Girl in the Sun, תואר שני באמנויות, בצלאל (דניאלה מרוז)

חדשות האקדמיה: משה ספדי, כסא איקוני וקונספטים חדשים

משה ספדי מרצה בטכניון, כתר ומכללת מנטור חוגגים 71, בסמינר הקיבוצים בודקים עד כמה אנחנו אירופאיים ושנקר הפכה שותפה ברשת יצירה לחדשנות

ספדי יש רק אחד

ביום שני, 27/5, ירצה אדריכל משה ספדי על התפתחות המודרניזם. ההרצאה תתקיים בטכניון במעמד חגיגי שיכלול את ראשת העיר חיפה, יו"ר מועצת קרן וולף, יו"ר התאחדות האדריכלים ודיקן הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים. 

/// שעה: 18:30. אולם צ'רצ'יל, בנין סגו. ההרשמה מראש בלבד.

הביטאט, מונטריאול, 1967 (צילום Timothy Hursley)

71 שנה וסמל

יום העצמאות אמנם כבר מאחורינו אבל בכל זאת שווה להציג את התערוכה המשותפת לסטודנטים במסלול ללימודי גרפיקה ואינטרקטיב במכללת מנטור לעיצוב, צילום וניו מדיה ברמת גן ולחברה הכל כך ישראלית – כתר שחוגגת 71 שנים בדיוק כמו המדינה. בתערוכה, המוצגת במשרדי החברה עד סוף מאי, מוצגות פרשנויות שונות לכיסא הפלסטיק הלבן הנמצא בכמעט כל בית בישראל, שמהווה, כך מסתבר, גם את הכיסא הנמכר ביותר בעולם. רבות מהעבודות חיברו את הכסא האיקוני לאלמנטים ישראלים שונים כמו מטס יום העצמאות, חגיגת המנגלים ושולחנות החג הארוכים. 

יחד יד ביד (ספיר גולדנברג)

אירופה זה כאן?

התערוכה 'פה זה לא אירופה' נפתחה ביום חמישי האחרון בתל אביב במסגרת אירועי לילה לבן באברהם הוסטל. התערוכה, של המחלקה לאמנות במכללת סמינר הקיבוצים, עוסקת בסוגיית השייכות התרבותית של הישראלים, ושאלת ההגדרה העצמית ביחס לאירופה.

"התערוכה ״פה זה לא אירופה״ מתקיימת בו בזמן עם אירועי תחרות האירוויזיון בישראל" אמר אבי מילגרום, אוצר התערוכה "המפגש התרבותי מהווה הזדמנות טובה לנסות ולתהות על היחסים בין ה״פה״ וה״שם״. אם כי מבחינה גיאוגרפית מובן שישראל איננה חלק מאירופה, הרי שבפועל מסיבות היסטוריות, פוליטיות ותרבותיות נוכח בה מאז ומתמיד המתח שמייצרת האבחנה בין ״אירופה״ ו״לא-אירופה״, מתח המדגיש פערים בין דתות שונות, בין עדות, בין מסורות, תרבויות ותפישות עולם".

/// עד: 22/5. לבונטין 21, תל אביב.

חי (דנה חי)

טיפוח אמנים

עוד תערוכה קבוצתית שנפתחה במסגרת לילה לבן ביום חמישי האחרון היא 'מעתה והלאה' של בוגרות ובוגרים נבחרות ונבחרים של מוסדות ההשכלה הגבוהה לאמנות בארץ ממחזורי 2018-2013. התערוכה, המוצגת במרכז אדמונד דה רוטשילד, היא חלק מפעילות המרכז המתמקד בקידום וטיפוח אמנים ומעצבים בתחילת דרכם.

/// אוצרת: נגה דוידסון. עד: 28/6. רוטשילד 104, תל אביב.

עמודים (דיאנה קטגן)

הידד למוסמכים

תערוכת בוגרי התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל נפתחה גם היא בחמישי ובה עבודותיהם של כעשרים המוסמכים. העבודות נעות בין כאלה שנוצרו בסטודיו לבים כאלה תלויות מקום והן עוסקות בנושאים שונים כמו: סמלים, משפחתיות, סאטירה,  זהויות, תרבויות, טראומות ועוד.

/// עד: 1/6. סלמה 60, אבולעפיה 6, תל אביב.

רוקד בכיכר (ענבל הלצר)

שניים סוכר

שנקר התקבלה כחברה חדשה ב SUGAR Network, רשת יצירה לחדשנות שהוקמה לפני עשור בסטנפורד והפכה לקהילה של אוניברסיטאות מובילות בעולם. הרשת מחברת בין האוניברסיטאות, הסטודנטים ושותפים מהתעשייה לטובת התמודדות עם חדשנות בפרויקטים אמיתיים. באמצעות הרשת, סטודנטים מכל העולם, ועכשיו גם משנקר, זוכים לעבוד בצוותים בינתחומיים ורב-לאומיים, ליצור קשרים אקדמיים ועסקיים, להיות שותפים בתהליך פיתוח של פרויקטים חדשים ולהשתתף בתצוגה שנתית של קונספטים חדשניים בסן פרנסיסקו.

רשת כלל עולמית (יחצ)

תואר חדש

המרכז הבינתחומי בהרצליה מציע תואר שני חדש באינטראקציית אדם-טכנולוגיה. התואר, לדבריהם, מיועד לאנשים שחיים ונושמים עיצוב, טכנולוגיה וחדשנות. התכנית תעניק כלים ומיומנויות לעיצוב מוצרים טכנולוגיים, ליצירת חווית משתמש פיזית – דיגיטלית, למחקר ולפיתוח חשיבה עיצובית. 

/// מפגש היכרות יערך ביום ששי, 24/5 בשעה 09:00.

אולי יעניין אותך גם...