רעיונות דרך אותיות, עודד עזר

אותיות מנייר, לבני לגו או אולי שיערות אדם? 7 גופנים לא שגרתיים

אומרים שלמילים יש כוח, זה נכון גם לגבי אותיות. שבעת המעצבים הבאים עושים אומנות מאותיות וממציאים גופנים בלתי רגילים, שפה ויזואלית חדשה

אותיות יכולות להעביר מסרים, לא רק דרך הרכבת מילים, אלא בכוחות עצמן דרך עיצובן. רבים מהמעצבים הגרפיים וטיפוגרפיים עוסקים בהמצאת גופנים חדשים. הבחירות שלהם, לדוגמת החומרים בהם משתמשים, המרווחים, המשקלים והאזכורים של העיצוב שלהם, משרות עלינו תחושות שונות ומשפיעות על הרגשות שלנו. טיפוגרפיה היא למעשה אמנות עיצוב טקסט דרך אותיות ולה תפקיד חשוב בדרך שהקורא יספוג את הטקסט; בחיזוק רעיונות, הבהרת מסרים וכל זה עוד לפני שחיברנו אותן לידי משפט. לרשימה הבאה בחרנו שבעה מעצבים מוכשרים, שיוצרים אותיות ייחודיות ומשונות, תענוג לעיניים.

 

Reina Takahashi

חשבון האינסטגרם של אמנית הנייר, ראינה טאקשימי, נפלא בפני עצמו, הוא מלא בגזרי נייר צבעוניים שיוצרים לרוב חפצים ומזונות שונים ומשגעים. הפעם, היא לקחה על עצמה אתגר אחר, לעצב פונט תלת ממדי כולו מנייר. בגופן החדש שנולד היא מצד אחד, נותנת לחומר לנוע בטבעיות ומצד שני, עושה עליו מניפולציות. עם פלטת צבעים עשירה, הקיפולים העדינים על פיסות הנייר הופכים לאותיות יפהפיות.

Vinicius Araujo

הארט דיירקטור והגרפיקאי, ויניסיוס אראוז'ו הוא אמן חזותי שעוסק בגרפיקה תלת ממדית. בין שלל העבודות הנהדרות שלו מתחבא אלפבית בהשראת מוצרי אלקטרוניקה. מבחר של מותגי אלקטרוניקה מוכרים כמו חברת אפל, סוני, נינטנדו ומוטורולה, קיבלו מקום של כבוד בעבודה שלו, כשכל אחד מהם מיוצג כאן על ידי האות הראשונה של שמו. האותיות נראות כמו מכשירים אלקטרוניים מסקרנים ומבטאות את התמצית החזותית של המותג, כאילו ומדובר במוצר חדש על המדף.

Monique Goossens

אמרנו שאותיות יכולות להשפיע על התחושות שלנו, בדוגמה הבאה רגשות הסקרנות מתערבבים עם אי נוחות קלה. האמנית מוניק גוסנס מעצבת טיפוגרפיה אמנותית בהשראת הטבע, מחומרים שונים בעלי מרקמים משונים. אותיות שנראות כמו אלמוגים ממעמקי הים, רשתות שיוצרות גופן קסום, שכפולים של דגים שבונים שפה אחידה, ואחד ביזארי במיוחד, אלפבית עשוי שיער.

Brik Font

מנהל הקריאייטיב המולטי-דיסציפלינרי קראייג ווארד, בוחן את גבולות הלגו. כן, קראתם נכון, בסדרת הטיפוגרפיה שלו הוא מרכיב גופנים יוצאי דופן מלבני המשחק לגו. כאמצעי מודולרי ליצירה, הוא מצליח להתגבר על מגבלות המדיום ולהרכיב ממנו פונטים נפלאים ומגוונים.

Sean Dove

בין יצירות האמנות הדיגיטלית של המעצב שון דוב, מסתתרות כמה עבודות טיפוגרפיה תלת ממדיות מגניבות במיוחד. האחרונה שביניהן היא סדרת האלפבית ובה כל אות נראית כאילו מתחבאת מתחת לפיסת טקסטיל. לפעמים קצה קטן שלה מציץ מבעד לבד ולפעמים זה רק הסילואט תחתיו שמרמז עליה. אלף אוהל, בית זה בית, כמו בשיר של נעמי שמר, בעבודה אחרת מיוצגות האותיות על ידי דימוים שונים ששמותיהם מתחילים באות המדוברת.

Syddharth Mate

העולם הדיגיטלי מאפשר לאותיות להשתחרר מקביעותן בדף הנייר ולנוע במרחב. האמן החזותי סידהארט מייט, בחר לעצב גופן ייחודי בהחלט. על רקע שחור ובעזרת מהלכים בודדים, מתגלות האותיות השונות תוך כדי תנועה. הטיפוגרפיה הקינטית שיצר עובדת כמו קסם, שקשה להוריד ממנו את העיניים.

עודד עזר

מי שסוגר את הרשימה המכובדת הזו הוא נציגנו המקומי, הטיפוגרף המוערך עודד עזר. עזר רואה עצמו כהוגה רעיונות ונוהג לבחון את העולם והתרבות שלנו דרך אותיות. הוא עוסק בנושאים עכשוויים כמו בעבודה האינטראקטיבית שלו We Are Family בה הוא משתמש בגיפים וקטעי סרטוני וידאו פופולריים מהרשת ובונה מהם שפה ויזואלית חדשה.

אולי יעניין אותך גם...