מתוך וידאו, מוסררה מיקס (נינה גלוקנר)

חדשות האקדמיה: וידאו ארט, רפסודה ירוקה ופסטיבל בשכונה

המחלקה לקולנוע בבית ברל מזמינה לסרטי ביכורים ווידאו ארט, במכון הטכנולוגי בחולון תפתח תערוכה ממש בגובה העין ובית הספר מוסררה ממשיך במסורת ומקיים את הפסטיבל השכונתי זו הפעם ה-19

מחר, יום שני, 6/5, יתקיים בסינמטק תל אביב פסטיבל Cine Forte השלושה עשר לסרטים ווידאו ארט. מרתון ההקרנות, שיתחיל בשעה 17:00, הוא מבית היוצר של המחלקה לקולנוע בפקולטה לאמנויות – המכללה האקדמית בית ברל. הפסטיבל הוא אירוע שנתי ומוצגים בו סרטי ביכורים, סרטי אמצע הדרך וסרטי גמר וכן מוענקים בו פרסים לזוכים מצטיינים. מטרתו לחשוף את הקהל לקולנוע צעיר ולהכיר כך את יוצרי המחר בתחום. בנוסף, תארח המחלקה בתי ספר לקולנוע מהעולם ותקרין את סרטיהם בתכנית Cine Forte International. הכניסה חופשית.

'בחורה על אופניים' (בימוי דיקרא מקאלדה)
מתוך 'קולה של הרוח' (בימוי נתן מורה)

בגובה העין

ביום שני, 15/5, תפתח במכון הטכנולוגי חולון התערוכה 'בגובה העין' המציעה מבט חדש על סוגיות סביבה ומקום. במרכז התערוכה תוצב 'הרפסודה הירוקה' – מיצב מחקרי המציע מקום לפעילות החותרת לשינוי תפיסתי והתנהגותי. ככלל, התערוכה מבקשת להאיר את הצד האפל והמודחק של משברי סביבה, חברה וכלכלה בין הרמה המקומית לגלובאלית, ולהציע נתיבים אפשריים להתמודדות איתם. עוד היא עוסקת במשמעות ה'מקום' לאדם כפרט וכחברה, ברבדים הנעים בין חווית הגוף לתודעה ולפרקטיקות היומיום. בנוסף לרפסודה, יוצגו בה דימויים נבחרים של הצלם רן בירן מהפרויקט האמנותי הרב-תחומי Non Place, הקרנת פרויקטים ומיצבים השתתפותיים ואינפוגראפיים.

/// אוצרת ומעצבת: אדריכלית ברכה קונדה. עד: 3/6.

הרפסודה הירוקה הניצבת במרכז התערוכה (אדריכלית ברכה קונדה והמעצב בן שרעבי)

דיספלייסמנט

לקראת סוף החודש, 28-30/5, יקיים ביה"ס הרב תחומי לאמנות וחברה ע"ש נגר – מוסררה, את פסטיבל מוסררה מיקס 2019. השנה יתקיים הפסטיבל תחת הנושא 'דיספלייסמנט' כשמיצבי האמנות והופעות המוסיקה יעסקו במושג 'תזוזה' במושגים של התקה, היסט, ניידות ונדידה דרך מגוון שדות שיח ומחקר. הפסטיבל הבינלאומי מתקיים ברחבי שכונת מוסררה בירושלים כשהוא כולל תוכנית רב-תחומית עם עשרות אמנים ומוזיקאים מהארץ ומהעולם. יצירות האמנות, מופעי המוזיקה ואירועי העיון מאפשרים שיטוט חופשי וחקירה ברחבי השכונה, במתחמי הגלריה, באולמות, בחצרות הבתים, ברחובות ובמרחבים הציבוריים של שכונת התפר הרב-תרבותית. בנוסף לאירועי האמנות, יערך ביום האחרון של הפסטיבל יום עיון בהשתתפות אקדמאים, אמנים ואוצרים מהארץ ומחו"ל. הפסטיבל מזמין את המבקרים לזרום לרחובות, לצאת מהקשר אחד בחללי תצוגה להקשר אחר בחצרות ובשבילים של שכונת מוסררה וליצור אפשרויות להתייחסות ולדיון על ההיבטים השונים של מושגים אלה בחיינו.

/// שלישי-חמישי, 28-30/5, 19:00-23:00, הכניסה חופשית. שווה להתעדכן באתר הפסטיבל.

פסנתר הדברים, מיצב שמע (אילן גרין)
פרויקט אטלס (צילום Yann Deva)

אולי יעניין אותך גם...