בית בנימיני, זום על חומוס, דב גנשרוא וליאורה רוזין
בית בנימיני, זום על חומוס, דב גנשרוא וליאורה רוזין (צילום נמרוד גנישר)

נוכחות חובה: החומוס המושלם, הזהב הלבן ואור שהופך לחום

בבית בנימיני נותנים במה לחומוס וחושפים את תכונות הקרמיקה במלוא הדרן בשתי תערוכות חדשות, בגלריה P8 עוסקים במדע, קסם וצילום תרמי ומעניין מה קורה ברעננה?

בשבת הקרובה, בחיפושים אחר המקום המושלם לחומוס, אנחנו ממליצות לכם לקחת בחשבון את בית בנימיני. מחר, יום חמישי, 3/1, תיפתח התערוכה ZOOM על חומוס, הסופר-פוד המקומי שלנו. סיפורו של החומוס מלווה את אורח החיים הקולינרי במזרח התיכון כבר אלפי שנים. הצורות השונות בו הוא נצרך והדרכים בהן הוא מעובד לצד העובדה שהוא הוכר כתחליף איכותי ועשיר לחלבון מן החי, הופכת אותו לחומר שראוי לבמה שניתנת לו כאן. עיצוב, קולינריה ומדע יהפכו את בית בנימיני בשבועות הקרובים למקום החדש ל'חומוס של שבת'. התערוכה הוקמה בשיתוף הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת תל אביב.
// אוצרת: לירון צנחני. נעילה: 23/2. העמל 17, תל אביב.

זום על חומוס, לירון צנחני ואנה שפירא
זום על חומוס, לירון צנחני ואנה שפירא (צילום נמרוד גנישר)

עוד בבית בנימיני, תיפתח מחר, יום חמישי, 3/1, התערוכה חשוף של קולקטיב 4.5 והילה מור, בה הם יציגו בחינה של תהליכים מחקריים של התכונות הטבעיות של החומר הקרמי. קולקטיב 4.5 שואלים מהו הזהב הלבן ואיך הוא חי בעולם היצירה, איך נראית אצילותו, מהו חוזקו ועד כמה הלובן שלו בוהק ואיך הוא מרגיש אל מול האגרסיביות שבהתזת חול. מור בחרה לבחון את יכולות החומר להוביל מים, לסנן, לקרר ולשנות צבע, כל אלו בשילוב עם הדפסת תלת מימד של החומר שמאפשרת שליטה במבנה ובחינה מחדש של היכולות (פרויקט גמר במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל 2016, בהנחיית פרופ' עידו ברונו).
// אוצרת: עינב ברנס אליאסוב. נעילה: 23/2. העמל 17, תל אביב.

חשוף, הילה מור
חשוף, הילה מור (צילום עודד אנטמן)

התערוכה שעת הזהב של הצלם עדי שמעוני תיפתח מחר, יום חמישי, 3/1, בגלריה P8 ותציג כמה נקודות אור, שהפכו לחום של ממש. שמעוני משתמש בצילום תרמי שמשקף את מושא הצילום לא בהתאם לכמות האור המוחזרת ממנו אלא בהתאם לרמת החום או הקור שהוא פולט. אם הייתם רוצים לרגע אחד להלך על החבל הדק שבין מדע לקסם, התערוכה הזו היא המקום בשביל זה.
// אוצר: אורי גרשוני. נעילה: 2/2. הפטיש 1, תל אביב.

שעת הזהב - מצלמה תרמית
שעת הזהב - מצלמה תרמית (צילום עדי שמעוני)

במוצאי שבת, 5/1, תיפתח בגלריה העירונית 'יד לבנים' תערוכת היחיד חיים ומוות ברעננה של האמן בוריס לייפר שתציג דיוקנאות, טבע דומם ונוף פתוח המתייחסים למוטיבים של חיים ומוות. לייפר מנסה בעזרת אלו לשמר את מה שאינו ניתן לשימור, אותה מהות חיים שמלווה כל אחד מאיתנו.
// אוצרת: אורנה פיכמן. נעילה: 2/3. אחוזה 147, רעננה.

שמש של בוקר
שמש של בוקר (בוריס לייפר)

אולי יעניין אותך גם...