זוכי תחרות תכנון המרחב הציבורי, אדריכלים Reema Almeiri ו Lujain Alatiq (יח"צ)

נעים להכיר: 3 שבועות לשבוע העיצוב של דובאי

הפסטיבל, שיתקיים תוך ניסיון לדמיין ולהגדיר מחדש את החיים של כולנו בצל הקורונה, יציע תכנית מגוונת המשלבת בין אירועים פיזיים ומקוונים

עכשיו, כשזה נהיה רלוונטי, שבוע העיצוב של דובאי, שיערך בתאריכים 9-14/11/2020, הופך מסקרן מתמיד. בפרסומים הרשמיים שלו כתוב, שהוא נחשב לפסטיבל הגדול באזור ושהוא משקף את דובאי כבירת העיצוב של המזרח התיכון.

כמדי שנה, גם הפעם הוא מתקיים בשיתוף רובע העיצוב של דובאי ובחסות שייקה לטיפה בינת מוחמד בין ראשיד אל מקטום, שהיא יושבת ראש הרשות לתרבות ואמנויות בעיר.

פאטה מורגנה, Generous Studio - Hozan Zangana Studio, במסגרת תערוכת Abwab (יח"צ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

הפסטיבל, יתמקד בסצנת העיצוב האזורית וכן ישמש זרז של תמיכה וצמיחה עבור קהילת העיצוב המקומית. את זה הוא יעשה תחת הניסיון להגדיר ולדמיין מחדש את האפן שבו נחייה בטווחי הזמן הקרוב והרחוק. התכנית שהוא מבטיח מגוונת וכוללת שלל פעילויות שבהן תערוכות, מיצבים, תחרויות ופופ-אפים שיוצגו בנקודת הפוקוס של האירועים ברובע העיצוב של דובאי. לצד אלו, תוצע תכנית מקוונת שבה יוצגו, בין היתר, יריד דיגיטלי לחברות ומותגי עיצוב וסדרה של הרצאות וסדנאות וירטואליות.

כתגובה למציאות הנוכחית, להגבלות על נסיעות ולריחוק החברתי, הפסטיבל יציע הפעם הזדמנויות חדשות לקהיליית היוצרים של המזרח התיכון, בכך שהוא יעניק במה מרכזית לכישרונות מקומיים ואזוריים ויתמקד בתפקידם של המעצבים להגדיר מחדש את הדרך בה אנו חיים בעולם המושפע מווירוס הקורונה.

פאטה מורגנה, Generous Studio - Hozan Zangana Studio, במסגרת תערוכת Abwab (יח"צ)

"2020 הציגה לנו רגע נדיר שבו יכולנו לעצור לרגע ולהתמקד בתפקיד העיצוב" אמר קדיג'ה אל בסטקי, מנכ"ל רובע העיצוב של דובאי "שבוע העיצוב של דובאי עומד לייסד דיאלוג סביב נושאים קריטיים כמו חברה, תרבות וכלכלה. הוא יציע הזדמנויות חדשות למזרח התיכון, על ידי כך שהוא יספק פלטפורמה שתאפשר למעצבים מוכשרים לבטא את עצמם. אנחנו מצפים כבר להעמקת התמיכה בתעשייה הזו ואנחנו מלאי תקווה לקראת השקת הפסטיבל".

היריד הדיגיטלי ב Downtown Design, ריהוט של Pedrali (צילום: Andrea Garuti)

לגזור ולשמור

הפרויקט הזוכה בתחרות לתכנון עירוני 2020 יוצג בדגש על האדריכלים הזוכים מאיחוד האמירויות ומסעודיה Reema Almheiri ו Lujain Alatig שתכנו חוויית מסחר במרחב הציבורי.

חוויות ויזמות יוצגו על ידי נציגי מדינות שונות כמו שגרירות שווייץ, המכון הצרפתי והקונסוליה ההולנדית.

המכון לתרבות צרפת, Space Wxploration and Design (יח"צ)

כתגובה לאתגרים הנוצרים בשל מגפת הקורונה הכלל עולמית וההשלכה שלה על הסקטור הקריאטיבי המקומי, תוצג תערוכה של 20 יוצרים מאיחוד האמירויות.

Downtown Design, היא פלטפורמה שתשלב בין תערוכה פיזית לאירועים דיגיטליים תחת הכותרת 'הצורה של עתיד הדברים'. יוצגו בה בעיקר עיצוב פנים וקונספטים אדריכליים של העתיד.

במרחב של רובע העיצוב של דובאי יוצבו מספר מיצבים ויבוצעו כמה התערבויות עירוניות שייצרו חוויות אורבניות באוויר הפתוח.

Pardis Meshary AlNassar, מיצב של קוסנטינו (יח"צ)

תערוכת MENA Grad Show תציג פרויקטים סטודנטיאליים חדשניים מהאזור שהם בעלי השפעה חברתית ושמטרתם להפוך את העולם לטוב יותר.

המעצב העירקי Hozan Zangana יוצג כמנצח בתחרות ה Abwab ('דלתות' בערבית) שהיא תערוכה שנתית המוקדשת לעבודות מוזמנות מהמזרח התיכון, צפון אפריקה ודרום אסיה. מטרתה של התערוכה, לקדם כישרונות בתחום העיצוב ולתרום לחלופת ידע ומידע דרך שבוע העיצוב.

פאטה מורגנה, Generous Studio - Hozan Zangana Studio, במסגרת תערוכת Abwab (יח"צ)

כל העדכונים: כאן.

אולי יעניין אותך גם...