מגדל שדה התעופה באיסטנבול, אדריכל סמואלה סורדי, צילום יחצ Paninfarina

עיצוב וערי העתיד: יום העיצוב האיטלקי יתקיים ביום שלישי

שני אדריכלים מובילים שיגיעו במיוחד מאיטליה ייקחו חלק באירוע המתקיים ביוזמת משרד החוץ האיטלקי לקדם את התרבות והייצור האיטלקיים בכל העולם

ביום שלישי הקרוב, 19/3, יארחו שגרירות איטליה, המכון האיטלקי לתרבות בתל אביב ומוזיאון העיצוב חולון מפגש מיוחד עם האדריכלים האיטלקיים סמואלה סורדי וג'וליו צ'פי לרגל יום העיצוב האיטלקי השלישי שנערך בארץ. יום העיצוב האיטלקי מתקיים זו השנה השלישית, ביוזמת משרד החוץ האיטלקי כחלק מאירועי "Vivare ALL'Italiana", המקדמים את התרבות והייצור האיטלקי בכל העולם.

לרגל האירוע, יגיעו לארץ שגרירי העיצוב, האדריכלם סמואלה סורדי (Samuele Sordi) וג'וליו צ'פי (Giulio Ceppi) שגם ישאו הרצאות במהלכו. 

האדריכל המוסמך סמואלה סורדי, הצטרף לקבוצת Paninfarina לפני כחמש שנים ומאז הוא מנהל יחידת האדריכלות של הקבוצה ומוביל שורה של פרויקטים ברחבי אירופה, במזרח התיכון ובאסיה בתחומי תרבות, מגורים ומסחר. בין הפרויקטים: מגדל המגורים ויטרה (זוכה פרס האדריכלות האמריקני לשנת 2015), סירלה של פינינפארינה (זוכה פרס iF Design) ומגדל הפיקוח של נמל התעופה החדש של איסטנבול (זוכה פרס האדריכלות הבינלאומי לשנת 2016). סמואלה סורדי שואף למזג תובנות עיצוב שמקורן במיומנויות עיצוב שונות (עיצוב מוצר ועיצוב רכב, uxו-ui), תוך הדגשת הגישה ההוליסטית לתהליך עיצוב ששם את האדם במרכז.

אדריכל סמואלה סורדי (צילום יחצ Pininfarina)

ג'וליו צ'פי הוא אדריכל ומעצב. בוגר הפוליטכניקו, בית הספר לעיצוב במילאנו, בעל תואר Phd ומרצה בפקולטות לאדריכלות של ג'נובה, טורינו ורומא, ולאחרונה גם בפוליטכניקו. ב-1995 יסד את לימודי התואר השני בעיצוב עסקי באקדמיה דומוס, שם היה גם מתאם מרכז המחקר עד 1997. בהמשך דרכו היה יועץ בכיר לעיצוב בחברת פיליפס וב-1999 יסד את Total Tool, חברה העוסקת בחזון ובאסטרטגיית עיצוב עם סניפים במילאנו ובבואנוס איירס. צ'פי קיים סדנאות והרצאות ביותר מ-25 מדינות, פרסם מאמרים על עיצוב ועל תרבות התכנון. הוא זכה בפרסים בינלאומיים רבים ועבודותיו הוצגו בתערוכות יחיד רבות, בין היתר בביאנלה של ונציה ובמוזיאון הטריאנלה במילאנו.

אדריכל ג'וליו צ'פי (צילום Giovanni Gaste)

העיצוב האיטלקי נולד בחדרי העבודה של אמני הרנסנס, שבזכות מיומנויותיהם המגוונות והקפדה רבה על אסתטיקה, חקרו ופיתחו מוצרים חדשניים לתקופתם. מאז משולבת האמנות המסורתית יוצאת הדופן של איטליה עם חדשנות טכנולוגית. מסייעת לשילוב זה גם האינטראקציה המתמדת שמתקיימת בין בתי הספר הגבוהים לעיצוב ולאמנות לבין תנועות אמנות. העיצוב האיטלקי נושא פעמים רבות תכונות בולטות של הרוח האיטלקית, והצירוף "מותג איטלקי" נתפס כשם נרדף למוצר איכותי.

אולי יעניין אותך גם...