קולקציית שטיחים חדשה של Fornasetti
קולקציית שטיחים חדשה של Fornasetti (צילום יחצ)

מבזק מילאנו #2 תחרות שמתחילה בחוף הים והתבוננות רעננה בעתיד

אילו קולקציות חדשות צפויות במרכז העיר? האם שימוש בפלסטיק יכול להיות נטול רגשות אשם? ואיך מגשרים על הניגודיות שבין מסורת וחדשנות?

מאז פתיחתה של חנות Fornasetti בשנת 2016 במרכז מילאנו, מקפיד ברנבה פורנסטי, בנו של האמן, הפסל ומעצב הפנים המילנזי פיירו פורנסטי, להציג את הקולקציות החדשות והמסקרנות שמצליחות להפתיע את המבקרים בכל פעם מחדש. הפעם, לקראת שבוע העיצוב של מילאנו, כך לחשה לנו ציפור קטנה, יוצגו שם שטיחים חדשים בדגמים צבעוניים הלקוחים מהטבע שנארגו ידנית מצמר ומשי. עוד נודע לנו, שבחנות תוצג קולקציית הטפטים הרביעית שעוצבה על ידי פורנסטי עבור המותג Cole&Son.
/// Corso Venezia, 21A.

צמר ומשי בשטיחים חדשים
צמר ומשי בשטיחים חדשים (צילום יחצ)

חנות הגלריה של רוזנה אורלנדי היא מהבולטות בעיר בתחום העיצוב והאמנות ונחשבת למקום אליו יגיע כל מי שמחפש את פריטי הריהוט של המעצבים העכשוויים, המוכשרים, הבועטים, הנכונים וההרפתקניים נכון לאותו זמן. לקראת שבוע העיצוב, השיקה אורלנדי תחרות ראשונה מטעמה שכל כולה מוקדשת לעיסוק, מחשבה, שימוש יצירתי, מחזור והמצאה מחדש של פלסטיק וקראה לה GUILTLESSPLASTIC. "פלסטיק נחשב לאחת הרעות החולות של ימינו" אומרת רוזנה אורלנדי "בחופשה בסרדיניה לפני שנתיים, הבחנתי בערימת פלסטיק צבעוני על חוף הים. מיד חשבתי שמתפקידנו לערב את עולם העיצוב הבינלאומי בתכנית מחזור שתחקור את המשמעויות והפתרונות שניתן להציע". הגשת מועמדות לתחרות, שהייתה פתוחה למעצבי כל העולם, כבר נסגרת מחר, אבל ההגשות הטובות ביותר יוצגו בגלריה ומהן תוכלו בוודאי ליהנות. הפרסים יחולקו בקטגוריות: עיצוב, טקסטיל לבית, פתרונות אריזה ופרויקטים חדשניים. במהלך שבוע העיצוב, יתקיים במרחב הגלריה דיון בשאלה: האם פלסטיק יכול להיות נטול רגשות אשם? על הפתעות נוספות מבית המדרש של אורלנדי נעדכן בקרוב.
/// Via Matteo Bandello, 14/16.

תחרות מחזור הפלסטיק של רוזנה אורלנדי
תחרות מחזור הפלסטיק של רוזנה אורלנדי (צילום יחצ)

במסגרת שבוע העיצוב של מילאנו, יתקיים זו הפעם הרביעית, הפרויקט התרבותי BASE שמטרתו קידום חדשנות, למידה והדדיות בין הדיסציפלינות השונות בסקטור תעשיות היצירה. האירוע מתקיים במבנה המתפרס על פני שלוש קומות בשטח תצוגה של לא פחות מ 12,000 מ"ר. יציגו בו יוצרים מתחומי העיצוב, המוסיקה, האודיו-ווידאו והטכנולוגיה. האירוע מתקיים בשיתוף פעולה עם אירועי Ventura Future המחדירה לתוכו מעצבים עכשוויים, אקדמיות מובילות ומותגים חדשניים.

"בתקופה שבה הכל משתנה וכשטכנולוגיה ורעיונות מאתגרים את מה שנראה כאילו כבר הושג, קל לקפוא במקום ולהתקע בעבר" אמרה ג'וליה קוגנסקה, המנהלת בפועל של BASE "לכן השכחה של מה שלמדנו עד כה לטובת למידה מחדש הופכת דחופה במטרה להתבונן בעתיד מנקודת מבט חדשה ורעננה".
/// Via Bergogone 34 / Via Tortona 54. הכניסה בתשלום של חמישה אירו לשני האירועים כולל כל אירועי הערב.

BASE
BASE (צילום Maria Teresa Furnari)

גם פרויקט Superstudio, שהפך לאחד המעניינים בשבוע העיצוב, מתקיים בשתי כתובות ומתפרס על פני שטח של 13,000 מ"ר. האירוע, העוסק בטרנדים הנכונים לתקופה הקרובה, יכלול תצוגות שיעסקו במסורת, מורשת, אומנות משובחת, תהליכים ידניים, חומרים אורגניים וחדשנות וטכנולוגיות חדישות. המטרה היא לפשט ולייפות כמו גם להפוך את הבתים והערים שלנו לחכמות ואקולוגיות. הניגודיות לכאורה בין הנושאים תבוא לידי ביטוי גם בחללי התצוגה המשותפים שיעוצבו בשחור לבן וידמו רחוב עירוני בעל כיכר מרכזית גדולה ושדרת עמודים המכילה חנויות בוטיק אלגנטיות בהן יוצבו מיצגים, תערוכות נושא, ביתני אומות וכדומה.
/// Superstudio Più – via Tortona 27/ Superstudio 13 – via Forcella 13/via Bugatti 9

מונלוג מונוכרומטי
מונלוג מונוכרומטי (הדמיה KCDF)

החל ב 2/4 ובמשך כשבועיים, יוצג במכון Nicola Trussardi המיצב 'חבר' של האמן הגנאי איברהים מהמה שהציג לא מזמן מיצב במוזיאון תל אביב. מהמה יעטוף בשקים את שני השערים הנאו קלאסיים של פורטה ונציה. בכך, הוא ייצור מעין עור שני ויקנה למבנים זהות חדשה.

המיצב של איברהים מהמה במוזיאון תל אביב, 2016
המיצב של איברהים מהמה במוזיאון תל אביב, 2016 (צילום מטעם האמן)

אולי יעניין אותך גם...