זהירות שביר, Christopher Stoltz (יחצ)

מבקרי Maison&Objet יזכו להציץ לעתיד העיצוב האמריקאי

ביריד שיתקיים בספטמבר הקרוב, יקבלו שישה מעצבים אמריקאים צעירים הזדמנות נדירה להציג, להיחשף ולהפגין את כישוריהם דווקא באירופה וכך לנצל במה מפוארת ולהתקבל בברכה, אם יתמזל מזלם, אל סצנת העיצוב

פרס ‘הכישרון העולה’, המחולק מזה זמן ב Maison&Objet, הפך לאחד האירועים המרכזיים, המרתקים והמסקרנים של היריד. אחרי שבשנים קודמות נבחנו מעצבים צעירים מבריטניה, מאיטליה ואפילו מלבנון ומסין, הגיע השנה תורם של המעצבים האמריקאים. הבחירה הזו, הופכת את כל העניין למסקרן שכן יהיה מעניין מאוד לבחון איך ובאיזה אפן ישתלב העיצוב האמריקאי בזה האירופאי והאם יש ביניהם קשר כלשהו. ביריד הקרוב, שיפתח בשבוע הראשון של ספטמבר, יקבלו שישה מעצבים אמריקאים צעירים הזדמנות פז להציג, להיחשף ולהפגין את כישוריהם וכך לנצל במה מפוארת ולפרוץ, אם יתמזל מזלם, אל העולם.

"אחרי שהתרכזנו באירופה, במזרח התיכון ובמזרח הרחוק, רצינו לפנות למעצמת עיצוב נוספת" אמר פיליפ ברוקרט, מנכ"ל SAFI, החברה המארגנת של היריד "הגודל והמגוון התרבותי של ארה"ב מאפשר הישגים עיצוביים rcho ואנחנו נרגשים לארח בפריז את הדור הבא של המעצבים הנבחרים".

ספסלים דקים, Kin & Company (צילום James Clark)

ALEX BROKAMP

סטודנט לעיצוב סביבתי בקליפורניה שעיצוביו מושפעים מסבו שהיה שרברב ושממנו אימץ מרכיבים עיצוביים הלקוחים מחיי היומיום. "אני חושב שיש אסתטיקת צווארון הכחול בעיצוב שלי" אמר אלכס ברוקמפ.

אסתטיקה של צווארון כחול, Alex Brokamp (צילום יחצ)

BAILEY FONTAINE

הגיע לניו יורק לאחר שסיים לימודים בשיקגו ומיד הושפע בעיצוביו מקווים ישרים. מתמחה בריהוט פיסולי ומתמקד בבטון, מתכת חלודה ועיסת נייר. "אני ממש מתעניין בשפת העיצוב הכבדה והברוטליסטית אבל מתנסה גם בשפה של צורות חדות בעלות צלליות מעוגלות שלא מצפים לראות דווקא בעיצובים שלי" אמר ביילי פונטן. 

עציץ, Baily Fountain (צילום Ian Cochran)

GREEN RIVER PROJECT

האמנים בן בלומשטיין ואהרון אאוג'לה, הם בעלי גלריה לעיצוב בברוקלין בה הם מייצרים רהיטים בהזמנה אישית. בנוסף, ובאפן שאפתני למדיי, הם גם מעצבים ארבע קולקציות ריהוט בשנה. "אנחנו משתדלים ככל יכולתנו לטפל בכל חומר באפן הדמוקרטי האפשרי ולראות אותו לא כבעל ערך נדיר אלא יותר כבעל איכויות ויזואליות ומקור השראה" אומרים השניים.

ספה, Green River Projecr (צילום יחצ)

HAROLD

ריד הנסולד וג'ואל סייגל הקימו סטודיו משותף לפני כארבע שנים. לסטודיו קראו 'הרולד' פשוט כי לסבא של שניהם קראו בשם זה. השניים מעצבים, בין היתר, מתלים לתקליטים, עציצי קרמיקה ופריטים רבים עשויים עץ. "מוזר לחשוב שאנחנו שייכים עדיין לאותו דור שהכיר את החיים לפני עידן המחשב" הם אמרו.

מתקן לעציצים, HAROLD (צילום יחצ)

KIN & COMPANY

קירה דה פאולה ויוסף וידיץ' הם דודנים שפתחו יחד סטודיו לעבודות מתכת. לאחרונה חזרו לימי בית הספר כשהם מתנסים בחומרים שונים. "היינו מתארים את מה שאנחנו עושים כעבודה עכשווית שהיא מעט אוונגארדית ופחות כמה שמוצע בדרך כלל באולמות תצוגה" אמרו השניים.

שולחן קפה גלי, KIN & COMPANY (צילום Alexsandra Rowley)

ROSIE LI

הקריירה של המעצבת הצעירה פרצה בעת שהציגה את פרויקט הגמר שלה שזכה לאהדה רבה. היום, היא מעצבת ומייצרת גופי תאורה דקורטיביים שההשראה לרובם לקוחה מעולם הטבע והצמחייה. "אני מרגישה שתפקידו של המעצב הוא לזקק רעיון לצורה הטהורה ביותר שלו" אמרה רוסי לי.

בועתי, Rosie Li (צילום Eric Zhou)

אולי יעניין אותך גם...