יצחק ביטון, סטודיו 6B (צילום: איתי בנית)

כבוד: הנכד של ראש הממשלה התמנה לנשיא

קמפיינים למען נוער טרנסג'נדר, יום פתוח לקראת השנה הבאה ופרויקט אמיתי של דירה מתוקה בתל אביב. רותח באקדמיה

מינוי בשנקר

פרופסור שיזף רפאלי נבחר לנשיא שנקר ויכנס לתפקיד בחודש אפריל הקרוב. פרופ' רפאלי יחליף את פרופ' יולי תמיר, ששימשה כנשיאת שנקר בעשר השנים האחרונות. רפאלי, נכדו של ראש הממשלה המנוח לוי אשכול, נולד בקיבוץ מעגן מיכאל ולמד בבית הספר הריאלי בחיפה. בצה"ל, שירת בשירות קבע כקצין שריון, קמב"ץ ומפקד פלוגת טנקים.

פרופ' רפאלי הוא ראש מעבדת האינטרנט באוניברסיטת חיפה ועמית מחקר בכיר ב'מוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית בטכניון'. הוא עמד בראש ביה"ס למוסמכים בניהול באוניברסיטת חיפה במשך שתי קדנציות, שם הוביל את החוג למנהל עסקים, והיה בין מקימי החוגים לניהול מידע וידע ולניהול משאבי טבע וסביבה. רפאלי עמד בראש הקמת הפקולטה לניהול באוניברסיטת חיפה. קודם לכן, עמד בראש ההתמחות במערכות מידע באוניברסיטה העברית.

שיזף קיבל את תואר ה-PhD שלו מאוניברסיטת סטנפורד, והוא נושא בתארי הצטיינות מטעם אוניברסיטת חיפה והאוניברסיטה של אוהיו בארה"ב. 

פרופ' שיזף רפאלי (יחצ)

עדיים לא מנויים לניוזלטר של LEGIT זה הזמן להקליק

תתייחסו למגדר

סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה, יצרו קמפיינים פרסומיים למען נוער טרנסג'נדר, עבור הוסטל 'בית דרור'. את זה הם עשו במסגרת שיתוף פעולה עם המרכז הגאה והאגודה למען הלהט"ב בישראל. העבודות, שעוצבו תחת הקריאה "תתייחסו אלינו לפי המגדר שלנו", ישמשו לקמפיין רשתות חברתיות של ההוסטל. בכך, מצטרפים הסטודנטים למלחמה בסטיגמה ממנה סובלים בני ובנות נוער טרנסג׳נדרים. 

הסטודנטים נדרשו להציע פתרונות יצירתיים לנושא הרגיש לקמפיין דל עלויות, הכולל מדיה קונבנציונלית, אך גם מדיה מקורית ויוצאת דופן, שתשיג בולטות ואהדה ותמשוך תשומת לב. הקמפיינים, משמיעים את קולם של בני נוער המתמודדים עם הגילוי והקבלה של זהותם המגדרית, ותחושת השיפוטיות ואי קבלתם מצד משפחתם והסביבה.

הקמפיין של עידית רודשטיין ומיכל צברטקין (יחצ)
הקמפיין של מעין ויזמן ומאי שלומי הלוי. הצילום של שחר טישלר (יחצ)

יהיו נשנושים

בבית הספר לאמנות מוסררה, יתקיים ביום שני, 16/3, יום פתוח. המתעניינים יוכלו לפגוש את ראשי המחלקות, המרצים, הסטודנטים והבוגרים וכן, לסייר בכיתות הלימוד, בגלריות ובמעבדות ולשמוע על מסלולי הלימוד. כל זה יתחיל ב 16:00 ויכלול את דבריו של אבי סבג, מנהל ומייסד ביה״ס ומפגשי מידע והיכרות עם ראשי המחלקות. מובטחים גם בירה ונשנושים.

/// הע״ח 9, מוסררה, ירושלים.

מוסררה ביום (צילום: מיכל רביבו)
וגם בלילה (צילום: אלעד ברמי)

על אמת

במסגרת פרויקט מנטורינג בקורס עיצוב פנים בבית הספר לעיצוב 6B, עיצב מעצב הפנים יצחק ביטון, דירת מגורים של ממש ברחוב יהודה הימית ביפו. הפרויקט מאפשר לסטודנט לבוא במגע עם לקוח אמיתי ואף לקבל תשלום על עבודתו. הדירה, ששופצה בסכום של כחצי מיליון שקלים, מעוצבת על בסיס קונספט של דואליות המדגיש את הקשר המיוחד והמשלים בין שתי האמהות שגרות ועובדות בבית, ומגדלות ילדה בת 7. 

(צילום: איתי בנית)
(צילום: איתי בנית)

אולי יעניין אותך גם...