איוריה של גליה לוז

מאיירים עולם לילדים- סטודיו צעיר להכיר!

לפני שלוש שנים היא החליטה להגשים את החלום שלה, מאז היא מאיירת איורים מלאי קסם ונוסטלגיה. בשנה האחרונה היא לוקחת חלק בטרמינל העיצוב בת-ים, הכירו את גליה לוז

מתי נולד הסטודיו ומה היה החלום?

"הסטודיו שלי התחיל למעשה כסטודיו לעיצוב גרפי. לפני שלוש שנים בערך, החלטתי להגשים את החלום שלי ולהסב אותו לסטודיו לאיור. הסטודיו מתמחה באיור לכל מה שקשור לעולם הילדים ובנוסף עובד על פיתוח מוצרים ייחודיים לילדים."

 

כמה אומץ נדרש לפתוח סטודיו של אדם אחד?

"אני לא חושבת שזאת שאלה של אומץ, אלא של מה שנכון עבור הסטודיו ועבורי. כיוון שאני מאיירת והקו הייחודי שלי הוא מהות המוצר, אין לי אפשרות להעסיק עובדים או לעבוד בשותפות עם מאייר אחר. אני חושבת שיש יתרונות בעבודה לבד בכך שאני יכולה לבחור לעשות בדיוק מה שאני רוצה ואף אחד לא יכול להגיד לי לא."

 

מה הפרויקט הכי מגניב שעשית עד כה ואיך קיבלת אותו?

"אחד הפרויקטים שעשיתי ושאני הכי אוהבת, הוא איור ספר ילדים בנושא חלומות. הנושא של הספר אפשר איורים ססגוניים, מלאי דמיון ועשירים בפרטים, בדיוק כמו שאני אוהבת לעשות. המודעה לפרויקט פורסמה בפייסבוק, פניתי אליה ולשמחתי קיבלתי אותו."

עולם הילדים, גליה לוז

במבט לאחור, יש משהו שאת מצטערת עליו?

"הדבר היחיד שאני מצטערת עליו זה שנתתי במשך זמן רב מידי לקול בראש שאמר לי שאני לא מספיק טובה לעכב אותי מלעסוק במה שאני באמת רוצה, אוהבת וטובה בו."

 

מה החלום המקצועי הכי גדול שלך ומה את עושה היום כדי להגשים אותו?

"וואו רק אחד? אני בוחרת שניים. הראשון הוא ליין מוצרים מבוססים על האיורים שלי. השקתי כבר מוצר אחד בינתיים, כריות בובה ואני עובדת על פיתוח של מוצרים נוספים. החלום השני הוא סדרת אנימציה שמבוססת על דמויות שאני מאיירת. אני ממשיכה כל הזמן לאייר עוד ועוד ומאמינה שגם זה יגיע."

 

מה בחיים לא תעשי?

"אעבוד בעבודה שאני לא אוהבת."

 

איזה יתרון יש לסטודיו צעיר על פני סטודיו ותיק?

"בעוד שסטודיו ותיק צריך לשמור על השם והקו שלו, כי ללקוחות יש ציפייה מסוימת ממנו, לסטודיו צעיר ולא מוכר יש את הפריווילגיה להתנסות ולטעות ובכך להגיע למקומות מעניינים, מקוריים ופחות שגרתיים."

שילוב טכניקות, גליה לוז

מהו נאום המעלית שלך?

"אני גליה לוז ואני מאיירת. רוב העבודה שלי מתמקדת בעולם הילדים. אני יוצרת איורים משמחים, צבעוניים ומלאי דמיון בטכניקות ידניות או ידניות למחצה, מתוך כוונה לשמר קסם ילדות של פעם. הסטודיו שלי עובד בשני מישורים; מתן שירותי איור, מספרי ילדים ועד צעצועים וטקסטיל ומכירת איורים ומוצרים ייחודיים לילדים שאני מפתחת בעצמי."

 

את מי את מעריצה?

"ג׳יי קיי רולינג, גם כי היא סופרת מדהימה עם דמיון פנומנלי וגם כי היא אישה שהצליחה בענק כנגד כל הסיכויים."

 

צבע, חומר או מהות, מי הכי חשוב ומי הכי פחות?

"מהות היא הבסיס וההתחלה של כל יצירה אמנותית ובלעדיה אין יצירה. אחריה, החומר הוא האמצעי להעברת המהות, בלעדיו היצירה תמיד תישאר רק רעיון. ואז הצבע, צבע זה כיף, זה רגש, לא הייתי מוותרת עליו לעולם, אבל יצירה יכולה להתקיים גם בלעדיו ולכן הוא במקום האחרון."

 

מיהו הלקוח החלומי?

"אחד שגם משלם טוב וגם נותן המון חופש אמנותי."

קסם ילדות, גליה לוז

מה החלק האהוב עליך ביותר בתהליך העבודה?

"פיצוח קונספט. אחרי הרבה, הרבה סקיצות פתאום זה בא וזו ההרגשה הכי מספקת בעולם."

 

מה הכי היית רוצה שנדע על הסטודיו שלך?

"בדרך כלל שמח פה, אני גם מספרת לעצמי בדיחות וגם צוחקת."

 

בשש מילים בדיוק, איך היית מתארת את הסטודיו?

"מתן שירותי איור ומוצרים מאוירים לילדים."

ניחוח נוסטלגי, צילום: יח"צ
מתעוררים לחיים, צילום: יח"צ

אנחנו מזמינים אתכם להתמוגג בקסם הילדות של פעם דרך האיורים המקסימים והשובבים של גליה שלוקחת חלק בתוכנית המעצבים הצעירים לשנת 2021 של ‘טרמינל העיצוב‘ בת-ים, בעמוד האינסטגרם או האתר שלה.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...