בחירות נועזות (צילום שירן כרמל)

איך נראית קניינות ישראלית בסלונה? אופנתית, אקלקטית ומרגשת

כמה נעים היה לנו לפגוש את אורן נורי, הקניין של IDdesign בין דוכני Salone Del Mobile ולשמוע ממנו איך בונים קולקציה בשפה שאנחנו מבינים. אדריכל ערן בינדרמן תפס אותו לשיחת סלון

אתה מגיע מעולם האופנה, ספר לי על המעבר בין התחומים

"אני בא מבית שהתעסקו בו באופנה. זה היה שם בילדות והתפתח בצורה טבעית. אחרי לימודי עיצוב באוסטרליה החלטתי לחזור לארץ. מהר מאוד הרגשתי שתחום האופנה משאיר אותי בגבולות בסיסיים. ברמה אבולוציונית, זה תחום שעומד במקום מכיוון שהגזרות לא השתנו במאה וחמישים השנים אחרונות וכך גם גוף האדם. בתחום חללי הפנים, היכולת שלי להשפיע על חלל מסחרי או פרטי היא הרבה יותר גדולה".

טקסטורות ודוגמאות (צילום שירן כרמל)

מי הלקוח אליו אתה פונה?

"אתה תופס אותי בנקודת זמן בה אני עדיין מנסה להבין את התהוות המותג. הפלטפורמה מאוד מבוססת אבל באופן טבעי יש תמיד התפתחות בתפיסה ובראייה העיצובית. אנשים משתנים בצורה מהירה ואני צריך להשתנות בהתאם. אני חושב שמראייה מסחרית שפיתחתי בעשור האחרון, אני יודע להתאים טקסטורה וצורה לכל סוג לקוח. במקרה שלנו, מדובר בארבעה סניפים שכול אחד מהם פונה לקהל שונה שצריך לבנות עבורו חוויית קנייה מדויקת.

"כשאני צריך לתרגם טרנדים, הכל נעוץ במילה אחת – מינונים. כשמתייחסים לחלל במינונים נכונים, אפשר לרגש ברמה האקלקטית. בוא נגיד שלא תמצא אותי עושה ספה ענקית בצבע ורוד פוקסיה מקטיפה זרחנית, אבל אני אדע לשלב את הפריטים כך שכשהאדם ירד מקומת הפנטהאוז בבוקר, הוא יוכל להתרגש ממינונים נכונים בחלל."

גם קטיפה וגם ירוקה (צילום שירן כרמל)

*הכתבה בשיתוף IDdesign

חוויה כוללת של עיצוב (צילום שירן כרמל)

אולי יעניין אותך גם...