כחולבן
כחולבן (דפנה שרתיאל)

נוכחות חובה - תערוכות אירועים ומה שביניהם 29/3-4/4

המרכז לאמנות עכשווית יציג החל מהערב 29/3 את התערוכה קדם–קודם–קדימה שתכלול עבודות של אמנים רבים. חלקם, כחלק מאחד הנושאים של התערוכה, הציגו במרכז כבר בעבר. המרכז חוגג השנה עשרים שנה להיווסדו והתערוכה משקפת רגע חשוב. אוצרות: ניקולא טרצי. נעילה: 26/5.

קדם, קודם, קדימה
קדם, קודם, קדימה (יחצ)

המחלקה לעיצוב תעשייתי של HIT המכון הטכנולוגי חולון תפתח את תערוכת 'באמצע' השנתית שלה הערב, 29/3, שתוצג לאורך כל חול המועד פסח במתחם התחנה בתל אביב. בפעם התשע עשרה ברציפות המחלקה עוצרת לרגע את הכל, לוקחת קצת אוויר וחושפת לקהל הרחב את דור המעצבים הבא. קונספט התערוכה השנה הוא "לאורך" כשעיצוב החלל יהיה בפורמט ארוך במיוחד מתוך מחשבה על התהליכים שעוברים הסטודנטים משנה א' ועד שנה ד'. אוצר התערוכה: יוסי בן ארוש.

תערוכת באמצע - ערסל עשוי מיחידות זהות המתחברות זו לזו בקשרים
תערוכת באמצע - ערסל עשוי מיחידות זהות המתחברות זו לזו בקשרים (אליה סובל)

מוזיאון פתח תקוה לאמנות מציג החל מהערב, 29/3, את 'מסיפורי בית אחד', תערוכה לקראת יום הזיכרון העוסקת בהקמת בית יד לבנים בפתח תקוה כאתר הנצחה וכמוזיאון לאמנות. בתערוכה יוצגו חפצים, מסמכים ויצירות אמנות. אוצרת: סיגל קהת קרינסקי. נעילה 31/5.

מוזיאון פתח תקוה לאמנות, מתוך פיוצ'ר ליין טורס, 2013, מונוטיפ, תצריב קו, אקווטינטה
מוזיאון פתח תקוה לאמנות, מתוך פיוצ'ר ליין טורס, 2013, מונוטיפ, תצריב קו, אקווטינטה (גיל ומוטי)

רועי מנחם מרקוביץ' בתערוכת יחיד 'ממ"ד ביניים' החל מהערב, 29/3 בגלריה רואו-ארט בתל אביב. התערוכה כוללת פסלים קטני ממדים במערכים שונים ושלוש עבודות וידאו חדשות. הפסלים המכונים "מינימנטים", זכו לפרשנויות שונות בשנים האחרונות, ביניהן ביקורת על הפיסול המונומנטלי המקומי, הנכחה של מנגנוני זיכרון וטראומה, עיסוק במיניות גברית, ביקורת פנים אמנותית ועוד. אוצרת את התערוכה לאה אביר והיא תינעל ב 28/4.

ממ
ממ"ד ביניים (יחצ)

'נקודת מפנה' היא תערוכת יחיד חדשה של גיורא ברגל שתוצג בנולובז – חלל שיתופי לאמנות החל מהערב, 29/3. בתערוכה יוצגו ארבעה ציורים, שני סרטונים קצרים ופסל תלוי מקום שנבנה במיוחד לחלל הגלריה. היצירות עוסקות ביחסי כוח ושליטה, ארגון וסדר לצד מה שחותר מתחת ומשבש, קודים של התנהגות אנושית חברתית ועוד ועוד. אוצרות: דודי בראילובסקי. נעילה: 21/4.

Chineas Artificial Iland Near Sperataly Ilands oil on canva
Chineas Artificial Iland Near Sperataly Ilands oil on canvas 152X237cm. 2014 (יחצ)

מקום לאמנות בקרית המלאכה יציגו החל מהערב, 29/3 מספר תערוכות חדשות. הראשונה, בדמותך של אליעז סלונים עוסקת דרך שאלות ציוריות בסוגיות של היסטוריה, זיכרון ושיכחה. השנייה, כחולבן של דפנה שרתיאל, מבקשת לבחון את תווי התוקף של מקומות, רגעים ופיסות מציאות בפסיפס של אבני זכוכית בכחול ולבן. הדימויים מפוקסלים באופן דיגיטלי ונוצרים מחדש בטכניקה מסורתית.
אוצר: ניר הרמט. נעילה: 28/4. התערוכה השלישית הינה למעשה קיר אמן ׳הא בהא תליא׳ של גור ענבר ומתן אורן, נעילה: 14/4.

בדמותך
בדמותך (אליעז סלונים)
כחולבן
כחולבן (דפנה שרתיאל)
קיר אמן
קיר אמן (גור ענבר ומתן אורן)

בגלריה על הצוק תוצג החל מ 2/4 תערוכת 'חוות החיות' בהשראת ספרו של ג'ורג' אורוול "חוות החיות". בתערוכה עבודות של אמנים ישראליים עכשוויים העוסקים ביחסים בין חיות ובני – אנוש. אוצרת את התערוכה אסתי דרורי והיא תינעל ב 20/5.

חוות החיות
חוות החיות (פמלה לוי)

אולי יעניין אותך גם...