זו נכחד
זו נכחד (צילום Antonia Steyn)

דיקפריו ממשיך לעשות שימוש בעיצוב לקידום מטרותיו הסביבתיות

אנשי הקרן של השחקן ההוליוודי הידוע יזמו עיצוב מושבי ענק ידידותיים לסביבה ולמשתמש שרבע מהכנסות המכירה שלהם יוקדשו לטובת שימור זנים נכחדים של חיות בר

המעצב, האקטיביסט והתועמלן הדרום אפריקאי, פורקי הפר (Porky Hefer), קיבל לאחרונה הזמנת עבודה מרתקת במיוחד. התוצאה, היא סדרה של כסאות נדנדה ופופים ענקיים המיועדים לישיבה בדמותן של חיות הנמצאות היום בסכנת הכחדה ובהן אורנגאוטן, עצלן, דב לבן, כריש לבן ולוויתן כחול. הסדרה, הנקראת 'בסכנת הכחדה', הוצגה לראווה ממש לא מזמן בתערוכת העיצוב דיזיין מיאמי.

מושבי החיות, הנראים כמו פסלים ידידותיים, נוצרו מחומרים ממוחזרים והוזמנו במטרה ליצור אמפתיה כלפי מצוקתן וחשיבות הישרדותן של אותן חיות בטבע ולעורר לדיון לגבי השפעתו של האדם על הסביבה. בין היתר, הוזמנו האורחים בתערוכה למשש את פני השטח שנסרגו, לובדו, נתפרו ונרקמו כך שניתן יהיה לשבת ואף להתכרבל בהם בנוחות. המושבים יועדו למכירה במהדורה מוגבלת של שלושה מכל זן של חיה כשעשרים וחמישה אחוזים מהרווח יועברו ישירות לתכניות שימור בעלי החיים של הקרן.

לוויתן כחול
לוויתן כחול (צילום Antonia Steyn)

החיות, שנקבעו ככאלה הנחשבות כפגיעות על ידי העמותה העולמית לחיות בר, הוזמנו מהפר על ידי יועצי האמנות של עמותת לאונרדו דיקפריו שלקחה על עצמה לדאוג להגנה על חיות בסביבת המגורים הטבעית שלהן. "זהו העתיד של הדור הבא שאני מודאג לגביו ומצב העולם אותו הם יירשו מאתנו" אמר המעצב פורקי הפר בהתייחס לפרויקט "הדאגה לחיות ולכדור הארץ זה דבר אחד אבל גם שימור הידע, האומנות והמסורת חשובים לא פחות".

אורנגאוטן
אורנגאוטן (צילום Antonia Steyn)

נראה, שהעמותות של דיקפריו מבינים היטב תפקידו וחוזקו של עיצוב מהו. רק לפני כשלושה חודשים, העלינו כאן דברים על יצור זהות חזותית מעוצבת לקרנות של דיקפריו שמטרתן לשקם את אריות הבר, הכרישים והפילים. "חשוב היה לקרן שנייצר מסר הכולל גם את בעל החיים וגם את סביבת בית הגידול שלו" אמר בזמנו מארק ריצ'ארדסון, מעצב חזותי ובעלי סטודי Superfield שהיה אמון על עיצוב המסרים.

כריש לבן
כריש לבן (צילום Antonia Steyn)

"אנחנו לגמרי נרגשים לשתף פעולה עם פורקי בפרויקט המרגש הזה ומעריכים מאוד את היצירתיות והמסירות שלו לעזור לנו למצוא דרכים חדשות שבאמצעותן אנחנו יכולים לערב את הציבור בנושאים המשפיעים על חיי הטבע" אמר טרי טמיאן, מנכ"ל קרן ליאונרדו דיקפריו.

עצלן
עצלן (צילום Antonia Steyn)

לאונרדו דיקפריו עצמו, ידוע מזה שנים רבות כמי שמשקיע מהונו ומזמנו לטובת קידום המודעות הסביבתית. בין היתר, הוא מתמקד בבעיית התחממות כדור הארץ, שמירה על המגוון הביולוגי המאכלס אותו ותמיכה באנרגיות מתחדשות. בשנת 1998, הקים בלוס אנג'לס את קרן ליאונרדו דיקפריו ומאז הוא פועל ללא לאות לטובת נושאים סביבתיים שונים ובהם גם בסיוע ושימור זנים נכחדים של חיות בר. "אוויר נקי, מים, ומזג אוויר שראוי לחיות בו הם זכויות בסיסיות של כולנו" אמר ליאונרדו דיקפריו "פתירתם של משברים אלו, היא לא שאלה פוליטית, אלה שאלה הישרדותית".

אולי יעניין אותך גם...