היער הקסום של אוסקר איווה (יחצ)

היער השחור: בלון ענק הפך ליער קסום שכולו טושים שחורים

את היער הזה ציירו 120 טושים שחורים במשך 100 שעות. חושבים שגם אתם הייתם יכולים להתמסר לפרויקט שכזה?

כשתראו את היצירה המטורפת הזו, אני בטוחה שלא תופתעו לגלות שמי שעומד מאחוריה הוא אומן יפני. האומן אוסקר אויווה (Oscar Oiwa), כיסה חדר ענק של 360 מעלות העשוי מבלון ויניל, בציורי שחור לבן קטנים קטנים. הציורים מפורטים בטירוף וכוללים סלסולים עולים ויורדים המביעים יער אפל. כמו שעיניכם רואות, מדובר בעבודת הנמלים הכי מטורפת שיש אבל המראה הסופי לא פחות מעוצר נשימה.

 

לא פחות ממאה שעות ומאה ועשרים טושים שחורים נדרשו לו כדי להשלים את היער. "עפרון ודף לבן. אין יותר פשוט מזה" הוא אומר.

עבודת נמלים (יחצ)

הציור על הבלון הענק מבפנים והשימוש בו כבחדר, הם אלו שהופכים את היצירה לחוויה וכך המבקרים בגלריה לא רק מסתכלים על היצירה מהצד אלא ממש נכנסים למרחב שלה והופכים לחלק מהאיור ומעולמו הקסום של האמן.

עולם קסום (יחצ)

התהליך של הציור שודר בלייב אונליין ומי שרצה יכול היה לראות את אוסקר וחמשת עוזריו מציירים בסיזיפיות במשך יותר ממאה שעות את האיורים הקטנים בחריצות בלתי נתפסת. כל התהליך לקח שבועיים ואוסקר וציוותו השתמשו בלא פחות ממאה ועשרים טושים שחורים.

״תמיד אהבתי לצייר" אמר האמן אוסקר איווה "זו הדרך הכי  בסיסית להביע את עצמי בצורה ויזואלית״. המטרה של אויווה הייתה ליצור בעצם משהו בלתי צפוי ומופלא מהדברים שבעיניו הם הבסיסיים ביותר – טוש ודף. אם תשאלו אותי, הוא בהחלט הצליח להפתיע בגדול. וזו בעצם הוכחה מעניינת לכך שכדי ליצור משהו גדול מהחיים, לא תמיד צריך חומר שונה או מעניין במיוחד, אלא מספיק ראש יצירתי ומוטרף כמו של אוסקר.


מירב לב היא ארט דירקטורית ומעצבת תפאורה ותלבושות. לב מנהלת בלוג פייסבוקי בשם ArtistADay בו היא כותבת על אמנים מודרניים ויוצאי דופן מהארץ והעולם. 

תמיד אהבתי לצייר (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...