איך נראה משבר האקלים באותיות?

פונט חדש מדמה את שינויי האקלים והשפעותיהם על הקרח הארקטי במהלך השנים ואתם חייבים לראות איך הוא נראה ב-2050

כבר כמה זמן שמשבר האקלים נמצא בכותרות, בחלוף השנים, הוא יוצא מטבלאות הנתונים אל החיים שלנו ולצערנו אנחנו עדים יותר ויותר לאותותיו. זה ידוע לכל שבשביל לתקן או למזער את הנזקים שלנו יש צורך בפעולה מיידית ושינוי ארוך טווח, ועדיין, למרות שנעשים שינויים פה ושם, נראה שרוב בני האדם שאננים לנושא ולדחיפותו.

 

העיתון הנורדי המוביל Helsingin Sanomat החליט לקחת את המושכות לידיים במאמץ להמחיש את הנושא בדרך שהוא מכיר יותר מכל, דרך אותיות. גופן מיוחד שיצר מדמה את שינויי האקלים ואיך קרח הים הארקטי צפוי להמס בעקבותיהם.

הגופן של העיתון Helsingin Sanomat, תמונה: יח"צ
הולך ונעלם, תמונה: יח"צ

משקל הגופן מבוסס על מידע ממרכז הנתונים הלאומי לשלג וקרח משנת 1979 ועד 2019 והוא ממשיך עם תחזיות עד שנת 2050. משקלו ניתן לשינוי והתאמה על סקאלה, כשהמשקל הכבד ביותר מיוצג בשנת 1979 עם התחלת המדידות והמשקל הקל ביותר בתחזית הרחוקה ב-2050, שם מסת הקרח צפויה לקטון ל-30% בלבד מהיקף הקרח כשהחלה מדידת הלווין.

 

"המשימה שלנו היא להפוך עניינים מורכבים למובנים יותר עבור הקוראים שלנו". מסביר קאיוס ניימי (Kaius Niemi) העורך הראשי של העיתון "מה שהשנה האחרונה לימדה אותנו הוא שהמין האנושי מיומן הרבה יותר לפעול כאשר הוא מתמודד עם איום פתאומי כמו COVID-19. אז כשמדובר בנושאים מורכבים יותר כמו שינויי אקלים אנחנו צריכים למצוא דרכים שונות לממש את הדחיפות. המגיפה המתמשכת היא בשום פנים ואופן לא סיבה עבורנו להפסיק להילחם בשינויי האקלים".

אז איך הוא יראה ב-2050? תמונה: יח"צ
תמונת מצב של העתיד שלנו, תמונה: יח"צ

Helsingin Sanomat לוקח את הנושא ברצינות ובחשיבות עליונה וב-2019 אפילו מינה כתב מיוחד לדיווחים על שינוי האקלים. העיתון השתמש לאחרונה בגופן שיצר בסדרת מאמרים שפרסם אודות משבר האקלים. זהו מדיום חדשני ויצירתי לספר סיפור והם לא שומרים אותו לעצמם בלבד, הפונט זמין לכל להורדה בחינם בתקווה שאחרים ימשיכו את דרכם ויפיצו את המסר החשוב.

אולי יעניין אותך גם...