טיפות של פאייטים
טיפות של פאייטים (צילום Emma Wood)

חגיגה של פייטים, צמר וסרדינים! מבולבלים? ככה זה באמנות

"הקסם במה שאני עושה הוא להפוך דברים רגילים לבלתי רגילים" אומרת האמנית קייט ג'נקינס

אם אתם כמוני, אנשים שאו חושבים על אוכל או אוכלים 24/7, כנראה שהאומנית הבאה היא לגמרי בשבילכם. קייט ג'נקינס (kate jenkins) הגאונה מוכרת בזכות הטוויסט שהיא נותנת למאכלים שונים ומשונים אותם היא מייצרת מצמר חוטים ופייטים. מישהו אמר פייטים?! מצ'יפס,טבסקו ואפילו סרדינים, קייט לא מפספסת אף מאכל איקוני ומגניב.

התמונה הגדולה
התמונה הגדולה (צילום Emma Wood)
ופרט מקרוב
ופרט מקרוב (צילום Emma Wood)

קייט עובדת בסטודיו שלה בברייטון שבאנגליה, אך עבודותיה השנונות והמקסימות כבר הוצגו בכל העולם. הכל התחיל למעשה, כשלמדה לסרוג בגיל שמונה מסבתא שלה והיא מספרת שכבר מהרגע הראשון התמכרה לתחביב. מיד כשהייתה לה הזדמנות בבגרותה, הלכה ללמוד אופנה וטקסטיל, והשאר היסטוריה…

היי אתם, מכירים כבר את הניוזלטר שלנו? כל התוכן המדליק של לג'יט אצלכם במייל, הרשמו עכשיו >>

למה לא סושי?
למה לא סושי? (צילום Emma Wood)

ללקק את האצבעות

קייט מנסה כל הזמן לאתגר ולהרחיב את האומנות שלה. אחד הפרויקטים המגניבים בהחלט עליו עבדה הוא דוכן של ממש בדיוק כמו בשוק שעליו כל פירות הים שאפשר לחשוב עליהם וכולו עשוי מצמר וחוטים כשהתוצאה, מן הסתם, מפתיעה ומרהיבה. בנוסף, עשתה קייט גם כבוד למטבח הכי אייקוני שקיים הלא הוא המטבח האמריקאי אז יצרה את ״ארוחת הערב של קייט״ המופיעה כסדרה בה סרגה את כל המאכלים השמנוניים שאנחנו אוהבים לשנוא: המבורגר, קטשופ, פיש אנד ציפס ועוד ועוד – ממש ללקק את האצבעות.

או דוכן של דגים בשוק
או דוכן של דגים בשוק (צילום Emma Wood)

אי אפשר שלא לשים לב לקריצה שיש בעבודותיה לגדול מכולם אנדי וורהול, וקייט גם לא שכחה אותו ועשתה לו טריביוט ובו יצרה את פחיות המרק המפורסם שלו ״קמפבל סופ״ כשהן עשויות צמר.

כבר אמרתי שהיא בחורה כלבבי?! כשנשאלה על עבודתה אמרה קייט שהקסם במה שהיא עושה הוא להפוך דברים רגילים לבלתי רגילים ובהחלט היא מוסיפה שנינות ועניין להמון מאכלים שאנחנו רגילים לראות כל יום ולא תמיד עושים להם כבוד. אם ממש בא לכם אפשר לקנות יצירות של קייט באתר שלה.


מירב לב היא ארט דיירקטורית ומעצבת תפאורה ותלבושות. לב מנהלת בלוג פייסבוקי בשם ArtistADay בו היא כותבת על אמנים מודרנים ויוצאי דפן מהארץ והעולם.

אולי יעניין אותך גם...