הפנתר השחור, עדו מיכאלי, ארטפורט (צילום יחצ)

חדשות האקדמיה: אותות ומופתים, זמן דיגיטלי וטלפון שבור

אדריכלית עדה כרמי מלמד קיבלה את אות יקירת בצלאל, מכללת מנטור מרימה כנס למעצבים גרפיים ואנשי דיגיטל, בוגרי ארטפורט משתלטים על הבניין החדש שלהם עם תערוכה חדשה ובמכללת אורנים אומנים-סטודנטים דנו במונח שאריות ויצרו תערוכת וידאו לפיו

אות יקיר בצלאל

האדריכלית עדה כרמי-מלמד, ד"ר רן ספוז'ניק והברונית אריאן דה רוטשילד קיבלו לפני ימים ספורים את אות יקיר בצלאל. התארים הוענקו להם במסגרת טקס הענקת תואר שני במרכז מורשת מנחם בגין בירושלים.

אות יקירת בצלאל להוענק לעדה כרמי-מלמד, על היותה אדריכלית ישראלית שסללה בבנייניה דרך חדשה וייחודית המשלבת בין מסורות העבר, כבוד להווה וראיית הנולד. על תרומתה רחבת ההיקף לבנייה הציבורית בארץ, בניה המקנה מקום של כבוד הן לצורכי המשתמש, והן למתבונן התר אחר יופייה של השפה האדריכלית. ועל מחקריה שבחנו את האדריכלות בפלשתינה-א"י (1917-1948) וזיהו לצד המגמות המודרניסטיות ניב מקומי, אותו מבקשת כרמי-מלמד להוריש כחוליה מקשרת לדורות הבאים.

אות יקיר בצלאל הוענק לד"ר רן ספוז'ניק על עשייה ארוכת שנים בשורותיה של בצלאלהולמענה. עשייה שתרמה להכרה ברמתה האקדמית, לגידול במספר מחלקותיה ולהיותה גוף תרבותי רב השפעה במרחב המקומי והבין לאומי. ועל כך שעשייה מבורכת זו נעשתה תמיד בצניעות, בהתמדה, מתוך אהבה ובמסירות אין קץ.

לברונית אריאן דה רוטשילד הוענק אות יקירת בצלאל על מפעלה הפילנתרופי לטובת מדינת ישראל, שהוא המשך למסורת ארוכת שנים, שהחלה עם מפעלו המונומנטלי של ה'נדיב הידוע'. תרומתה הייחודית של הברונית היא בפיתוח צמיחתה של המצוינות האקדמית הישראלית, מצוינות הניזונה מהרב תרבותיות בחברה הישראלית: ערבים ויהודים, נשים וגברים, דתיים וחילונים, אנשי המרכז והפריפריה. מצוינות זאת נפרסת על מרחבי דעת שונים החל ממדע ועד עולמות של רוח ואמנויות.

הברונית אריאן דה רוטשילד ופרופ עדי שטרן (צילום עוז שכטר)

פתרונות לשירות הפרט

ביום שליש, 6/6, יציגו בוגרי המחלקה להנדסת מכונות ומכטורוניקה באוניברסיטת אריאל, תערוכה שבה, בין היתר, מתקנים להצלת טובע בלב ים, קירור הגוף וקירור שתיה בשטח. עוד בתערוכה, כלי דם מאצות ואלמוגים, עור כריש להפחתת חיידקים ואמצעים רובוטים לשיפור איכות החיים. הפרויקטים מהווים פתרונות לשירות הפרט.

/// קמפוס מילקן. שעות: 09:00-17:00.

עורק מלאכותי מאלמוגים, עידן רעות וחזן ספיר (צילום יחצ)

זמן דיגיטלי

ביום רביעי, 12/6, יתקיים בסינמטק תל אביב כנס 'זמן דיגיטלי' המהווה את האירוע הגדול בישראל למעצבים גרפיים ואנשי דיגיטל. את הכנס עורכת, זו הפעם ה-16, מכללת מנטור לעיצוב, צילום וניו מדיה. במשך יום גדוש, יתקיימו שלל הרצאות מקצועיות לצד הרצאות בנושאי גרפיקה, בניית אתרים, עיצוב ממשקים וחווית משתמש.

בין ההרצאות: תקשורת חזותית כמדיום אפקטיבי להעברת מסרים אישיים, אג'נדות פוליטיות וחברתיות, בניית מיתוג חוצה פלטפורמות, פיתוחים, מגמות וחידושים עתידיים, ההיגיון התפיסתי מאחורי האסתטיקה, טיפוגרפיה, מותגים בעידן הדיגיטלי, אינפוגרפיה, עיצוב מרקנטילי בעולם המדיה, טכניקות שכנוע והעברת מסרים ועוד. בין המרצים: יוסי אוחיון, יוסי למל, עדי רביד, מעיין רשף ריבן, טובי בן הרצל, אודיה גונן וגיא ביבי.

/// הכניסה בתשלום בהרשמה מוקדמת באתר.

מרוקו סכין, יוסי אוחיון (יחצ)

בחזרה לארטפורט

לרגל פתיחת המבנה החדש של מרכז תכנית האמנים ארטפורט, מושקת ביום חמישי, 13/6, תערוכת בוגרים משנים קודמות. התערוכה, המתפרשת על שתי קומות הבניין, תציג את עבודותיהם של בוגרי תכנית הרזידנסי הישראלים מן השנים האחרונות. בין המציגים: נבט יצחק, דוד עדיקא וטוני נבוק, עדו מיכאלי ואחרים.

תכנית הרזידנסי תמשיך להתקיים כבעבר, עם מחזור חדש של שישה אמנים ישראלים שמגיעים לשהות אמן של שנה, ואמנים ואוצרים בינלאומיים המתארחים לתקופות קצרות יותר. לצד תכנית הרזידנסי תפתח מחדש גלריית ארטפורט ובה תתקיים פעילות ענפה הכוללת תערוכות, יריד ספרי אמן שנתי, מפגשי אמן, סדנאות מקצועיות, קבוצות קריאה, הקרנות ועוד.

/// אוצרת: ורדית גרוס. עד: 10/8. העמל 8, תל אביב.

עוד נהר אחד, עינת עמיר (צילום יחצ)
נבט יצחק, Off the ruling class (צילום יחצ)

שאריות

בתערוכה שנפתחה בשבוע שעבר במוזה 42, במכללת אורנים, מוצג פרויקט אוצרותי שבמרכזו יצירה משותפת של שישה אמנים, סטודנטים לתואר שני, שהם אמנים / מורים. האמנים-סטודנטים, שלא עבדו יחד בעבר, בחרו בפעולה אמנותית ואוצרותית יוצאת דופן, במסגרתה הם פתחו בתהליך ארוך של מפגשים במהלכם דנו במושג השאריות והשיירים כמו גם הפעולה האמנותית בתוך קבוצה.

יחד, הם בחנו מהן המשמעויות הגשמיות והרוחניות, היומיומיות, ההומוריסטיות והטרגיות של השאריות, וכיצד הן אינן מרפות מאיתנו ולעיתים קרובות הופכות לחלק מהשלם החדש. התוצאה היא יצירה משותפת המורכבת משש עבודות וידיאו ומושתתת על המשחק טלפון שבור הנשען על עיקרון השאריות – מה נותר ממסר העובר מאחד לשני. 

/// עד: 15/6. קריית טבעון.

שאריות (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...