסביר או להעביר את הסגנון האומנותי שלו בכתיבה. במקרה הזה, אני מרגישה שהפשטות של גוקסבג כל כך גאונית שכל נסיון להעביר אותה במילים מקטינה אותה ורק הסתכלות על העבודות שלו מאפשרת באמת להבין את גדולתו.

כמה פשוט ככה יפה (צילום יחצ)

באחת מהסדרות המוכרות שלו, השתמש גוקסבג בפירות, כמו אבטיח ותפוח, אותם חתך וסידר מחדש בצורה גאומטרית. מסוג הדברים שבוהים בהם באינסטגרם כי הם נותנים לך הנאה בלתי מוסברת. כמו מסאז' למוח. עוד, קיים סרטון שבו אפשר לראות את גוקסבג והצוות שלו בפעולה. עבודת הנמלים שהם עושים בהצבת העבודות נראית לעיתים מוטרפת למדיי. כך למשל, תלו בדוגמה מסויימת עטבים קטנטנים מעץ האחד ליד השני. אני ממש מקווה שהוא משלם להם טוב.

למה לא מטריות (צילום יחצ)
שאפשר להציג גם ככה (צילום יחצ)

עוד סידרה ממש מדליקה שלו, היא זו של שעוני הקיר. גוקסבג לקח מספר שעוני קיר לבנים והסתכל עליהם נטו כצורות. הוא יצר מהמחוגים של כולם יחד צורות בהמשכיות וסימטריות. את השעה לא תצליחו להבין שם, זה בטוח. מדהים לראות שאף על פי שהעבודות שלו הן פשוטות, הרעיון וההגשה כל כך מבריקים וגאוניים וזה כל מה צריך. בקיצור, סקיר אתה אח. בוא תעשה תערוכה גם אצלנו.

מירב לב היא ארט דיירקטורית ומעצבת תפאורה ותלבושות. לב מנהלת בלוג פייסבוקי בשם ArtistADay בו היא כותבת על אמנים מודרנים ויוצאי דפן מהארץ והעולם.

cccvvv

אולי יעניין אותך גם...