Resonating Microcosms of Life – Solidified Light Color, teamLab

מהדורתו החדשה של Maison&Objet יוקרתית מאי פעם

עם הקפדה למלאכת יד ודגש על איכות בלתי מתפשרת, יריד העיצוב הצרפתי לוקח את הפנטזיה לקצה גבולותיה

יריד העיצובMaison&Objet  חוזר בגרסת החורף שלו בחודש ינואר הקרוב. הנושא שנבחר ללוות את היריד הפעם נקרא ‘New Luxury: From Uber Luxury to Lux Populis’ והוא עוסק ביוקרה חסרת מעצורים ודמיון בלתי מוגבל. "כשאנשים מגיעים לפריז, זה כדי לנצל מומחיות וסגנון חיים מיוחד במינו שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר" מסביר פיליפ ברוקארט, מנהל היריד על התמה הנבחרת. וינסנט גרגואר, יועץ וחוזה טרנדים בחברת NellyRodi נותן פרספקטיבה אחרת על הנושא "בזמנים של חוסר ודאות, אנשים מרגישים צורך במשהו אחר, הצורך ברגשות וחוויות, לדחוף את הפנטזיה לקצה גבולותיה." כמדי שנה, היריד בוחר את מעצבי השנה שלו, שהם שמות מובילים של התעשייה. במהדורה הנוכחית, נותנים את הכבוד לאדריכל הצרפתי פרנקלין עזי. עזי הוא יוצר רב תחומי שיציג ביריד מרחב אקספרסיבי, החזון שלו על סביבת העבודה לאורך הדורות.

 

השנה, פרס הכישרונות העולים המוכר של היריד, נותן כבוד למעצבים היפנים וצוות השופטים שבחר את ששת המעצבים הצעירים הורכב גם הוא, משישה יוצרים מארץ השמש העולה ובראשם האדריכל קנגו קומה המוערך. "למרות שלכל מעצב יש שדה מומחיות ספציפי לו, כולם אימצו גישה רב תחומית לעיצוב. התפתחויות טכנולוגיות מאפשרות כעת לתרגם עיצוב דיגיטלי למשהו מוחשי באמת והמעצבים האלה שואפים להחדיר את היצירות הדיגיטליות שלהם לצד תחושה אותנטית. ברור שזוהי מגמה אוניברסלית, כמה שיש יותר התקדמות בטכניקות הדיגיטליות, כך העיצוב נשען עליהן וחוקר ממד חדש לגמרי, שמוליד חוויות חדשניות" מציין קומה על בחירת המועמדים.

Mickey Sparkling by Thomas Dariel, LEBLON DELIENNE
Mira tables, MAISON DADA
Toucan Collectión by Lladró @cualitiphotostudio

הראשונה בין ששת המעצבים הנבחרים, יורי הימורו (Yuri Himuro), אותה זכינו לראיין לאחרונה על עבודות הטקסטיל המופלאות שלה. הימורו חוקרת דרכים חדשניות ומרגשות לעיצוב טקסטיל, שמזמין את המשתמשים ליצור אינטראקציה עמו על ידי גזירה ויצירת דפוס אישי וייחודי לו. בד דו שכבתי שאת חוטיו העליונים חותכים וחושפים פיסות סיפור חדשות.

יורי הימורו, תמונה: Lawrence Randall
אינטרקציה עם טקסטיל, תמונה: Kohsuke Higuchi

האם פיסת נייר יכולה לרקוד? לנגן בכלי נגינה? לעוף? הרוקה מיסוואה (Haruka Misawa) חוקרת את הנייר ובעבודותיה מעניקה חיים לחומר הדומם. בעזרת חלקיקים מתכתיים שמגיבים לכוח מגנטי, עבודות הנייר העדינות שלה מקבלות תנועה מקסימה.

הרוקה מיסוואה, תמונה: © Masayuki Hayashi
עבודות הנייר העדינות של מיסאווה, תמונה: © Masayuki Hayash

את סאטומי מינושימה (Satomi Minoshima) פגשנו לראשונה כשהציגה את פרויקט הגמר שלה בתערוכת הבוגרים של האקדמיה לעיצוב איינדהובן, סדרת תיקים שמעידה על היופי והגיוון בצבעי העור. מינושימה חוקרת את עור האדם, כחומר שמתקשר ומהווה ממשק בינינו לסביבה. היא מנתחת אותו מנקודת מבט חברתית ופואטית עם עבודות שמטשטשות את הגבול בין טבעי לסינטטי ובין גרפי לתלת ממד.

סאטומי מינושימה, תמונה: © Ronald Smits
העור האנושי, תמונה: © Ronald Smits

חלודה נתפסת לרוב כגורם לנזק והרס בחומרים עליהם היא מתפשטת, אך המעצב יומה קאנו (Yuma Kano) רואה את יופייה ואת דפוסיה ובוחר להדגיש אותה ולעטוף איתה את עיצוביו. בעזרת אלמנטים טבעיים, הוא מעודד חלודה ליצירת חומר ואסתטיקה חדשים. בפרויקט אחר, הוא מתייחס למשבר כריתת היערות ביפן ויוצר עם חומרים טבעיים ואורגניים, זמינים ומשתנים בהתאם למיקום, העונה וסביבת היער.

יומה קאנו, תמונה: © Hiroshi Wada
היופי שבחלודה, תמונה: © studio yumakano

קולקציית התאורה של באקו סקאשיטה (Baku Sakashita), משלבת נייר שקוף למחצה, עדין, עם חוט נירוסטה כפרשנות חדשה לתאורה היפנית המסורתית. הרווח בין מקור האור לאלמנטים של הנייר יוצר צלליות גיאומטריות שונות על קרות החלל. המנורות עשויות בעבודה ידנית בשיטה בשם 'מיזובארי' המיושמת לרוב על מחיצות הנייר היפניות המסורתיות. בסדרה אחרת, סקאשיטה משתמש במגנטים כדי ליצור תנועה של דיסק במנורות שמסמלות את הירח וסיבוביו.  

באקו סאקשיטה והמנורות שלו, תמונה: © Suzuka Sakashita

אחרון ברשימה, המעצב קודאי יאוואמוטו (Kodai Iwamoto) חוגג את הפגמים בשלמות וממנף אותם ביצירותיו. באחת העבודות היותר מעניינות שלו, יאוואמוטו משתמש בשיטת עבודה קלאסית לניפוח זכוכית על צינורות PVC תעשייתיים ויוצר אגרטלים מפתיעים ביצירה על קו התפר בין מודרני למסורתי ובין המוני לייחודי.

קודאי יאוואמוטו, תמונה: © Kodai
האגרטלים המפתיעים של יאוואמוטו, תמונה: © Kodai

מלאכת היד תמיד הייתה חלק מקטגוריות התצוגה של היריד, לכן זה לא מפתיע שהשנה הוחלט לראשונה להעניק פרס כישרון עולה מיוחד בנושא. המחשבה מאחוריו היא לעודד את מעצבי העתיד לעבוד עם ערכים של יצירתיות מעוררת השראה, עבודות יד וייחודיות, בעיצוב שמציע איכות ועמידות בלתי מתפשרת. מי שהיה אמון על הבחירה היה Ateliers d'Art de France, פדרציית מלאכת היד הלאומית מקצועית צרפתית, שבחרו להעניק את הפרס לקרמיקאי טורו קורוקאווה (Toru Kurokawa) עם עבודות בהשראת היקום, פיזיקה ומתמטיקה, הוא דוחף את גבולות החומר במשחק בין הריק למלא.

 

אנחנו כמובן נהיה שם ונעדכן מקרוב על כל הפרטים של האירוע, כדאי לעקוב

כישרון עולה במלאכת היד, תמונה: © M. Haruhi Okuyama
עבודות הקרמיקה של טורו קורוקאווה, תמונה:© M. Haruhi Okuyama

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...