Bel Honore, בקטגוריית 'מתנות חכמות' (יחצ)

'התחדשות' היא ההשראה שתוביל את תערוכות maison&objet בשנת 2020

לראשונה בתולדותיו, ולרגל חגיגות חצי יובל, בחרו אוצרי התערוכה להתבונן קדימה ולבחון את התנהגות הצרכנים של בני דור ה Y וה Z

אם מתחשק לכם להרגיש נוסטלגיים, זה לא המקום וגם לא הזמן. 'התחדשות' או 'התעוררות' הוא הנושא שקבעו מארגני maison&objet להציף לקראת חגיגות חצי היובל לאחת מתערוכות העיצוב החשובות בעולם. לפי אוצרי התערוכה, בנקודה הזאת של הזמן, הכי נכון להסתכל בנחישות אל העתיד ולחקור את הטרנדים החדשים בהתנהגות צרכנים, כפי שהם משתקפים אצל בני דור ה Y וה Z. הנושא הנבחר, ירוץ לאורך כל השנה. בעוד שהתערוכה בינואר תפענח את החוקים והצפיות של דור שגדל בעולם של משברים שהשפיעו על הכלכלה, הסביבה, הזהות וההגירה, התערוכה בספטמבר, תפנה את הזרקור לבדיקת רצונותיו של דור המציאות הרבודה, זה שגדל על ואל תוך הרשתות החברתיות והאינטרנט. 

 

Begg & co, בקטגוריית 'היום' (יחצ)
Harmony, בקטגוריית 'טקסטיל לבית' (יחצ)

לשנות את העולם

"כשהם מתמודדים עם משברים גלובליים רבים, בני העשרים והשלושים של ימינו, נלהבים לחפש דרכים לשנות את העולם" אומר וינסנט גרגואר, טרנדולוג מחברת NellyRody "גרטה ארנמן טונברי, הילדה השוודית הפועלת למעל עצירת התחממות כדור הארץ ושינויי האקלים ושהתפרסמה בכל העולם, משמשת דוגמה עבורם וגורמת להם להפוך יותר ויותר נלהבים, נמרצים ואקטיביים. הם לא חושבים פעמיים ולא מהססים להפוך פעילים בעצמם. למעשה, מדובר בדור שמוכן להשקיע ביצירת שינויים משמעותיים, מה שכשלעצמו מייצר ומוסיף ערכים חדשים החודרים ומחלחלים לחיים של כל אחד מאיתנו".

החלום של הצרכנים החדשים, כך מסתבר, הוא לא רק לחזור לטבע, אלא גם לאמץ אותו, לאמץ חומרים טבעיים ולהביא את כל החוץ המרהיב הזה חזרה פנימה. 

USBEPOWER, בקטגוריית 'מתנות חכמות' (יחצ)
Handed By, בקטגוריית אביזרים לבית' (יחצ)

חיזוק היסודות

בדיוק תחת אותו רעיון, אותם יחידים שדואגים לערכים של קהילתיות, מגנים גם על ערכים של ייצור מקומי. הם חוזרים לאומנות ומחזקים מלמטה יסודות חברתיים ואנושיים התומכים ברעיונות הישנים-חדשים הללו. יחד עם רעיון הקיימות, העומד כאחד העקרונות בראש רשימת העדיפויות שלהם, בני הדור הזה דוגלים גם בהחלפת חפצים האחד עם השני וברכישת פריטים מיד שנייה. בכך, הם הופכים גם את עניין המיחזור לא רק לרעיון ראוי אלא לסגנון חיים של ממש. "בעיניהם, כל דבר יכול להפוך למשהו יפהפה" מוסיף גרגואר.

WAKS, בקטגוריית 'ניחוחות' (יחצ)
ML FABRICS, בקטגוריית 'אקלקטי' (יחצ)

"כמי שמחוברים לאינטרנט כמו באינפוזיה, מה שדור ה WIFI רוצה גם, זה מערכת יחסים נעימה וקלה עם עולם הצריכה. הם רוצים להתנסות בדברים, להביע את הדעות שלהם ולעשות שימוש ברשת כמקור השראה" הוסיף גרגואר במטרה לתאר את ילדי שנות השמונים והתשעים של שנות העשרים. 

המנטרה של הדור הנוכחי, היא לחיות בשלוות נפש, גישה שהולכת יד ביד עם החיפוש אחר רווחה נפשית, גופנית וחברתית. נקודת מבט זו, נקשרת עם סוד הקסם שבמיטות וספות רכות המשמשות לו כגלמים אולטימטיביים לגלישה נוחה, ואינטימית ברשתות. בני הדור הזה, הפכו לחסידים קנאים ולמעריצים מושבעים של כל ההתאמות האישיות שמביאה איתה הרשת. הם מאוהבים במסרים החיוביים המצויים על גבי כריות נוי, בפריטי טקסטיל נעימים של הבית ובחפצים יומיומיים מפנקים. בנוסף, הם מפתחים תשוקה נלהבת לשיעורים אינטראקטיביים מכל הסוגים ובכך משדרגים את עצמם להיכלל בממלכת חסידי תנועת ה'עשה זאת בעצמך'. "מיהם כישורונות העיצוב של ימינו? בדיוק הם!" מסכם גרגואר.

קטגוריית 'מיוחד ואקלקטי' (יחצ)
Terrible Twins, בקטגוריית 'אביזרים לבית' (יחצ)

המעצב הצרפתי, רמי פישלר (Ramy Fischler), מי נבחר להיות מעצב השנה של maison&objet בשנת 2018 ונחשב כמי שתמיד מקדים את זמנו, יצור בתערוכה הקרובה מיצב תחת הכותרת XL. המיצב, ימחיש את הטרנדים החדשים בהתנהגות צרכני ההווה והעתיד. נושא ה'התחדשות' יודגם בתערוכה גם באזורי תערוכת 'מה חדש?' שבה יוצג מבחר פריטים חדשים שנאצרו על ידי Elizabeth Leriche, Francois Bernard ו Francois Delclaux.

המיצב של רמי פישלר (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...