המיצב קווים שחורים דקים וריבועים רוקדים, ננדו, 2011
המיצב קווים שחורים דקים וריבועים רוקדים, ננדו, 2011 (צילום Daici Ano)

האמן אשר וסטודיו ננדו יאחדו כוחות בתערוכת אשליות ותעתועים

התערוכה, שתפתח בעוד כחצי שנה, תייצג את היכולות, החזון והמעוף המשלימים של גאון הסוריאליזם ההולנדי והמעצב היפני שידו בכל

מוזיאון האמנות הלאומי של ויקטוריה במלבורן שבאוסטרליה חשף את תכנית התערוכות לעונת אביב-קיץ 2018-19 שבה בולטת תערוכה מרתקת במיוחד. בתערוכה 'שני עולמות, אשר X ננדו', יוצגו למעלה ממאה וששים תחריטים של האמן ההולנדי מאוריץ קורנליס אשר בתוך תפאורה וירטואלית מסתורית ומרתקת אותה יצור הסטודיו היפני הבועט 'ננדו' בראשותו של המעצב הבלתי נלאה אוקי סאטו.

ידיים מדברות, אשר
ידיים מדברות, אשר (חברת מ. ק. אשר, הולנד)

אשר, הידוע כמאסטר של סוריאליזם ותעתועי העין, נחשב כמי שיצר כמה מהדימויים האיקוניים של המאה העשרים. במהלך רב הקריירה שלו, עסק אשר בתיאור מבנים פנטסטיים שהתבססו על הנחות מתמטיות, על אשליות אופטיות, תעלולי פרספקטיבה וקנה מידה, הזיות ובלבול בין התחלה וסוף של דימויים. התערוכה הנרחבת, שיצירותיה הושאלו מאוסף אשר הגדול בעולם שבמוזיאון לאמנות מודרנית בהאג, תציג את מהלך הקריירה של האמן שנמשכה יובל שלם החל בשנת 1916.

יחסיות, אשר
יחסיות, אשר (מ. ק. אשר, הולנד)

כאחד מהסטודיו הנחשבים בעולם וכמי שנמצא במרומי שמי העיצוב מזה כעשר שנים, עובד סטודיו 'ננדו' מטוקיו ומילאנו ומתעסק בכל רגע נתון עם מאות פרויקטים בקנה מידה שונים הפזורים על גבי הגלובוס כולו. לקראת התערוכה, מבטיחים חברי הסטודיו ליצור חווית ביקור ייחודית שכל כולה השראה מעולמו של אשר. באמצעות מניפולציות משוכללות ומתוחכמות של גיאומטריה, חלל ותפיסה, עיצוב התערוכה, כפי שמובטח שלא נראה קודם לכן, יתעלה על המסורתי והמצופה ויציג את עבודותיו של אשר בהקשר חדש, מרגש ומפתיע.

מיצב מחווה בתערוכת הכובען היפני היראטה אקיאו, ננדו, 2016
מיצב מחווה בתערוכת הכובען היפני היראטה אקיאו, ננדו, 2016 (צילום Daici Ano)

אולי יעניין אותך גם...