אוקי סאטו שר בגשם (יחצ)

גשם ופרחים: המיצב של ננדו בפריז היפנט אותנו לגמרי

רוצים לפגוש את אוקי סאטו באפן אישי? תצטרכו לגלול עד למטה כדי לראות איפה ומתי. בינתיים, תוכלו ליהנות כל הדרך לשם ממיצב 'פרחי הגשם' שמוצג ממש בימים אלה בעיר האורות

אם תגיעו לפריז בחודש הקרוב, בטח תשימו לב שהיא מלאה בשלטי חוצות שמהם מציץ לא אחר מאשר מעצב העל היפני אוקי סאטו, היזם והמוח שמאחורי סטודיו nendo האגדי. סאטו, אוחז במטריה, מרחף באוויר בין טיפות גשם גדולות ומודיע שבחנות הכלבו המיתולוגית, Le Bon Marche שבגדה השמאלית, מוצגת עד ה 16/2, התערוכה ame nochi hana או 'פרחי הגשם'.

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

שקט טהור

למרות שהגענו העירה לרגל נסיעת עבודה וביקור ב maison&objet, לא יכולנו, גם במסגרת הזמן הקצוב שהיה לנו בעיר, לוותר על ביקור בחנות ולהתפעל מארבעת המיצבים הקסומים של ננדו שעוסקים כולם בטיפות הגשם. כל אחד מהם, מיוחד ומעורר מחשבה דווקא בשקט ובטוהר שבו. אז הזמנו זוג כרטיסים והגענו לסיור המודרך. 

המכירות הלבנות

התערוכה של ננדו מתווספת לשורה של אירועים המתרחשת מדי שנה ב Bon Marche במסגרת 'המכירות הלבנות'. לפני כמה עשרות שנים, זיהה בעל החנות את הצניחה המהותית בכניסת קונים ובמכירות המתרחשת מיד אחרי הקריסמס ואירועי השנה החדשה. הוא החליט להנהיג אירוע מיוחד שמלביש את החנות בלבן ומצניח את המכירים בו זמנית. על פניו, וגם בפועל, נוסחה מנצחת למשוך עוד ועוד קונים. גם אוקי סאטו קיבל הוראה אחת לביצוע המיצבים: הכל חייב להיות לבן. 

מיצב בלבן, ננדו 2020 (יחצ)

ריקוד בלט

המיצב הראשון בתערוכה, הוא גם הבולט שבה. הוא תלוי באטריום המרכזי של החנות, היכן שנמצאות המדרגות הנעות המחופות אריחים לבנים המזוהים כל כך עם המקום. עשרות אלמנטים לבנים ופחוסים תלויים מהתקרה בגבהים שונים. פעם בחצי שעה ובמשך כמה דקות, נשמעת מוסיקה וכמו בהופעת בלט מרשימה, הופכים האלמנטים לטיפות ולפרחים בשיא פריחתם וכמו מרקדים תוך כדי ריחוף באוויר. בזמן ההתרחשות, החנות כמו עומדת מלכת והקונים נעמדים לאורך המעקות בכל הקומות כדי לצפות במופע המרהיב. סאטו, בדרכו המינימליסטית, מצליח ליצור בו זמנית מופע שהוא גם גרנדיוזי וגם מדיטטיבי.

ריקוד בלט (יחצ)
של טיפות ופרחים (יחצ)

לשיר בגשם

המיצב השני, שמיים לא מכוסים, נמצא בקומה השנייה של החנות כשהוא תחום בוילון שחור. הכניסה אל החלל החשוך חווייתית בפני עצמה אבל הפוקוס מכוון בעצם אל טיילת גשומה מיוחדת במינה. ההליכה על הטיילת נעשית אך ורק לאחר כיסוי הנעליים וקבלת מטרייה מיוחדת במינה. למעשה, הטיילת מאוירת כולה במיני אלמנטים המקשרים בין פריז ויפן. אבל אלו נחשפים רק דרך צילה של המטרייה, המשמשת כפילטר מיוחד המסנן הקרנה המתרחשת מלמעלה. כך, יכול כל מבקר כמו לשרטט לעצמו את הטיילת המסקרנת והמתאימה לו במיוחד.

מטריה שהיא פילטר (יחצ)

מילים של גשם

את המיצב השלישי, בקבוקי גשם, אפשר לפספס בקלות. הוא נמצא לצד אחת הכניסות לחנות שבפינת הרחובות Bac / Babylone. המיצב, מורכב משתי שורות של בקבוקים שבהם מי גשמים. כל בקבוק שונה במעט מהאחרים. ידעתם, שביפן יש כמה עשרות ביטויים למילה 'גשם'? כל אחד מהם מתאר את הגשם בהתאם לחוזק שלו, לשעת היום ולעונת השנה. סאטו, בחר כעשרים מתוכם כדי להמחיש בצניעות מרגשת את היופי העצום והנהדר של הטבע.

אותו בקבוק (יחצ)
גשם שונה (יחצ)

וגם בחוץ

המיצב הרביעי, מוצג מחוץ לחנות ומקשט את כל חלונות הראווה שלה שלאורך רחוב Sevres. אם תתהלכו לאורכו, תוכלו לראות איך משחק סאטו עם טיפות הגשם ואיך הוא מדמיין את החוויה שעוברת על כמה טיפות כאלה מרגע הצניחה מהשמיים ועד הפיכתן לגן פורח. גם המיצב הזה עוצב על טהרת השחור-לבן. אבל למרות שהוא כל כך נקי ועדין, כמו שלושת המיצבים האחרים, הוא מעביר את המסר בצורה פואטית, עדינה ובעיקר נוגעת ללב.

החלון הראשון (יחצ)
והחלון השמיני (יחצ)

והנה קיום ההבטחה: אוקי סאטו בעצמו יקיים סיור מורחב בתערוכה הכולל ארוחת בקר, ביום שלישי, 11/2, בין השעות 08:30-10:30. 25 יורו בלבד. מהרו להירשם.

אולי יעניין אותך גם...