שוב הדיסקו כאן? זה זמן טוב להיזכר בפרויקט של Gufram במילאנו

השבוע אמור היה להתקיים שבוע העיצוב של מילאנו 2020. במקום זה החלטנו להיזכר דווקא בחברת Gufram האיטלקית שהרקידה אותנו ממש שם לפני שנתיים

אין כמעט אדם בארץ שלא מכיר את המנגינה הקצבית של השיר של להקת הדורבנים: "תניע ת'עכוז – הדיסקו בא העירה… שמח שוב במודה, הקצב בלאגן, נרקוד כמו ג'ון טרבולטה, ושוב הדיסקו לא ילך מכאן…". זוהי בדיוק האסוציאציה הראשונה שעולה בראש כשרואים את הפריטים הראשונים ששוחררו לפרסום במדיה על ידי חברת הריהוט האיטלקית Gufram לקראת שבוע העיצוב במילאנו.

שוב הדיסקו כאן
שוב הדיסקו כאן (Leonardo Scotti)

לפני שנתיים, בחר המותג האיטלקי לעשות מחווה לעברו האקסטרוגנטי בחלל תצוגה שישלב עבר ועתיד באמצעות קולקציה מלאת אנרגיה ושמחת חיים שמקור ההשראה לה בימי הדיסקו הסוערים והעליזים. למעשה, זו לא היתה הפעם הראשונה שחברת Gufram, שנוסדה כבר בשנות החמישים ועוסקת מאז בריהוט המזכיר את הסגנון הרדיקלי האיטלקי בכלל ואת סגנון הדיסקו בפרט, שכן, עוד בשנות השישים והשבעים הסוערות, סיפקה רהיטים ראוותניים למועדוני לילה.

מקורה של הקולקציה שהוצגה לפני שנתיים, בקטלוג רהיטי דיסקו ישן שיצרה החברה ושנמצא על ידי צ'ארלי ווזה, בעליה של החברה והמנהל האמנותי שלה, בארכיון. כשהוא מלא השראה והתרגשות, פנה לשלושה סטודיו לעיצוב על מנת שיתרמו מדמיונם לקולקציית דיסקו אנרגטית, שאפתנית ובעיקר בלתי שגרתית. המעצבים אמנם נדרשו לדבוק בסגנון שמייצגים הרהיטים המקוריים אך עם זה התבקשו להימנע מזיקה קלישאתית לוינטאז'. למעשה, הרעיון היה להפיח ברהיטים רוח חיים עדכנית ועכשווית שתשקף את הנאות החיים.

שוב הדיסקו כאן
שוב הדיסקו כאן (Leonardo Scotti)

תתרגלו לדיסקו בריהוט הבית

כך, כללה הקולקציה שהוצגה במילאנו ב 2018 סדרה מודרנית של חמישה סוגי מושבי דיסקו מרופדים בהשראת שנות השבעים, סדרת שטיחים הנקראת 'רחבת ריקודים' המעוררים לתנועת ריקוד וארוניות ושולחנות קפה שנצבעו בגוונים ליליים ושאליהם הוצמדו כדורי דיסקו איקוניים.

"בשנים האחרונות, ישנה בהחלט חזרה לסגנון העיצוב הרדיקלי" אמרה קתרין רוסי, חוקרת עיצוב ואוצרת שותפה בתערוכה 'נייט פיבר, עיצוב מועדוני לילה משנות השישים ועד היום' שהוצגה באותה העת במוזיאון 'ויטרה'. רוסי מתייחסת לאותו סגנון שצץ באיטליה בשנות ה-60 ושהושפע מתרבות הפופ האמריקאית ומאמנות הפופ הבריטית ודגל ביצור מוצרים בלתי שגרתיים ומעוררי השתהות. "בנוסף, ישנה התעניינות הולכת וגוברת בתרבות מועדוני הלילה וסצנת הדיסקו שאפשרה למעצבים הרדיקליים חופש להתנסות ולדמיין" מציינת רוסי.

שוב הדיסקו כאן
שוב הדיסקו כאן (Leonardo Scotti)

דיסקו גופרם, ויה דלה מוסקובה 28, מילאנו 2018

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...