רובוטים קטנטנים מקפצים. באדיבות Media.Work

איך נראה קול ואיך נשמע אוויר? מצאנו את הסטודיו שפתר את כל החידות

ישאירו אתכם בפה פעור: קולקטיב של אנשי חדשנות, עיצוב, תוכן ואמנות שחוקרים ויוצרים יחד יצירות ויזואליות מרהיבות

מהי הדרך החדשנית ביותר להעביר תהליכי מיחזור בסרטון של 30 שניות? איך נראית מורכבות ויזואלית של חומר שאנחנו משתמשים בו ביום יום? ואיך נראים סאונד או מהירות? על כל השאלות האלה ועוד הרבה יותר, עונים חברי הצוות האדירים שמרכיבים את סטודיו Media.Work שאתם בהחלט חייבים להכיר.

 

הסטודיו נוסד ב- 2018 במוסקבה, על ידי שני חברים ותיקים – מקסים ז'סטקוב (Maxim Zhestkov), שכבר שימש לנו מקור להשראה, ואיגור סורדוקונוב (Igor Sordokhonov) שהרגישו שהם יכולים לקחת לשלב הבא את עיצוב תלת הממד שאנחנו מכירים היום. ז'סטקוב וסורדוקונוב אספו סביבם חבורת אנשים מוכשרים, כל אחד בתחומו, ממעצבי סאונד, מפיקי קריאייטיב ואמנים, והיום, הם מגדירים את עצמם כקולקטיב של אנשי חדשנות, עיצוב, תוכן ואמנות, שחוקר יחד כיצד להציג רעיונות בצורה ויזואלית שלא נראתה עד היום.

הסטודיו

איך הייתם מתארים במשפט את העבודה שלכם למישהו שלא נתקל בכם בעבר?

אנו חוקרים דרכים חזותיות בהן אנחנו יכולים להעביר רעיונות וכיצד לגלם אותם באמצעות אמנות התנועה בצורה המוקפדת והמדויקת ביותר.

 

היצירות שלכם ייחודיות מאוד. מי או מה משפיע על דרך החשיבה והיצירה שלכם?

אין לנו אפשרות לענות על זה באמת. בגדול, העובדים שלנו. הצוות שלנו מאוד מגוון וכל חבר מביא את החזון שלו וככה אנחנו יוצרים.

 

מי מרכיב את הסטודיו היום?

כרגע עובדים בסטודיו שלנו כ-15 אנשים מוכשרים; מעצבים גרפיים, מעצבי סאונד, מנהלי פרויקטים, אנשי קריאייטיב וטכנולוגיה, אמנים ומפתחים.

חוקרים בנשמתם

כל יצירה שמתפתחת בין דלתות הסטודיו עוברת תהליך מחקר ופיתוח מעמיק שאורך בין חודשיים עד שבעה חודשים לפחות עד לתוצר סופי; תהליך הנולד בעקבות סקרנות אישית של אחד או כמה מחברי הצוות, או בקשה של לקוח שאפתני בעל ראש פתוח. העבודות שלהם, שנעות בין פרויקטים יזומים שלהם לבין בקשות של לקוחות ייחודיים המאתגרות את התפיסות הקונבנציונליות שלנו, לעולם לא יתחילו לפני שהם יחקרו היטב את הרעיון שהם רוצים להעביר.

 

"בפרויקט Foam למשל, ניסינו לחקור כמה זוויות אסתטיות שונות של קצף. בתצורה מונומנטלית, עם ניגודיות גבוהה בין אור וצל, או די מינימלית בהשראת צילום מוצר. בדקנו סוגים שונים של החומר, את המבנה ההטרוגני או כזה המאפשר לו לשנות את צורתו כאשר הוא נחשף לתנאים מסוימים".

הפרויקטים שהם יוזמים לעצמם, נולדים לרוב בצורת מחקר ארוך על חומרים או תפיסות הטבועות בנו; על תכונות של חומרים שונים כמו קצף ופלסטיק, כיצד מתפרקים ומגיבים לחומרים אחרים ומה קורה כאשר חושפים אותם לתנאים ותהליכים חדשים. כל התהליך מתגבש ליצירה ויזואלית מרהיבה ומהפנטת, המלווה בסאונד ייחודי המפותח עבור אותו רעיון.

בפרויקט נוסף שיזמו בעצמם הנקרא 'Bots', שנולד מתוך רצון לשלב בין עיצוב תעשייתי לעקרונות ביולוגיים של תנועה, חברי הסטודיו יצרו עשרות רובוטים קטנטנים קופצניים, שלכל אחד מהם התנהגות ואופי משלו; בסרטון שובב בן דקה וחצי, הם בוחנים כיצד שינוי התכונות של הרובוטים משנה את ההתנהגות והאינטראקציה שלהם זה עם זה ועם סביבתם.

קרה פעם שנגמרה לכם ההשראה?

לעולם לא. כשמביטים מקרוב על כל חומר הסובב אותנו אפשר למצוא בו המון עניין. בכל חומר. כשאנחנו לא מוצפים בפרויקטים מסחריים, אנחנו צוללים לתוך המחקרים היזומים האלה שלנו.

 

ועל אילו פרויקטים אתם הכי נהנים לעבוד?

אנחנו אוהבים פרויקטים עם הרבה R&D. אנחנו בעיקר אוהבים לפתח פרויקטים חדשים שבהם אנחנו עובדים יד ביד עם הלקוח ומוצאים עבורו את השפה החזותית שהפרויקט שלו ידבר בה.

והעבודות המסחריות שלהם? גם הן תמיד משקפות את החזון שלהם, את הדרך בה הם מעבירים רעיון ואת טביעת האצבע שיש רק להם. אחת העבודות שאולי נתקלתם בה, היא סרטון האווירה שיצרו לקראת השקת הקולקציה המשותפת של הענקית השוודית IKEA ומעצבת העל סבין מרסליס. הסטודיו התבקש לא לחשוף את הפריטים מהקולקציה שעתידה להגיע לחנויות באוקטובר 2022, אלא להעביר את המהות שלהם והתחושה שהם מעבירים באמצעות דפוסי אור זוהרים המודגשים על גבי פרטי זכוכית.

 

הבקשה של IKEA ומרסליס היא בדיוק מסוג הבקשות שחברי הסטודיו מחכים להן; הם מאמינים שעיצוב קודם כל פותר בעיה, וככל שהבעיה מורכבת יותר, וככל שהבריף מסובך יותר, כך הם יוכלו להביא את היצירתיות שלהם לידי ביטוי בצורה האולטימטיבית.

אז מה האתגרים שלכם?

חוסר שעות ביממה. צוחקים.  

 

כבר עבדתם עם מותגי ענק. מה השאיפה לעתיד?

לקבל הצעות למאה פרויקטים ביום. לאו דווקא ממותגים גדולים. מה שמרגש אותנו הוא לעזור לכל השותפים שלנו להגיע ליעדים שהם שואפים אליהם – להראות איך נראית מהירות, לדמות ויז'ואל של אוויר ולהעביר את התחושה של סאונד באמצעות עיצוב.

 

בימים אלה צוות הסטודיו עובד על פרויקט סודי ומרגש. אנחנו נהיה הראשונים לבדוק מה הם חקרו הפעם ועבור מי. ואתם?

 

אולי יעניין אותך גם...