כותרת MOJ20_RTA_NATACHA&SACHA_Brique radiator_1_ph credit natachas&sacha

קרוב לבית: מעצבים צרפתים צעירים יכבשו את maison&objet בינואר הקרוב

במסגרת חגיגות 25 שנה לתערוכת העיצוב הפריזאית הידועה, הופנתה הפעם זכוכית המגדלת אל נבחרת צרפתית שתקבל הזדמנות להציג בתערוכה וככה לחשוף ולהיחשף לעולם

מה למעצבים הבאים יש במשותף? האחד, משתמש במחשבים המתקדמים ביותר כדי לפסל חפצים צבעוניים. האחר, שואב השראה דווקא מטירה עתיקה מהמאה ה 17. צמד נוסף, שואף דווקא לייצר מהפכה בתחום מכשירי החשמל הביתיים. התשובה היא, שמדובר בכמה מהכוכבנים הצעירים השייכים לסצנת העיצוב הצרפתי העכשווי ושנבחרו לקבל את פרס המעצבים הצעירים ולייצג את צרפת בתערוכת maison&objet שתתקיים בינואר הקרוב.

אחרי איטליה, לבנון, סין וארה"ב, השנה, הופנתה זכוכית המגדלת אל נבחרת צרפתית צעירה וקרובה אל הבית. הנבחרת כוללת חמישה מעצבים עצמאיים וצמד אחהד שנבחרו על ידי צוות שופטים שכלל, בין היתר, בעל גלריה מוערכת, מעצב מוצר ידוע ומנהל של אחד ממכוני העיצוב הידועים בצרפת. עבודתם של קומץ הנבחרים תוצג בתערוכה הקרובה, 17-21/1.

כותרת MOJ20_RTA_LAURELINE GALLIOT_Piggy bank_ph credit Laureline Galliot

"מכיוון שהשנה חוגגת התערוכה יום הולדת 25, החליטו אנשיה לנצל את ההזדמנות על מנת לחזור לשורשים ולבחון כמה מהכישרונות הצעירים הנמצאים הכי קרוב לבית" אמר פיליפ ברוקרט, מנכ"ל SAFI החברה שמארגנת את התערוכה "רק מספר מדינות, שבהן צרפת, יכול להתגאות במורשת כל כך עשירה בתחומי העיצוב והאמנויות הדקורטיביות. המסורת הזו, מתמשכת עכשיו בזכותו של דור צעיר ומרגש, שדוחק את גבולות האומנות שלו".

MOJ20_RTA_LAURELINE GALLIOT_Jug_ph credit Laureline Galliot

המגע הצרפתי

בהיסטוריה של העיצוב, בלטו לא מעט מעצבים צרפתים. עכשיו, מאגר של כישרונות צעירים מצרף את תרומתו לרשימה המפוארת. "שני טרנדים מובילים כרגע את סצנת העיצוב בהצעירה בצרפת" אומר מנהל בית הספר קמונדו לעיצוב, רנה ז'אק מאייר "הראשון, כולל מעצבים שמייצרים ומפתחים קשרים חזקים עם מלאכת היד. הם מאפיינים את עצמם פחות כמעצבי מוצר ויותר כמעצבי חפצים במהדורות קטנות תוך שהם עושים שימוש בידע מסורתי. המשתייכים לטרנד השני, לא מתעניינם בפשוט לעצב כסא, אלא מפתחים פרויקטים חברתיים יותר. המטרה העקיפה שלהם היא לפתור בעיות ולייצר שימושים חדשים".

MOJ20_RTA_MATHIEU PEYROULET GHILINI_Vases Contamination_ph credit Pierre Antoine
MOJ20_RTA_WENDY ANDREU with Bram Vanderbeke_Bookshelve Double Pyramid

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

ADRIEN GARCIA

"אדם חברותי ופראי" כך מגדיר את עצמו אדריאל גרסיה שמפצל את זמנו בין פריז וטירה בת המאה ה 17 במערב צרפת, ממנה הוא שואב המון השראה. אחרי שעבד מספר שנים בחברה לעיצוב פנים שעסקה בעיקר בחללי ספא, הוא מתעסק עכשיו בפיתוח קולקציית רהיטים אותה הוא מכנה " די פיסולית וקפדנית". המטרה המוצהרת שלו, היא לייצר אוביקטים שישרדו לאורך זמן ויעברו לשורות הבאים. "גרסיה אוהב לדמיין פתרונות חדשים ואוביקטים רב שימושיים" אמרו השופטים "בו בזמן, הוא חותר לעצב בצורות פשוטות וקווים נקיים". 

"היתרון שבאומנות הצרפתית הוא בכך שהיא מאפשרת לך לחלום וליצור דברים בו במקום" (אדריאן גרסיה)

(יחצ)

JULIE RICHOZ

מבין כל המעצבים שנחבחרו השנה, רישוז היא הממוסדת ביותר. היא בעלת סטודיו עצמאי כבר משנת 2013 ומאז משתפת פעולה עם גלריות נחשבות ומעצבת אוביקטים לחברות אירופאיות מובילות. לרישוז יש נטייה מובהקת לצורות מעוגלות והיא אוהדת מובהקת של זכוכית צבעונית. "אחד הדברים היפים בזכוכית, הוא האפן שבו האור עובר דרך החומר" היא אומרת. רישוז, עובדת באותו אפן על אוביקטים יחידים במינפ כמו על עיצוב תעשייתי וחולמת על עיצוב "משהו ממש קטן או משהו ממש גדול".

"העבודה שלה פואטית, פונקציונאלית ומעודנת. היא מחברת דימויים ומשתמשת במגוון מקורות השראה כדי ליצור משהו חדש" (דידיה קרזנטובסקי, חבר השופטים)

(יחצ)

LAURELINE GALLIOT

"יש לה גישה ממש חדשנית" אמר רנה ז'אק מאייר מחבב רהשופטים "היא פיתחה אסתטיקה שלא נראתה קודם המשלבת עיצוב וציור ועושה שימוש בטכנולוגיה כדי ליצור אוביקטים בהם לצבע תפקיד מרכזי". מבחינתה, אומרת לורלי גליוט "אני רוצה לשנות את הפרדיגמה לפיה צבע הוא רק נגחיעה אחרונה במוצר. אני עובדת אתו כמו חומר לכל דבר". גליוט מייצרת את עיצוביה תוך שימוש באמצבעותיה על גבי האיי פד או על ידי חבישת סט של מציאות מדומה על ראשה ושימוש בתוכנה שפותחה במקור לייצור סרטים מצוירים. כך או כך, אין לה מושג מראש כיצד ייראה האוביקט הסופי. 

"העבודה שלי משקפת את המחקר שלי אודות צבע וצורה, אותם אני משלבת בעיצוב במקום להוסיף אותם כשיכבה אחרונה בסוף" (לורלי גליוט)

TR_RTA_LaurelineGalliot_1120x600_image

MATHIEU PEYROULET GHILINI

המעצב מטיה פיירולט גיליני, מתעניין מאוד בשאלה למה לאוביקט מסוים יש צורה מסוימת ולא אחרת. העבודה שלו, נוטה להיות חידתית ומסתורית. הוא מעדיף צורות גיאומטריות פשוטות, נמנע מלהשתמש באסתטיקה מזוהה ובעל אהבה ספציפית לציור שבעזרתו הוא חוקר צורות שלא תחת האילוצים של הליך היצור. חלק מעבודותיו הוצגו במרכז פומפידו ובמקומות אחרים.

"הסקרנות שלו גורמת לו להתעניין ולאהוב דברים שנמצאים מחוץ לדרך השכיחה ואינם קשורים בטרנדים של הרגע" (פייר שרפן, חבר השופטים)

5de21166d322507-Nov-03-TR_RTA_MathieuPeyrouletGhilini_1120x600_image

NATACHA & SACHA

"אנחנו רוצים להביא את העיצוב לתחומים בהם הוא לא בהכרח צפוי" אומרת נטשה פוטו, מהצמד נטשה ושסה. כשהיא אומרת את זה, היא מתכוונת בעיקר על מכשירי חשמל לבית, פריטים שלדעתם לעיתים קרובות מדי, מטופלים על ידי מהנדסים. פרט לפלסטיק השגור בתחום זה, הם מנסים לשלב חומרים נוספים, כמו זכוכית וקרמיקה, וכך לייצר מכשירים הנראים קצת כמו פסלים. בתום לימודי העיצוב, כל אחד הלך לדרכו כשנטשה עבדה בין היתר עם האחים בורולק ואילו סשה עם אינדיה מהדבי. את הסטודיו, הם הקימו ב 2017. כרגע, הפרויקטים שלהם עוסקים בגופי חימום למיניהם.

"העיצוב שלהם לא מסובך. הם מעדיפים לחסוך בצורניות לטובת הגברת היעילות" (פרנסואז סנס, חבר השופטים)

 

5de2128c7ef8d07-Nov-03-TR_RTA_NatachaSacha_1120x600_image

WENDY ANDREU

עבודתה של וונדי אנדרו מתבססת על מחקר חומרי. "אני אוהבת את המשקל, המרקם והריח של דברים" היא אומרת. בעת לימודיה באיינהובן, פיתחה טקסטיל דוחה מים ממנו עיצבה תיקים ופריטי לבוש וכן כיסאות דמויי כריות. רהיט כזה, לוקח לה יותר משלוש מאות שעות לייצר. ועדיין, מה שהיא אוהבת יותר מכל זה את הליך היצירה ומתעקשת שזה יראה בעיצוביה. "אני לא בהכרח מסתירה פגמים במוצר הסופי" היא אומרת "אחרת, הם יראו מזויפים". בין לקוחותיה היום מעצב האופנה ריק אוונס וסטודיו TooGood. 

בסוף היום, מה שאני עושה מיועד לבני אדם בעלי חושים, שרוצים לראות משהו, להרגיש משהו, לעת במשהו. העובדה שלי מבטאת סוג של מציאות ואנושיות" (וונדי אנדרו)

5de213d41e9ef07-Nov-03-TR_RTA_WendyAndreu_1120x600_image

אולי יעניין אותך גם...