אייל אסולין, נייר טואלט, מתוך התערוכה מה נשמע בבית, מוזיאון הנגב

לא רק בתל אביב: שדה האמנות מתעורר עד להודעה חדשה

מצאתם קצת זמן כדי לצאת לטיול? למה שלא תקפצו לבקר בתערוכת שנפתחות החודש מקיבוץ הזורע בצפון ועד באר שבע בדרום. רק אל תשכחו לקחת מסכה

אמנות בימי קורונה

תערוכה חדשה, תחת השם מה נשמע בבית, נפתחה בתחילת החודש במוזיאון הנגב לאמנות. בתערוכה, מוצגות עבודות שנוצרו במהלך תקופת ההסגר המבטאות את החוויות והרשמים של למעלה מחמישים מאמני הנגב ממה שהתרחש בביתם ובסביבתם.

"במבט כולל, אפשר לראות שהתגובות של האמנים למצב החדש של הסגירה בבית אינן שונות משל שאר התושבים" אומרת ד"ר שליה מנור, מנהלת המוזיאון ואוצרת התערוכה "יש שחוו תקופה של חרדה ואוים ויש שביטאו כמיהה לטבע. יש שמצאו בסמלים המובהקים של מגפת הקורונה מקור השראה ליצירה ויש שהתבוננו והתמודדו עם מה שמתרחש בבית. יש שהמשיכו את הפעילות היוצרת שלהם ויש שחיפשו דרכים להמציא משהו חדש".

/// עד: 6/8. רחוב העצמאות 60, באר שבע.

דניאלה מלר, עטלף (יחצ)
חיים מאור, הכתובת על הקיר

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

נשים ונשיות

במרכז לאמנות עכשווית CACR ברמלה, נפתחה בסוף השבוע התערוכה 'מאות פעמים'. האמניות האלה אבו קישק, נרדין סרוג'י, נעמה ערד ודיאנה קוגן, מציגות בה במדיה שונים עבודות המעוררות שאלות ותהיות בהקשר של נשים ונשיות.

התערוכה מעלה הרהורים על מבנים של הצגת נשיות לאורך ההיסטוריה, מהמיתולוגיה ועד בובות חלון ראווה ובובות מין. "התערוכה החדשה, היא הרהור מורכב, לעיתים הומוריסטי – אירוני אך לאו דווקא אופטימי, על נשיות בהקשריה החברתיים והפרטיים" אומרת ד"ר סמדר שפי, אוצרת המרכז והתערוכה.

/// עד: 15/10, שדרות הרצל 112, רמלה.

הלא אבו קישק (צילום: רון פלד)
האלה דיאנה - דיאנה קוגן (צילום: רון פלד)

חד יומי

למשך ערב אחד, תהפוך שכונת הדר בחיפה למוזיאון אמנות חי ובועט כשתוצג בה התערוכה 'העיר כמרחב פעולה פוליטי'. משתתפי התערוכה הם סטודנטים במחלקה לאומנויות הצילום והמסך במרכז האקדמי ויצו חיפה. בתערוכה, שתתקים ב 16/7, יוצגו עבודות העוסקות ביומנים ויזואליים המשקפים את האופנים בהם חוו הסטודנטים את סיטואציית הבידוד הקיצונית בעקבות משבר הקורונה. כך בעצם, היומנים האינטימיים מהמרחב הפרטי, יוצגו דווקא לעיני כל ובמרחב הציבורי.

הילה הלל (יחצ)
יהונתן לוי (יחצ)

מהודו באהבה

שלוש תערוכות "הודיות" ייפתחו ב11/7 במוזיאון ווילפריד שבקיבוץ הזורע. 'מיניאטורות הודיות – מבט עכשווי' היא תערוכה המתבוננת בגודל הצנוע של המיניאטורה לעומת העושר הצבעוני והירידה לפרטים. חמישה אמנים מקומיים ישלימו את התערוכה עם פירושים משלהם לעולם השופע הזה. 

בתערוכה 'מאיה סמירה – בתנועה דוממת' תציג האמנית עבודות וידאו וצילום, המייצרות יחד חוויה של צבע, מוסיקה, מחול, ותנועה מהמסורת ההודית העתיקה. במסע של שלוש שנים צילמה וצולמה תוך שהיא מתבוננת על התרבות ההודית מבחוץ אבל גם חווה את תנועות המחול ההודיות בעצמה.

מידד אליהו יציג בתערוכה 'סף' מיצב המנסח מחדש את זהותו לאחר איסוף חומרים ביוגרפיים אישיים במסע הממושך שלו אל התרבות של דרום הודו. המיצב יעסוק בחורבן של התרבות שהייתה והלכה, אך גם כראייה של השבר כאפשרות לריפוי ויצירה מחדש.

/// אוצרת: שיר מלר ימגוצ'י. עד 12/20. קיבוץ הזורע.

מאיה סמירה, ריקוד
מידד אליהו, בחירות

חומר ורוח

בשבוע שעבר, נפתחה בגלריה GH שבגבעת חביבה התערוכה 'המגביה עוף' של האמן צביקה אלטמן. התערוכה מסכמת שנים של פיסול ומחקר בחומר וברוח. פסליו של אלטמן הם בעלי משקל פיזי וסגולי וכמו משרטטים קו רציף בין החומר לרוח. לצד הפסלים, מוצגת גם העבודה 'אחד' – וידאו ארט שמביא לידי ביטוי את תפיסת אמונתו המכילה את אפשרות המחיה לכל הדתות באשר הן.

/// אוצרת: ענת לידרור. עד: 15/8. גבעת חביבה.

צביקה אלטמן, כיפה לבנה
צביקה אלטמן, אחד

אולי יעניין אותך גם...