סעודה אצל המלכה, רותו מודן, מתוך התערוכה קונצי ובובי, בית הנסן (יחצ)

בין חיפה לירושלים: 6 תערוכות לילדים בני כל הגילאים

הקיץ מזמן לילדים לא מעט תערוכות מרתקות ששווה בשבילן לוותר לרגע על המזגן והמסכים למיניהם. הנה כמה מהן

משפחות יוצרות

התערוכה Apple Pie, נפתחה בסוף השבוע בגלריה זוזו להנעה תרבותית. התערוכה, היא על ילדים שההורים שלהם אמנים, על אמנים שהם הורים ובמיוחד על הורים – אמנים שיוצרים בשיתוף עם ילדיהם. כתוצאה מכך, נוכחות הילדים בכל שלבי היצירה היא מהותית.

שאיפת האוצרת, רותם ריטוב, היא לעודד ולעורר השראה כלפי חדוות היצירה. אפשר להתחיל במרחב ליצירה משותפת של ילדים והורים להנאת הילדים והילדים בנפשם, שנבנה כחלק מהתערוכה. בין המשתתפים: זאב ורותם אנגלמאיר ודני, אורי ותומר קרמן.

/// עד: 22/8. רחוב גשר העץ 46, פארק תעשיות עמק חפר.

יאן וון הולביין (יחצ)
זאב ורותם אנגלמאיר (יחצ)

בגובה העיניים

בבית הנסן שבירושלים, מוצגת החל מהשבוע שעבר התערוכה 'קונצי ובובי עושות תערוכה'. בתיה קולטון ורותו מודן, מציגות איורים לילדים ובגובה עיניהם של הקטנים. בתערוכה, יוכלו הילדים והוריהם להיחשף לא רק אל הסיפור הוויזואלי מתוך הספרים שאיירו השתיים, אלא גם אל אחורי הקלעים של הספר; היד המאיירת, המחשבה מאחורי הדמויות ותהליך היצירה שלהן. בין השאר, יוצגו בתערוכה סקיצות ואיורים מקוריים של השתיים החושפים כיצד נוצר קו או כתם, איך נבנית קומפוזיציה, אילו דמויות נכנסו לתמונה ואילו נותרו במגירה.

/// ניהול אמנותי: דנה בן שלום. עד: 5/9. גדליהו אלון 15, ירושלים.

נעמי שמר, איור בתיה קולטון (יחצ)
ע.הלל, איור בתיה קולטון (יחצ)

עניין של זמן

תערוכה נוספת בירושלים, העוסקת בנושא 'זמן', תפתח ב 1/8 במוזיאון לאמנות האיסלאם. התערוכה האינטראקטיבית, שבוחנת את מושג הזמן והמיסתוריות סביבו, מיועדת לכל המשפחה והמבקרים בה יחוו, ישחקו ויעצבו את מושג הזמן לפי תפיסתם האישית. 33 אמנים ו 60 עבודות בתתערוכה, מייצגים נקודות מבט שונות על הזמן, תוך שהם מקפיאים, מותחים, מאיטים או מזרזים את הזמן בהתאם לרצונותיהם, לצורכיהם, למדיות השונות ולטכניקות העבודה שלהם. 

/// אוצרים: ערן שביט ושיר מלר-ימגוצ'י. עד: 1/5/21. הפלמ"ח 2, ירושלים.

ברצי גולדבלט, יום הולדת 90 (יחצ)
אורי גרשט, מתוך סדר חדש (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

עולם של ילדות

במוזיאון נחום גוטמן, מוצגת התערוכה הקבוצתית 'מכניקת הזורמות'. האמניות המשתתפות, מציגות בטכניקות שונות, עבודות העוסקות בתקופת הילדות, הנעורים והבגרות. ביחסן לעולם הילדות, האמניות לא מתייחסות הרבה לדימוי הילדים הטובים שיצר נחום גוטמן ושאותו ניסה להנחיל לקוראי 'דבר לילדים'. עם זאת, ניתן לזהות אצל כולן את עקבות החשיבות הרבה שהעניקה התרבות הישראלית לתקופת הילדות.

/// אוצרת: מוניקה לביא. עד 11/20. שמעון רוקח 21, תל אביב.

מיכל אורגיל, יצורות (יחצ)
נולי עומר, עשר דקות אחרי (יחצ)

אהבת הים

'הצילו! S.O.S', המוצגת, החל מה 17/7 במוזיאון הלאומי הימי, היא תערוכה פעילה לילדים המאפשרת להם ולכל המשפחה לטפח את האהבה לים. בתערוכה, יכירו, יגלו ויחקרו המבקרים את עולם הים דרך התנסות, משחק ויצירה. שלושת החלקים מהם מורכבת התערוכה מדברים על תחושת הפגיעות של האדם בלב ים, על דמויות של אלים ודמויות מוכרות הקשורות בים ועל המפגעים הסביבתיים המתרחשים בים בימינו והאופנים שבכוחנו לטפל בו.

/// אוצרת: עדי שלח. דרך אלנבי 98, חיפה.

איה גורדון ועינת רודמן (יחצ)
איה גורדן ועינת רודמן (יחצ)

גאון אוניברסלי

במתחם התחנה הראשונה, מוצגת החל מהיום, התערוכה 'לאונדו דה וינצ'י 500 – הסטרטאפיסט הראשון'. התערוכה הוקמה לרגל שנת ה 500 למותו של הגאון האוניברסלי ואיש הרנסנס שסקרנותו האינסופית משתווה רק לכוח ההמצאה שלו. ״ההנאה הגדולה ביותר היא זו הנובעת מההבנה״ אמר דה וינצ'י, שנחשב לאיש אשכולות ולאחד הממציאים הגדולים בהיסטוריה.

בתערוכה, מוצגים עשרות מכונות ענק שנבנו בהשראת תוכניותיו ושרטוטיו של דה וינצ'י וכן ציורים, שרטוטים, רישומי ענק, דגמים פיזיים נעים, הולוגרמות, הקרנות והפעלות.

/// דוד רמז 4, ירושלים.

גלגלי שיניים (צילום: נעם מורנו)
פאון (צילום: נעם מורנו)

אולי יעניין אותך גם...