האחים בורולק
האחים בורולק (Brian Buchard)

מתל אביב יצאה הבשורה: האחים בורולק פורצים את גבולות המוזיאון

פריטים שעוצבו ויוצרו בלעדית לתערוכה במוזיאון תל אביב תורגמו לקולקציית ווילונות המשמשת לעיצוב פנים

לא מכבר, הושקו בסטוקהולם שתי סדרות של וילונות שעוצבו על ידי מעצבי המוצר, האחים רונאן וארוון בורולק, עבור חברת הטקסטיל הדנית קוודראט. הסדרות, Rennes ו Chainette הן תוצר ישיר והתגשמות של מוצרים שהוצגו לראשונה כפרויקט מוזיאלי בתערוכה '17 מחיצות' שהוצגה לפני שנתיים במוזיאון תל אביב.

התערוכה במוזיאון תל אביב
התערוכה במוזיאון תל אביב (סטודיו בורולק)

בניגוד למעצבי על המציגים את עיצובי המוצר שלהם במוזיאונים, בתערוכה בתל אביב קיבלו האחים בורולק יד חופשית לחקור ולפתח, במשך שנה שלמה, אובייקטים המשלבים מלאכות מסורתיות לצד טכנולוגיות עכשוויות. שלא כפי הנהוג, במקרה זה התפתח הפרויקט מעצמו ולא הונע בהזמנת יזם או יצרן אלא נוצר כתוצאה של שיתוף פעולה עם האוצרת מאירה יגיד חיימוביץ'. הפריווילגיה יוצאת הדופן, אפשרה להם לתרגם רישומי אקוורל ליריעות טקסטיל ולאלמנטים מודולאריים עשויים זכוכית, אלומיניום וקרמיקה.

למעשה, אין זו הפעם הראשונה שהאחים התעסקו בסימון החללים. כך למשל, בשנת 2002, יצרו עבור קפליני מערכים של עננים מודולאריים הנשזרים זה לזה לכדי מחיצות מאסיביות וקלילות בו בזמן. בשנת 2004, יצרו עבור ויטרה מערכת עשויה יחידות אורגניות המתחברות לכדי מחיצות אותן ניתן להרכיב בגדלים ובצפיפויות שונים. עם קוודראט כבר עבדו בשנת 2006 על סדרת אריחים מתכווננים העשויים לוחות טקסטיל דחוס ויוצרים מחיצות אטומות לאור וקול.

Brian Buchard
Brian Buchard

הקולקציות החדשות, שהושקו בשוודיה, מבוססות על טכניקות של רקמה. אך בעוד הן חולקות את אותה דוגמה, הן שונות זו מזו באופנים אחרים. קולקציית Rennes מאופיינת ברצועות רחבות התפורות בצפיפות בצורה אנכית ואלכסונית עד לכדי יצירת דוגמה בולטת וצבעונית. קולקציית Chainette, לעומת זה, צנועה יותר ועשויה קווים דקיקים התפורים במקלעות על גבי הבד. שתי הקולקציות, האטומה והשקופה יותר, עוצבו כך שיגיבו בצורה מעניינת לאור וצל.

"מבחינתנו, תמיד התעניינו ברקמה והיא תמיד הייתה בראש מעייננו. זאת מכיוון שהיא אופיינית מאוד לאזור ממנו באנו, בריטני שבצרפת, המאופיין במסורת ארוכת שנים של מלאכת יד זו" אומרים האחים בורולק "בקולקציות שעיצבנו לחברת קוודראט, למרות שהרקמה מכאנית, היא תורמת המון לשיפור פני הבד ולתכונות הצבע והשקיפות שלו. כאן, לעומת זה, שילבנו טכניקות וטכנולוגיות מתקדמות שתירגמו במדויק את העדינות והקלילות שרצינו להשיג".

התערוכה במוזיאון תל אביב
התערוכה במוזיאון תל אביב (סטודיו בורולק)

אולי יעניין אותך גם...