שבוע העיצוב בשאנז אליזה (צילום יחצ)

5 רובעים, 200 אירועים, 100,000 מבקרים ועוד המון הפתעות

כל מה שאתם חייבים לדעת ולראות בשבוע העיצוב של פריז המתקיים אחת לשנה לצדו של יריד Maison&Objet

היום, יון חמישי, 5/9, יושק זו הפעם התשיעית, שבוע העיצוב של פריז שיתקיים עד ה 14/9. האירוע, שמתקיים במקביל ליריד Maison&Objet, יכלול מיצבי פופ אפ, קולקציות חדשות ושיתופי פעולה מרתקים שיוצגו בלמעלה ממאתיים כתובות שונות בעיר האורות ובהן באולמות תצוגה, מוזיאונים, גלריות, בוטיקים, סטודיו וסדנאות, בתי מלון ומונומנטים היסטוריים.

מחברים בין דברים

כדי להכניס קצת תכן לעניינים, מאמץ השנה שבוע העיצוב נושא מרכזי שיעטוף את כל הטוב הזה תחת הכותרת 'בן כלאיים'. בסצנת האדריכלות והעיצוב, הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, בטכניקות ייצור, בחיבור חומרים בלתי צפויים ובשילובם של מומחים שונים לעבודה על אותו פרויקט.

PDW (צילום Fillioux&Fillioux)

יריד ספטמבר של Maison&Objet יתמקד, כפי שכבר פרסמנו, בנושא 'עבודה' וכך, נושא הכילאיים של שבוע העיצוב מתחבר נהדר עם תחום שנמצא ממש בתקופה זו בתהליכי שינוי. מקצועות חדשים והאפן שבו אנחנו עובדים, משתנים ומתפתחים ומייצרים כך גם שינויים בסביבות העבודה. כתוצאה מכך, יצרני רהיטים מחפשים פתרונות חדשים וחדשניים כדי לענות על הצרכים החדשים והמתחדשים.

ההכלאות בחללי העבודה מגיעות בצורות שונות ומאפשרות בהם שימושים שלא הכרנו בעבר, כמו טשטוש הקווים בין עבודה ומגורים, יחד עם הטרנד ההולך ומתפשט של עבודה מהבית אונליין. כל זה, מעודד פיתוח של חללי עבודה משותפים, מפיל את המחיצות, מייצר חללים פתוחים ומאמץ אדריכלות פנים הדומה יותר לזו שאנחנו מכירים בבתי המגורים הכוללת שילוב של עבודה, רווחה ואפילו פנאי.

חללי עבודה (צילום AE-THION)
נלי רודי (צילום Yannick Labrousse)

המותג 'פלוס' (FLOS) יציג למשל גופי תאורה חדשים בשני אתרים שונים בעיר ו'ויטרה' (VITRA) תפתח את אולם התצוגה שלה לקהל ותציג את פתרונות העבודה המודולריים החדשים שלה.

ספה של ויטרה המתאימה לכל מקום (צילום יחצ)

קידום של קיימות באמצעות שינוי דפוסי חשיבה

הדיבור על קיימות כבר מתקיים תקופה ולכן השאלה היא לא "אם" אלא "איך" נוכל להפוך את הקיימות לחלק בלתי נפרד מהבית וממקום העבודה שלנו. מעצבים ויצרנים, אימצו את הנושא בשתי ידיים ובאפן פעיל נמנעים מבזבוז ומקדמים מיחזור ומיחדוש. כך, הם ממציאים חומרים חדשים, מאמצים טכניקות חדשות ובוחנים מחדש את אופני הייצור במטרה לשמור על הכדור של כולנו.

בהקשר זה, יוצגו תוצאותיה של תחרות Syctom, בחסות המעצבת הצרפתייה מטלי קרסה ואחרים, שחיפשה הצעות לפתרונות של מוצרים שמבזבזים פחות וממחזרים יותר. כן יוצגו הצעות חדשות לניצול משאבים, מיחזור ושימוש בחומרים קיימים במטרה ליצור מוצרים חדשים, חידושים בתחום הקיימות והצגת עיצוב ואומנות מקומיים 'עשויים בצרפת'.

שימוש חוזר בבד, NUR GALLERY (צילום יחצ)
OOLMOO- COLLECTION POINT_DU_JOUR_REVETEMENT MURAL_LAINAMAC

הדונה מאיטליה

לכבוד האירועים ובהתאם לנושא הנבחר, בחר הכלבו BHV שבאזור המארה לארח את הכוהנת הגדולה ממילאנו, רוסנה אורלנדי. זו, תפקח ותאצור תצוגה ראוותנית של ייצור איטלקי בדמותם של עיצוב, דקורציה, כלי שולחן ואופנה שיבלטו בכל אחת מקומות החנות. שיתוף הפעולה הוא תולדה של חסות שמעניקה התחרות הבינלאומית Guiltlesspastic שהתקיימה במתחם של רוסנה אורלנדי בשבוע העיצוב האחרון במילאנו.

המלכה ממילאנו, רוסנה אורלנדי (יחצ)

ישן חדש

שבוע העיצוב של פריז ערוך ומוכן לשגר גלים גם אל מבני ההיסטוריה והעיצוב של הבירה שבהם ספריות, ארכיונים, מרכזים תרבותיים ומוסדות שונים. החוכמה והניסיון של העבר, יישטפו במיצבים בני כילאים שידגישו את החיבור שבין אז ועכשיו. 

כך למשל, הסטודיו הניסיוני Ublic יציב שרפרף עצום ממדים בחצר מוזיאון הארכיון הלאומי שבמארה. השינוי בממדים וקנה המידה שהופך אדריכלי, מאתגר גבולות בין תחומים שונים כמו גם טכניקה של בנייה והרכבה, טכנולוגיות ותוכנות מחשב. לפתע, השרפרף הופך למונומנט בפני עצמו.

עניין של קנה מידה (יחצ)

המעצבת Céline Wright, בשיתוף פעולה עם בית העיצוב הספרדי Grok, יאירו את גרם המדרגות המרכזי של אותו מוזיאון בעשרה גופי תאורה אותם היא מכנה 'מפרשים'. 

בחלון הראווה של המכון לתרבות מקסיקו, לעומת זה, יוצגו פריטים של המעצב Constance Guisset ששהה במחוז אואקסקה ויצר את הפריטים בשיתוף אומנים מקומיים.

Céline Wright
אומנות מקסיקנית (צילום diego velazquez)

במוזיאון לאדריכלות ומורשת, תוצג תערוכה שבה ריהוט אדריכלי. התערוכה, עוסקת באפן בו אדריכלים תורמים לתחום האמנויות הדקורטיביות באמצעות עיצוב רהיטים וגופי תאורה, כל אחד בסגנון ובאופי שלו. המוצגים, בחלקם איקוניים, נבחנים הן בהבט ההיסטורי והן בטכנולוגי.

ריהוט אדריכלי (צילום יחצ)

הפתעות נוספות

המכון השוודי יפקיד את ששת הסטודיו שבו לשישה אדריכלים ומעצבים שיתחברו למותגים שוודיים. בנוסף, תוצג במקום תערוכה שתשתף מבקרים בהליכים היצירתיים של העיצוב באמצעות 80 אוביקטים שנוצרו על ידי קולקטיב עיצוב שוודי לטובת בית הקפה והמסעדה של המוזיאון הלאומי של שוודיה.

שוודיה זה שם (צילום Raphaël Dautigny)

המעצבת ההולנדית הידועה, הלה יונגריוס, תתווה את קסמיה במכון של גלרי לפאייט ששופץ על ידי רם קולהאס ומשרדו OMA. בפרויקט 'קשרים', יונגריוס תהפוך את החלל לסטודיו עצום של טקסטיל. כל החלל כולו יהפוך למכונת אריגה ענקית כשלצידה תמחיש המעצבת אריגה בתלת ממד ונול דיגיטלי לאריגת דוגמאות בו יוכל הקהל לגלות את היחס שלו לתחום הבדים.

סטודיו של טקסטיל (צילום יחצ)

במקביל להצגת הדור הבא של מעצבים אמריקאים צעירים ביריד Maison&Objet, גם שבוע העיצוב מכבד את העיצוב האמריקאי בהצגת חברות ומעצבים אמריקאים ברחבי העיר. בין היתר, Triode יפתח את חלל התצוגה שלו לתערוכה בשם American Design in Paris שתאיר את העיצוב האמריקאי בעיקר דרך גופי תאורה וזכוכית של מעצבים, אמנים ויצרנים.

ברטואה

קולקטיבים בתחומי היצירה הפכו בשנים האחרונות ליוזמות מעניינות שממש שווה לעקוב אחריהן. אחד כזה, הוא קולקטיב Vertbois, שצמח מתוך השכונה הפריזאית הנושאת את אותו שם הנמצאת בין כיכר הרפובליק והמוזיאון לאמנויות ומקצועות. הקולקטיב, שם לו למטרה להפוך את השכונה המדורדרת והשוממת לנקודת מוקד יצירתית ומעוררת השראה. הקולקטיב ואנשי השכונה, פתחו חנויות חדשות והם מייצרים במקום אירועי תרבות ומציגים תערוכות רבות. השנה, נבחרה ברטואה לשמש כלב הפועם של אירועי שבוע העיצוב ויתארחו בה אירועים שונים.   

אירועי LE OFF למשל, יתקיימו השנה בברטואה כשבהם יציגו מעצבים צעירים אבי טיפוס וקולקציות שטרם נחשפו בעבר. השנה, יציגו כחמישים מעצבים צעירים מרחבי העולם כולו. בנוסף, LES TALKS תהווה פלטפורמה להחלפת דעות ודיונים בנושאים: חדשנות בחומר, ניידות ועיצוב, חללי עבודה ומעבר מיצור עצמי ליצור המוני.

 

Vertbois (צילום ציחצ)

בכל יום רובע אחר

בסך הכל, כאמור, כ 200 אירועים מתקים ומסקרנים צפויים להתרחש ברחבי העיר בחללי תצוגה, חנויות, גלריות, סדנאות, מסעדות, בתי מלון, מוזיאונים ומוסדות שונים. תערוכות, מיצבי פופ אפ, תצוגות של קולקציות ומוצרים חדשים יצפו ויחכו למבקרים בארבעה רובעים מהלך עשרת ימי האירועים: Saint-Germain-des-Prés, Les Halles-MaraisBastille, Opéra-Concorde- Etoile and Pigalle-Barbès-Stalingrad. כדי להקל על המבקרים במציאת דרכם בין שלל האירועים, ימים מסוימים יוקדשו לרובעים מסוימים ויסתיימו במסיבות חגיגיות. 

כדי להקל עוד יותר על המבקרים, אורגנו שמונה שבילים בנושאים שונים: אמנות-עיצוב, מיחזור, חללי עבודה, פרויקטים, אומנות, עיצוב איקוני, עיצוב אוכלב ואופנה ועיצוב.

אולי יעניין אותך גם...