סיכת רישומי נוף ישראלי, עומרי גורן
סיכת רישומי נוף ישראלי, עומרי גורן (צילום מתן קזרוב)

נוכחות חובה: טבע פראי, זרקור דורי ואור הירח

פרא נשי וטבעי בגלריה מאיה, ציורים של סבא הופכים לעיצוב של הנכד, פופ-אפ צילומי מוכר עם קול ייחודי, מרקמי חיים בגלריה שלוש ופסלי תאורה מספרים סיפור התבוננות

האמנית מרב סדאי תציג החל ממחר, יום חמישי, 17/1, את התערוכה פרא – תערוכת יחידה בגלריה מאיה בתל אביב. בתערוכה יוצגו חמישה עשר ציורים בהם היא עוסקת באחד הדברים הכי חשבים בעולם – בעצמה. דרך גוף עירום שהופך לחלק מטבע פראי, סודאי יוצאת למסע מחקרי אודותיה ובודקת את הגבולות שבין גלוי לנסתר / אסור ומותר. מה היא גילתה בתוך עצמה ומה בתוך האישה שהיא? הכל נחשף בפורטרטים. הזדמנות טובה להסתכל לתוך הנפש של מישהי אחרת.
// אוצר: ציבי גבע. נעילה: 9/2. רחוב המרץ 2 קומה ב', תל אביב.

עירום 7 פרוטרט עצמי מרב סדאי
עירום 7 פרוטרט עצמי מרב סדאי (צילום אורן אגאיוף)

בגלריה פריסקופ משתפים פעולה עם המחלקה לצורפות ואופנה של בצלאל ומציגים תערוכת יחיד של המעצב ד"ר עומרי גורן ושמה יחיד וחצי. התערוכה תיפתח גם היא מחר, יום חמישי, 17/1, ותציג חלקי ציורים של סבו, האמן מיכאל שלומוביץ' אותם הטמיע בתוך מסגרות חדשות. לפני שהתקבע על עיצובן, הקטין, הגדיל והתערב בירושה המשפחתית כדי ליצור שיח בין דורי בין יוצרים ושפות וויזואליות שונות. נקודות המבט השונות מלמדות רבות על יחסיו המורכבים עם סבו. מהצד השני, מדובר פה על זרקור חדש המאיר את העבודות ואוצר אותן בדור אחר.
// אוצרת: שירה גורן סבאג. נעילה: 16.2. בן יהודה 176, תל-אביב.

תכשיט חלל, עומרי גורן
תכשיט חלל, עומרי גורן (מתן קזרוב)

היכונו לשלושה ימים של תערוכת פופ אפ בגלריה נולובז! החל מיום חמישי, 17/1, ועד שבת, תוצג תערוכת חכיון של במאית הקולנוע והצלמת ורוניקה ניקול טטלבאום. בתערוכה מספר סרטים קצרים שצולמו לאורך שנות עבודותה והיא מציגה בסוף השבוע את חלקם לצד צילומי סטילס המראים על המינימליזם והאיפוק אותם היא יוצרת. התערוכה אומרת למעשה – אלה הם חייה, הבית שלה, אהובתה בעבר, הכלבה, המקומות בהם דרכו רגליה, בישראל ומעבר לים, רגעים שנצרבו. נראה לכם מוכר? תקשיבו טוב לצילומים ותוכלו ממש לשמוע את קולה.
// אוצר: יואב שמואלי. נעילה: 19/1. זבולון 19, תל אביב.

מתוך חכיון
מתוך חכיון (צילום ורוניקה ניקול טטלבאום)

ביום שבת, 19/1, תפתח תערוכת ציון עשר שנים למותו של האמן גדעון גכטמן בגלריה שלוש. התערוכה מרקמי חיים קושרת בין מושגי היצירה של גכטמן העוסקים באובדן אישי, כללי ולאומי, אל מול חיקוי מקור והמוזוליאום כאתר הנצחה וזיכרון. פריטים עליהם עבד בתוך ההקשרים הללו, יוצגו בחלל הגלריה.
// נעילה: 2/3. מזא"ה 7, תל אביב.

יותם, 1999, מתוך מרקמי חיים
יותם, 1999, מתוך מרקמי חיים (יחצ)

ביום ראשון, 20/1, תשיק האמנית עליזה שינזון תערוכת פסלי תאורה בשם Moon Light שתספר את סיפור ההתבוננות של שינזון שהחל בשקית מים ובתוכה דגי זהב. השקיפות, האור ותנועת המים הציפו את הדמיון שלה והביאו אותה לקחת אותם לעולמות אחרים. שש שנים היא למדה וחקרה את האור וכעת היא מציגה את תוצאות המחקר. אם אתם חושבים שאור הוא רנדומלי ומקרי, אתם ככל הנראה טועים, יש בו הרבה מעבר לזה. מוזמנים לגלות בעצמכם.
// מרכזים 2001. אבא אבן 1. הרצליה פיתוח.

פסלי תאורה
פסלי תאורה (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...