מדליית מפעל חיים, ויויאן ווסטווד, אקטיביסטית בנשמה (יחצ)

נחשפו זוכי ארבע המדליות שיוענקו בפסטיבל העיצוב של לונדון

תגידו "מזל טוב" למעצב הרב תחומי טום דיקסון, למעצבת האופנה ויויאן ווסטווד, לאוצר ואיש החינוך דניאל צ'רני ולמעצב הצעיר רוס אטקין - זוכי המדליות היוקרתיות

פסטיבל העיצוב של לונדון יעניק מחר, יום שני, 16/9, על ארבעה זוכי המדליות היוקרתיות המחולקות במסגרתו מדי שנה. המדליות, מחולקות למעצבים ידועי שם כמו גם לכישרונות תעירים מתחומים שונים, במטרה להוכיר את תרומתם לסצנת העיצוב באשר היא. כדי להבין את גודל המעמד, זוכי פרסים בשנים קודמות היו מעצבים כמו זאהה חדיד, ריצ'ארד רוג'רס, פול סמית' ובטאן לורה ווד.

מדליית העיצוב של לונדון

המדליה מוענקת השנה למעצב הבריטי טום דיקסון שהחל את דרכו בשנות השמונים כאוטודידקט. מהר מאוד, הוא החל לעבוד עבור מותגים כמו 'קפליני' עבור עיצב את כסא S שהפך מהר מאוד לאיקון עיצובי. לקראת סוף שנות התשעים, הפך דיקסון למנהל אמנותי של 'הביטאט' והיה אחראי על החייאת המותג. בשנת 2002, ייסד דיקסון מותג עצמאי והיום הוא בעל חנויות בניו יורק, הונג קונג, לוס אנג'לס וטוקיו. בשנת 2007, יצר סטודיו לאדריכלות ועיצוב במסגרתו תכנן פרויקטים בריטניה, פריז והונג קונג. לדיקסון מרכזי עיצוב, הכוללים סטודיו ומסעדה, במילאנו ולונדון. עבודתו של דיקסון נמצאת באוספים של מוזאונים ברחבי העולם. 

מסעדות (יחצ)
תצוגת פרחים של איקאה (יחצ)

מפעל חיים

המדליה מוענקת הפעם למעצבת האופנה ויויאן ווסטווד שתחגוג בקרוב שמונים ושעברה ללונדון בגיל 17. היא החלה לעצב בתחילת שנות השבעים ובשנת 1984 השיקה מותג עצמאי. לפני כחמש עשרה שנה זכתה לתערוכה רטרוספקטיבית במוזיאון 'ויקטוריה ואלברט'. ווסטווד ידועה כאקטיביסטית בתחומי שינויי האקלים, סביבה, צריכת יתר וכדומה. מאז 2011, עבדה עם מרכז הסחר הבינלאומי לייצור אביזרים תחת הכותרת של אופנה אתית התומכת בתמיכה באלפי נשים עובדותמקהילות אפריקאיות.

זוכה בזכות (יחצ)
גיבורה אמיתית (יחצ)

חדשנות בעיצוב

במדליה הזו זכה דניאל צ'רני (Daniel Charny), אוצר ואיש חינוך ומשמש גם יועץ לגופים כמו מוזיאון העיצוב בלונדון, גוגל ואחרים. צ'רני פעיל כמרצה ויועץ בינלאומי המפיץ את חזונו וכליו העיצוביים ליצירת עתיד טוב יותר לכולנו. 

יועץ למוזיאון העיצוב בלונדון (צילום Luke Hayes)
המפיץ את משנתו בעולם (יחצ)

מעצב צעיר

המעצב והמהנדס, רוס אטקין (Ross Atkin), הוא הזוכה בקטגוריה הזו. עבודתו מתמקדת בעזרה לאנשים עם מוגבלויות לחיות באפן עצמאי יותר ובהצגת והכרת תחומי העיצוב וההנדסה לילדים. בסטודיו שלו, הוא יוצר פריטים כמו: מוצר העוזרים לעוור להתמצא, אפליקציה המתאימה חדר לצרכיו של אדם עם מוגבלויות, מערכת רחוב המאפשרת מתן עזרה לעוברים ושבים ועוד. עבודתו של אטקין כרוכה במחקרים מקיפים ובתשאול המשתמשים הפוטנציאלים אותם הוא פוגש במסעותיו בעולם.

קיט להרכבה (יחצ)
המנגישה עיצוב והנדסה לילדים (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...