ניב תשבי
ניב תשבי (צילום טל ניסים)

לראשונה נבחרו המעצבים לחממת מפעל הפיס לעיצוב

ששת המעצבים יזכו במענק כספי ליצירת פרויקט חדש, בליווי של אנשי מקצוע בכירים וחבילת תצוגה ביריד צבע טרי 2019

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות, בשיתוף יריד צבע טרי, יזמו את פרויקט חממת מפעל הפיס לעיצוב אותו הוציאו אל הפועל השנה זו הפעם הראשונה. "לאור הצלחתה של חממת מפעל הפיס למעצבי אופנה והשינוי שהיא מחוללת בתחום אנו ניגשים לסייע לתחום העיצוב במודל דומה לזה של האופנה" אמרה דולין מלניק, מנהלת אגף התרבות והאמנות במפעל הפיס "החממה תאפשר למעצבים צעירים תמיכה מקצועית ממעצבים ותיקים, סיוע כספי לפרויקט חדש וחשיפה ציבורית נרחבת במסגרת חבילת תצוגה ביריד צבע טרי 2019, אליו מגיעים עשרות אלפי מבקרים".

ששת המעצבים הראשונים, שזכו במענק הכספי של חמישים אלף שקלים, הם נעמה אגסי, נטע אשרי ותום כהן, נעמה בן משה, מיכל לויצקי, עמרי פישר וניב תשבי. אלו נבחרו מתוך ארבעים ושלוש הגשות של מועמדויות שנענו לקול הקורא שהוציאה מפעל הפיס באמצע יולי השנה.

מעצבת המוצר, נעמה אגסי, תציג ביריד 'צבע טרי' הקרוב שעון שמש (מלאכותית) שנולד מתוך למידה של מאפייני ייצוג זמן בעיצוב. צל המוטל על פני הזכוכית מראה את השעה. הצל נוצר באמצעות מנגנון שעון פנימי, שעליו מורכבת נורה, וכך מחקה את פעולתו של שעון שמש שהוא כנראה המקור למראה האוניברסלי של השעון האנלוגי כפי שאנחנו מכירים אותו היום.

שמש מלאכותית
שמש מלאכותית (צילום יח"צ)

מעצבות המוצר והגרפיקה, נטע אשרי ותום כהן, לסטודיו BeHold, יציגו את פרויקט Wood Couture: The Essentials שהינו מחקר חומרי – טכנולוגי הבוחן את גבולותיה של למינציה בפורניר והופך את העץ הפשוט לחומר יקר ערך וייחודי. דרך הקראפט החדש נוצרים מגוון חפצים ורהיטים המעלים שאלות על חומרים טבעיים וסינתטיים, מלאכה ומשאבים.

גבולות הלמינציה
גבולות הלמינציה (צילום מאיר קרמר)

מעצבת הטקסטיל, נעמה בן משה, תציג את Balance, קולקציית שמיכות רב שימושיות באריגת ג׳קארד ואביזרים נלווים למרחבים שונים בחללי הבית. ההשראה לפרויקט שאובה מעקרונות הפילוסופיה השבדית (Lagom) השואפים ליצירת צורת חיים מאוזנת.

בהשראת הפילוסופיה השוודית
בהשראת הפילוסופיה השוודית (צילום יאנה פרידמן)

מעצבת המוצר מיכל לויצקי תציג תכשיטי אור – מערכת גופי תאורה צמודי קיר המשלבת פליז והדפסת תלת ממד. לויצקי עושה שימוש בטכניקות צורפות כמו יציקה, הלחמה ושיבוץ כשהמתכת היא הקונסטרוקציה המשמשת גם כצנרת לחשמל והחלקים המודפסים הופכים לאבני החן כבתכשיט ההופך את הקיר למחזיר אור.

תכשיטי קיר
תכשיטי קיר (צילום יחצ)

המעצב התעשייתי, עמרי פישר, יציג את בוצ'ר בלוק – חנות קונספט למוצרי נייר. התצוגה תתקיים כפרפורמנס חוויתי הממקם את הצבע ופעולת הצביעה כמנגנון מרכזי בתהליך ייצור המוצר.

פרפורמנס
פרפורמנס (צילום יחצ)

הזוכה האחרון, ניב תשבי, טרם חשף את הפרויקט שיציג ביריד.

פרויקט אחר אבל בכל זאת מעניין
פרויקט אחר אבל בכל זאת מעניין (צילום יחצ)

חברי הוועדה המקצועית שבחרה את המעצבים הזוכים הם: איתי אהלי, מעצב מוצר, תערוכות וחלל העוסק במגוון רחב של פרויקטים מסחריים וניסיוניים, במחקר תרבותי וחומרי. גלית גאון, ראש התוכנית לאוצרות בעיצוב, והיחידה ללימודים בינתחומיים שנקר, מייסדת ומנהלת מוזיאון הישראלי לקומיקס. ליאורה רוזין, מעצבת מוצר המתמחה בתחום פיתוח קונספטים ומוצרים עבור תעשיית המזון ומרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל בתואר הראשון ובתואר השני. יפעת גוריון, מייסדת שותפה, מנהלת אמנותית ואוצרת ראשית, ירידי צבע טרי וענת ספרן, מנהלת אמנותית של שבוע העיצוב בירושלים, יזמית ואוצרת פצ׳ה קוצ׳ה תל אביב ופרויקטים נוספים בתחום העיצוב, חברת מועצת הפיס לתרבות ולאמנות.

אולי יעניין אותך גם...