ז‭'‬אן‭ ‬רנודי‭,‬ התחדשות‭ ‬העיר‭ ‬העתיקה‭ ‬של‭ ‬ז‭'‬יבור
ז‭'‬אן‭ ‬רנודי‭,‬ התחדשות‭ ‬העיר‭ ‬העתיקה‭ ‬של‭ ‬ז‭'‬יבור (יחצ)

ממרכז פומפידו למפרץ חיפה: תערוכת האדריכלות 'מגורים משותפים'

תערוכה העוסקת בסוגיית הדיור הציבורי במרכזי ערים בארץ ובעולם תפתח ביום שישי במוזיאון מוניו גיתאי וינרויב ותציג פרויקטים שנועדו לתת מענה לצרכים חברתיים בוערים

ביום שישי הקרוב, תפתח במוזיאון מוניו גיתאי-וינרויב בחיפה תערוכת האדריכלות 'מגורים משותפים'. התערוכה, בנושא דיור ציבורי במרכזי ערים כמו ברצלונה, מילאנו, פריז וחיפה, תציג פרויקטים של האדריכלים ובוני הערים קרלו אימונינו (איטליה, 2010-1926), ז'אן רנודי (צרפת, 1981-1925), מוניו גיתאי-וינרויב (ישראל, 1970-1909) ומשרד האדריכלות BMB (ספרד, החל 1951). יוצגו גם צילומי הארכיטקטורה של צלם האדריכלות גבריאלה בזיליקו (איטליה, 2013-1944). התערוכה היא המשך לחגיגות ארבעים שנה שחגג מרכז פומפידו בשנה שעברה.

קרלו אימונינו, רובע גלאראטסה, במילאנו
קרלו אימונינו, רובע גלאראטסה, במילאנו (יחצ)

התערוכה עוסקת בסוגיית הדיור המשותף באמצעות ארבעה פרויקטים לדוגמא, מציגה עבודות מאת אדריכלים בני דורות שונים וארצות שונות, ופותחת דיון מחודש בהשפעה החברתית של הסביבה הבנויה. הבחירה המדוקדקת באנשי המקצוע הספציפיים ובעבודותיהם, נעשתה במטרה להדגיש את המקוריות של כל אחת ואחת מן העבודות, בעוד הצבתן זו לצד זו חושפת את המכנים המשותפים ביניהן.

החזרה לאחור בזמן ההיסטורי מאפשרת להעריך את מידת החדשנות של העבודות בזמנן, והצגתן בהווה מראה עד כמה השתמרו ונותרו רלוונטיות גם היום. למרות הייחודיות של כל אחת מהעבודות המוצגות, אין להתעלם מהעובדה שהן נועדו, בראש ובראשונה, לתת מענה לצרכים חברתיים בוערים, וזה ההקשר שבמסגרתו יש להעריך גם היום את חיוניותן וחשיבותן הגדולה.

קרלו אימונינו, רובע גלאראטסה, במילאנו
קרלו אימונינו, רובע גלאראטסה, במילאנו (יחצ)

התערוכה מוצגת במוזיאון לאדריכלות הקרוי על שמו של אדריכל מוניו גיתאי וינרויב הממוקם בסטודיו החיפאי שבו עבד ויצר. המוזיאון נפתח לפני כחמש שנים כיוזמה של בנו הבמאי עמוס גיתאי שביקש להסב את המקום לזכרו.
אוצר: אוליבייה סנקלבר (אוצר ראשי לאדריכלות במוזיאון הלאומי לאמנות מודרנית, מרכז פומפידו). אוצר אחראי: עמוס גיתאי. עד: 15/6.

ז‭'‬אן‭ ‬רנודי‭,‬ התחדשות‭ ‬העיר‭ ‬העתיקה‭ ‬של‭ ‬ז‭'‬יבור
ז‭'‬אן‭ ‬רנודי‭,‬ התחדשות‭ ‬העיר‭ ‬העתיקה‭ ‬של‭ ‬ז‭'‬יבור (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...