מנופים, Agustin Jais, The Gray Suite (יח"צ)

מה איבד אסף אמדורסקי בגן החיות התנ"כי בירושלים?

סצנת האמנות לא מוותרת ומתאימה את עצמה למצב ולתקנות. מתגעגעים לקצת קולטורה? יש תערוכות שתוכלו לבקר ממש ויש כאלה שרק דרך המחשב. צאו לדרך

אמנות ירושלמית

פסטיבל מנופים ה-12 לאמנות, יתקיים בירושלים החל מהיום, 27-29/10, ויהיה כולו מקוון. מחר, ייפתח הפסטיבל עם הקרנת בכורה של מופע לילי בגן החיות התנ"כי. עוד יתקיימו כנס 'רגע האמת' לאמנות, מפגשים בארבע עיניים עם אמנים ירושלמים בסטודיו ובחללי תצוגה, מפגשים והרצאות אורחים מחו"ל, סיורים ופעילויות יצירתיות לילדים ולכל המשפחה, סיורים וירטואליים מפתיעים בעקבות אמנות שיש רק בירושלים, מופעים מוסיקאליים והשקת גיליון 'הרמה' תחת הכותרת 'המצאת הטבע'. האירועים ברכישת מנוי או כרטיסים.

"מיום הקמתו הפסטיבל מעולם לא התבטל" אומרות מייסדות ומנהלות הפסטיבל, האמניות היא שולוב ורינת אדלשטיין "גם השנה, אנחנו רואות את המשך קיומו כהכרח – כי התרבות היא חלק מהותי ממרקם החיים".

דנה לוי, מסכות של חיות (יח"צ)
דן רוברט להיאני, ארגונומיה (יח"צ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

משכלל את החומר

צביקה קנטור מציג הצבה כפולה של פיסול בשתי גלריות שונות: el Bon בגלריה בקיבוץ גבעת חיים ו bAbAayin בגלריה ארטורה שבמרכז לאמנות ועיצוב, קמפוס רופין בעמק חפר. התערוכה הכפולה, היא הזדמנות להעמיק את ההיכרות עם אמן האסמבלאז' והפיסול המשוכלל בחומר, שבחר בתקופת הקורונה להתמקד בבחינת התשתית: במה שהוא עצם הפיסול, עצם מעצמו. בתערוכות, הוא מציב פסלים עשוייפ קרטון – חומר פשוט ומתכלה המתפרש בתנועה בלתי פוסקת של דו ממד ותלת ממד, איזון ושיווי משקל, מעברים בין שפה ודימוי, יחסי מידות מופרים בין פיזיות לרפאים, מציאות ופנטזיה שפושטת ולובשת צורה.

/// עד: 14/11. אוצרת: ורד נחמני.

פרט בארטורה (יח"צ)
ועוד אחד (יח"צ)

מחויבים לעשייה

'בחזרה אל הטבע' היא תערוכת אמנות עכשווית שנפתחה בגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים. בתערוכה מוצגות עבודות פיסול גדולות של אמנים עכשוויים מובילים שהותאמו במיוחד לתנאי התצוגה בגן. בין העבודות יצירות איקוניות של אמנים כמו מנשה קדישמן או דני קרוון, עבודות של אמנים ותיקים כמו ציבי גבע, יהודית סספורטס או סיגלית לנדאו, ועבודות  של אמנים  צעירים יותר כמו אלה ליטביץ, יערה צח, סאהר מיעארי ומשה רואס.

הדס מאור אוצרת: "אני רואה בקיום התערוכה אקט של הפגנת מחויבות ערכית לעשייה תרבותית ותמיכה ממשית בשדה האמנות המקומי, הן מצד הגן הבוטני והן מצד קרן אאוטסט לאמנות עכשווית". ניתן לצפות בתערוכה גם באפן מקוון דרך אתר הגן הבוטני וכן למצוא שם פעילויות לילדים ללא תשלום.

/// עד: 30/11. אוצרת: הדס מאור. הכניסה לגן בתשלום.

דני קרוון (צילום: אלעד שריג)
ציבי גבע (צילום: אלעד שריג)

גם וגם

בגלריה גורדון, הפתוחה לקהל בסופי שבוע או בתיאום מראש, אפשר ליהנות מעבודותיו גדולות הממדים של גלעד יפרח בתערוכה 'יום ולילה'. בנוסף, באתר הגלריה, נפתחים מדי יום ששי שני חדרי תצוגה וירטואליים. האחרונים שנפתחו, הם אלה של ליליאן קלאפיש ועופר ללוש. חדרים נוספים, של יאן ראוכוורגר ודינה רקנאטי, ייפתחו ביופ ששי הקרוב.

/// עד 14/11. הפלך 6, תל אביב.

יום (יח"צ)
דמדומים (יח"צ)

לא נותנים מנוח

בגלריה עינגע, מוצגת התערוכה 'אוד' של רונית גולדשמידט. בתחילת השנה האזרחית, החלה האמנית לייצר את סדרת הציור בצבע תעשייתי לצד מיניאטורות גואש. נוכחות הדימויים המצוירים והדרך שהובילה אליהם, לא נותנים למבקרים מנוח. לפי הכתוב בקומוניקט "העבודות מפגישות אותנו עם יעד רגשי ספציפי, השתהות של ״הגעתי, אני כאן״. עם ההשתהות הזו, התערוכה נוכחת במלוא משמעויות המילה ״אוד״- פלט ושארית, אך גם חפץ וזיק בחיינו בשנה האחרונה.

/// עד 21/11. בר יוחאי 7, תל אביב.

השתקפות (יח"צ)
עמק (יח"צ)

אולי יעניין אותך גם...