מרכז אדמונד דה רוטשילד (צילום: אסף פינצ'וק)

קרן אדמונד דה רוטשילד תעניק למעצבים פרסים בסך 270,000 שקלים

מדובר בפרס הגבוה ביותר בישראל ומהגבוהים בתחומו בעולם. הפרס החדש יוענק מדי שנה לארבעה מעצבים בכירים וצעירים בתחומי התקשורת החזותית, העיצוב התעשייתי והאופנה

קרן אדמונד דה רוטשילד הכריזה השבוע על פרס חדש בתחום העיצוב הנושא את השם 'פרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב'. מדובר באירוע בהחלט מרתק ומסקרן במדינה שבה לא מופנים או מושקעים כספים בסצנת העיצוב. במדינה שבה מעצבים לא נתמכים באפן ממלכתי ושבה כל מעצב עושה כל שביכולתו כדי לשרוד ולפלס לעצמו דרך להצלחה, מדובר ביוזמה נהדרת ובפרס לגמרי מבורך. 

מכיוון שעיצוב הוא חלק בלתי נפרד מכל רגע בחיינו ונוגע בכל תחום בהם, מישהו צריך להרים את הדגל ולהכריז שכל זה לא מובן מאליו. כאן בדיוק, נכנס הפרס החדש שמבקש להגביר את ההכרה הציבורית בחשיבותו ובהישגיו של המעצב והעיצוב ולעודד יצירה חדשה ופורצת גבולות בתחום.

לוגו הפרס, מיתוג נועה שורץ (יחצ)

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

הגבוה בישראל

הפרס, בסך כולל של 270,000 שקלים, יוענק מדי שנה, החל מהשנה הנוכחית, ברוטציה תלת שנתית בתחומים: עיצוב תקשורת חזותית, עיצוב תעשייתי ואומנות, ועיצוב טקסטיל, אופנה, תכשיטים ואביזרי לבוש. שני יוצרים בכירים, יזכו במענק כספי של 90,000 שקלים כל אחד, ואיתם, שני יוצרים בתחילת דרכם יזכו במענק כספי של 45,000 שקל כל אחד. למעשה, מדובר בפרס הגבוה ביותר שמוענק בישראל ומהגבוהים בתחומו בעולם.

הפרס הראשון, יוענק כבר השנה כשהחל בחודש פברואר הקרוב, יפתח קול קורא ראשון שיזמין מעצבים להגיש את מועמדותם בתחום התקשורת החזותית. בשנת 2021 יוענק פרס בעיצוב תעשייתי ואוּמנות, ובשנת 2022 בעיצוב טקסטיל, אופנה ותכשיטים.

הברונית אריאן דה רוטשילד, יו"ר קרן רוטשילד מקבלת את פרס יקירת בצלאל (יחצ)

בארץ ובעולם

בהודעה לעיתונות' נכתב שהפרס נועד לקדם ולעודד מצוינות דרך הכרה ציבורית ביוצרים בכירים בעלי נפח עבודה איכותי ומשמעותי. עוד, נועד הפרס לזהות ולתמוך במעצבים בתחילת דרכם בתחום ולהגביר את ההתעניינות המקומית בעיצוב ישראלי עכשווי.

לא פחות חשוב, אחת ממטרות הפרס העקריות, היא להעצים את החשיפה הבינלאומית לעיצוב הישראלי. בהחלט חשוב במדינה שבה ביתן העיצוב בשבוע העיצוב במילאנו, התערוכה הגדולה בתחום, נאצר ביוזמה פרטית על ידי מעצב שגם גייס כספים באפן פרטי. ייסוד פרס יוקרתי בעל נוכחות והכרה בינלאומית, המוקדש לעיצוב ישראלי עכשווי, יאפשר ליוצרים הישראלים להישמע ולהיראות גם מחוץ לקהילה המקצועית המקומית, מה שבהחלט מבורך מאוד.

חבר שופטי הפרס ייבחר מדי שנה ויורכב מדמויות מפתח בתחום בו מוענק הפרס. חברי ועדת ההיגוי לייסוד הפרס הם: פרופ' יולי תמיר – נשיאת שנקר, פרופ' עדי שטרן – נשיא בצלאל, פרופ' עזרי טרזי – ראש התוכנית ללימודים מתקדמים בעיצוב תעשייתי בטכניון, גלית גאון – יו"ר ועדת הפרס, ראש התוכנית לאוצרות, שנקר, מאיה ויניצקי – אוצרת עיצוב ואדריכלות במוזיאון תל אביב, ענת ספרן – מנהלת אמנותית, שבוע העיצוב ירושלים ועדי גולדנר – מנהלת תחום האמנות בקרן אדמונד דה רוטשילד.

את לוגו ותדמית הפרס החדש עיצבה נועה שורץ. שורץ, מתמחה במיתוג ועיצוב קטלוגים וספרים, בעלת סטודיו עצמאי בתל אביב ומרצה במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. היא בוגרת בהצטיינות של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל ועבודותיה הוצגו בתערוכות רבות בגלריות ובמוזיאונים וזכו בפרסים יוקרתיים בארץ ובעולם.

 

לוגו פרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב, מיתוג נועה שורץ (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...