לזכר קורבנות הקורונה בכל העולם, משרד גומז פלטרו (הדמיה: יחצ)

אנדרטה ראשונה בעולם לזכר קורבנות הקורונה תוכננה באורוגוואי

כשאתר הנצחה הופך מרעיון למציאות, הוא ממחיש את גודל האסון. הזיקה שלו לטבע והאפשרות לחוש ולהרגיש אולי יקלו במעט על הטראומה

אולי לא חשבנו על זה ואולי חשבנו על זה והדחקנו. אבל בואו נודה על האמת. מספר המתים מקורונה בעולם, נע מאז פרוץ המגיפה, סביב 800,000 בני אדם וממש לא ברור מתי כל הסיוט הזה ייגמר.

פלטפורמה עגולה (הדמיה: יחצ)

משרד האדריכלים הבינלאומי גומז פלטרו (Gomez Platero), שמקורו באורוגוואי, תכנן אנדרטה מונומנטלית לכבוד כל מי שהושפע כך או אחרת, ישירות או בעקיפין, מנגיף הקורונה. אם נתבונן עמוק אל תוך הנפש, הרי שנגלה, שבעצם מדובר בכל אחד ואחד מאתנו. כאתר הראשון בקנה מידה כל כך גדול, היא תקרא 'האנדרטה העולמית של המגפה'. 

האנדרטה העולמית (הדמיה: יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

האנדרטה, תמוקם בקצהו של חוף ים באורוגוואי כשהגישה אליה תתבצע באמצעות שביל הליכה ארוך למדיי. המבנה המעגלי שלה, שיהווה חוויה חושית המגשרת בין העולם האורבני והטבעי, מתוכנן כך שאת רובו ניתן יהיה להרכיב מראש במטרה שלא לפגוע בטבע מסביב.

שביל ארוך (הדמיה: יחצ)

הפלטפורמה, שיכולה להחיל כ 300 איש בו זמנית, מאפשרת התבוננות אל הנפש, התבוננות אל העיר הקרובה והתחברות עם הטבע מסביב. חור שימוקם במרכז הפלטפורמה, יאפשר צפייה בגלים שמתחת לחיזוק החוויה החושית והרגשית. 

התבוננות פנימית (הדמיה: יחצ)

האנדרטה תוכננה כאות להבעת תקווה בזמנים כל כך כאוטיים של חוסר וודאות והיא מעוצבת כך, שהיא תשמש מקום להתאבלות והרהור. 

התאבלות והרהור (הדמיה: יחצ)

"אדריכלות משמשת ככלי חשוב לשינוי העולם" מסביר אדריכל מרטין גומז פלטרו "היא, מעל לכל, מציאות קולקטיבית והיסטורית, שעשויה מרסיסים ששורדים את הזמן והופכים לתרבות. זו דרך להראות מי אנחנו על פני הפלנטה. גם מונומנטים מציינים את ציוני הדרך התרבותיים והרגשיים שכולנו חולקים. על ידי  יצירת אתר זיכרון המסוגל להפעיל את הרגש והזיכרון, אנחנו יכולים להזכיר למבקרים, כמו שעשתה המגפה, שכבני אדם אנחנו כפופים לטבע ולא הפוך".

אחרי הכל הטבע יותר גדול (הדמיה: יחצ)

אולי יעניין אותך גם...