בקרוב אצלכם, מירי דביר
בקרוב אצלכם, מירי דביר (המכון הטכנולוגי חולון)

חדשות האקדמיה: אדריכלות ומחול, אמנות תיירותית וסיפור אישי

אם תמהרו אולי תספיקו להרצאה היום בטכניון. אם לא, תוכלו לצפות במיצבי אדריכלות ומחול בויצו חיפה, במיצבים אמנותיים בים המלח ובתערוכה מעוררת מחשבה בגלריה מזא"ה 9

היום תתקיים בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון ההרצאה מיקום, דיוק ומשמעות אדריכלית במסגרת הקורס מיני סטודיו לעיצוב. המרצים הם וינשטין-ועדיה אדריכלים.
/// בניין אמדו. אולם 231. בשעה: 12:30-13:30.

(צילום יחצ)

ביום חמישי, 17/1, תוצג בגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה תערוכת מיצבים ומחול פרי שיתוף פעולה בין המחלקה לארכיטקטורה לקבוצת המחול 'כרמלה'. באירוע יוצגו שישה מיצבים גדולי ממדים, שתוכננו במסגרת קורס סטודיו גוף-מרחב-פעולה כשהפעולה היא התגובה הפיזית, התנועתית והרוחנית וכן גם הפועל היוצא מהקשר ומהיחס שבין הגוף למרחב. רקדניות המחול הוזמנו בעצם למופע אימפרוביזציה כשהן יגיחו מתוך הקהל וימתחו את גבולות התנועה הפיזית תוך חידוד את הרעיון המרחבי על פיו תוכננו המיצבים.
/// אוצרות: אדריכלית רותם ריטוב ואדריכל רענן שטרן. מופע: נועה שילה. בין השעות: 19:30-21:00. כניסה ללא תשלום. הגנים 21, חיפה.

גוף מרחב פעולה
גוף מרחב פעולה (צילום שחר טישלר)

לכבוד השנה האזרחית החדשה ולקראת מרתון ים המלח, שיתקיים ב 1/2, חברו שלושה אמנים בוגרי שנקר צעירים לקחת חלק בהתחדשותו של מתחם התיירות בטבע בצפון עין בוקק. אנדרי מיסין, דימה קורמה ומני ינקוביץ', המתמחים בציורי קירות בשפה עיצובית עכשווית, הפכו עשרות אלמנטים סביבתיים ותשתיתיים כמו תיבות השקיה, מבני חשמל, צינורות ביוב וברזים לתיירותיים ואמנותיים. "הרעיון היה לייצר בתוך אזור מלונאות בנווה המדבר יצירות אומנותיות בשפת עיצוב בינ"ל שמתכתבת עם הים והמדבר" אמרה אסתי דרורי, אוצרת המיזם "הבאנו לאזור רוח צעירה ועכשווית בקריצה הומוריסטית שפונה לתמהיל הרחב של קהל התיירים המגיע לארץ ים המלח".
/// אוצרת: אסתי דרורי. ביוזמת המועצה האזורית תמר.

הומור באזור החוף
הומור באזור החוף (צילום יחצ)

'בקרוב אצלכם' אמנם כבר נפתחה אבל היא מעוררת עניין בשל הנושא בה עוסקת בוגרת המכון הטכנולוגי חולון, מירי דביר, בה היא מציגה פרשנות חזותית לתחושות ומחשבות שעולות בתהליך ההתמודדות עם מוות פתאומי. התערוכה מעניינת גם כי הפרויקט המוצג בה זיכה את דביר בפרס אאא לקידום ועידוד יצירה בתחום הטיפוגרפיה והשפה העברית לשנת 2018. בתערוכה מציגה דביר חלקים נבחרים מפרויקט הגמר שלה בו שילבה טקסטים אישיים, מחשבות ותגובות שהיו וישנן, יחד עם טקסטים ושברי מילים של המחזאי חנוך לוין והיוצרת הילה רוח. הפרויקט נעשה בטיפוגרפיה ידנית אקספרסיבית המשמשת כדימוי המעביר סיפור אישי של מוות ואובדן.
/// הפרויקט נעשה בהנחיית: ג'ודית אשר. עד: 20/1. מזא"ה 9, תל אביב.

בוגרי המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל, סתיו דרור ולירן מסר, עלו לשלב האחרון בתחרות Archiprix 2019 העולמית לפרויקטים מצטיינים בבתי ספר לארכיטקטורה. הפרויקט, בהנחית יפעת פינקלמן ודבורה פינטו פדדה, ביחידה לארכיטקטורה פוסט-תעשייתית, נבחר להיות אחד מ-22 פרויקטים בשלב הגמר, מתוך 360 פרויקטים מ-67 מדינות. ההכרזה על הזוכים בחודש מאי.

אולי יעניין אותך גם...