Volumes by Maxim Zhestkov. Youtube screenshot

תיק עבודות: אמני הויז'ואל שעושים שימוש חכם בחשבון האינסטגרם שלהם

אמנות ויז'ואלית פסיכית, צינית או משמחת? באינסטגרם אפשר למצוא הכל, ואנחנו כאן כדי להראות לכם את זה

אם הייתם פוגשים אותי ב-2015 ושואלים מה אני חושבת על אינסטגרם, בטח הייתי אומרת שזו פלטפורמה שנרמסה ונהרסה סופית; שהיא מקור לנרקיסיזם טהור, סימום המונים ממומן ומקפצה לתוכן חסר אותנטיות ורגש. היום, אחרי מספר שנים של עבודה בתחום, אני רואה את התמונה קצת אחרת. אני רואה אותה ככלי זמין לצריכה ויצירת תוכן מעניין, מקור להשראה ופתח לעולם ויז'ואלי חסר מגבלות. עם המבט הזה, אני צורכת את התוכן שלי היום ונחשפת כל הזמן לעוד ועוד אמני ארט, מעצבים גרפים, ציירים ועוד רבים שיודעים כיצד להשתמש בפלטפורמה ולנצל אותה לטובת העבודה שלהם!

extraweg@

כבר שנתיים חשבון האינסטגרם הזה מעורר בי מחלוקת פנימית. הוא מסקרן אותי ומזעזע אותי. הוא כל כך יפה וכל כך מגעיל בו זמנית. האחראי עליו הוא אוליבר לאטה (Oliver Latta), אמן, במאי, בן אדם, להגדרתו. הוא מגדיר את האמנות שלו פרובוקטיבית, נונ-קונפורמיסטית ובעלת אופי וגישה מיוחדת, והיא אכן כזו. היא מציעה מתיחת ומעיכת פנים, משחקים במוח (ליטרלי) ופירוק של הגוף האנושי לגורמים באופן אלסטי וביזארי ביותר. החשבון של האמן הגרמני Extraweg נולד ויראלי; כשמו כן הוא, Extra – מעבר למצופה, ו- Weg – נתיב המחבר מנקודה אחת לאחרת. המטרה שלו היא לחבר בין האמנות שעל המסך לנקודה בה הצופה פוגש אותה ורוצה להישאר לצפות בה, להישאב ולשתף.
רמז: הוא מצליח לעשות זאת בקלות. בדקו בעצמכם.

thalestowers@

את Thales הכרתי דרך קולגה, מעריצה, שהפצירה בי לעקוב אחרי ה"אמן שלא יודע לצייר פרצופים". הוא באמת לא יודע, או פשוט מעדיף מבנים עם אין סוף חלונות במקום עיניים. הצייר המוכשר הוא אמן גרפיטי ישראלי מסתורי שמקפיד לייצר עבודות ציניות, משעשעות ששומרות על רלוונטית ערה. בחשבון האינסטגרם שלו תוכלו למצוא את בניין טראמפ בקונסטלציה קצת אחרת, גרסאות מעניינות של דמויות מצוירות ושלל בדיחות קורונה. הוא צייר על קירות בבית אריאלה, במשרד הפרסום גיתם BBDO ועל קירות רבים ברחובות יפו ופלורנטין. הוא מציג את יצירות הגרפיטי שלו דרך המסך, מאפשר לרכוש פרינטים דרך האתר שלו ואפילו מציג את יצירותיו על שטיחים וסקייטבורדים.

zhestkov@

החשבון הבא הוא קצת שונה בנוף אבל מאוד מוכר לעין. הוא בעל זהות ייחודית, מסקרנת, מטשטשת ומאתגרת את המוח והוא שייך למקסים ז'סטקוב (Maxim Zhestkov). ז'סטקוב הוא במאי ואמן מדיה רוסי שהתחיל את המסע שלו בלימודי אדריכלות ועיצוב גרפי ובמשך שנים למד וחקר את הכוריאוגרפיה של אלמנטים וצורות. עבודותיו מוגדרות כפסלים דיגיטליים והוא שואף להרחיב את עולם הרעיונות שלו ולשנות את הצורה בה אנו תופסים אפליקציות, משחקים ורעיונות. עבודות הוידיאו שלו העולות בתדירות גבוהה לחשבון האינסטגרם המטורף שלו, מככבות בפרויקטים דיגיטלים של המותגים הגדולים בעולם כמו google ,samsung ו- jimmychoo. הן מהפנטות, שואבות את הצופה פנימה ומאפשרות לו לזרום עם התנועה בעצמו.

felipe_eme@

הפיד של המעצב והאנימטור פליפה מדיה ישמח אתכם; הוא צבעוני, ידידותי ומלא ביצורים מחויכים שנוצרו ב- 2D, 3D ובאנימציה. המעצב הסקרן כבר הספיק לעבוד במקומות רבים בעולם – באיטליה, איסטנבול, ארצות הברית, סין ועוד. במהלך הסיבוב שלו, הוא שואב השראות מכל מקום ומשתעשע ברעיונות על העולם העתידי, מפיח חיים בדמויותיו הדמיוניות באמצעות שיתופי פעולה עם אמני סאונד ויוצר יש מאין. מאחורי כל המתיקות המתפרצת הזו, עומדת ביקורת כלפי החברה, כלפי העולם החומרי והרגלי הצריכה שלנו. הוא משלב בין הומור לאמנות שלו כדי לתאר לעוקבים שלו כיצד הוא חווה את העולם.

grace_anim@

את החשבון הקסום של גרייס קאסס (Grace Casas) מצאתי תוך שיטוט רנדומלי באינסטגרם. קאסס היא ניו יורקרית צעירה שלמדה באוניברסיטת Full Sail שבפלורידה, והיום מגדירה את עצמה כאמנית גרפיקה ואנימציה. מאז שפתחה את החשבון שלה ב- 2017 היא משתמשת בו כתיק עבודות לכל דבר. היא חושפת את עבודותיה היפייפיות ש"חוקרות את הקוסמוס". היא נעה בין מימדים, יוצרת דמויות על אנושיות וצוללת יחד עם העוקבים שלה לעולמות אחרים.

יש עוד חשבונות רבים, אין סוף תיקי עבודות ומקורות השראה מעוררי השתאות. בחרו את האהוב עליכם ועקבו אחריו, לא תאמינו לכמה תוכן מעניין תוכלו להגיע דרכו.

אולי יעניין אותך גם...