Subhelic Body Type

גופן גופני: הפונט הפרובוקטיבי שנוצר מגוף האדם

מרתק, גאוני, מוזר או דוחה? איך הפונט הזה יגרום לכם להרגיש ומה יש לכם להגיד עליו? הנה משהו שלא תוכלו להישאר אדישים כלפיו

מתי בפעם האחרונה עמדתם ללא בגדים מול המראה והתבוננתם? זה בדיוק מה שעשה יוליוס ריימונד אדווינקולה הידוע בכינויו Subhelic, מעצב גרפי מהפיליפינים שהחליט לחפש בין עיקולי גופו וקיפולי עורו אותיות ומספרים שייצרו פונט חדש או בעברית – גופן גופני.

 

מה בדיוק זה אומר? לדוגמא, האות G היא למעשה אוזן והאות O יוצרה מפטמה, האות S נוצרה משילוב אצבעות הידיים והאות C הופיעה בפופיק של אדווינקולה. הפונט נוצר כחלק מפרויקט 36 Days of Type challenge שהזמין בתחילת מרץ ולמשך 36 ימים, מעצבים ויוצרים ליצור אותיות ומספרים (אחד בכל יום).

מזהים את חלקי הגוף של האות Z?

המעצב האוסטרי הידוע סטפן סגמייסטר בחן אף הוא את הפונט המקורי ואהב את הרעיון אך ציין כי כבר ראה פרויקט דומה בעבר, אצל סטודנטית שלו, לפני כעשור. "אפילו חלק מהאותיות היו בדיוק אותו דבר" הוא סיפר אך סייג "ברור לי כי אין שום סיכוי שראית את הפרויקט הסטודנטיאלי שלה בשום מקום, זה רק מקרה נוסף של Great minds think a like. לפעמים כולנו 'דגים' באותו נהר, לא כל כך רחוק אחד מהשני."

שמן זית, מים ועירום חלקי

כדי ליצור את הפונט, אדווינקולה ריסס את גופו בשמן זית ומים, ישב מול המראה לבוש למחצה והחל לחפש את האותיות על גופו. "ביקשתי מחבר אחד לעזור לי ללחוץ ולמתוח את העור, בזמן שחבר אחר צילם את התמונות" הוא הסביר את התהליך "השמן והמים הדגישו את הטקסטורות של הגוף."

 

הפרויקט המיוחד קיבל תגובות מעורבות מהקהל, חלק חשבו כי הרעיון הוא גאוני בזמן שאחרים לא הצליחו להסתכל על הפרויקט ליותר מרגע. הוא אפילו כמה תגובות שפשוט קראו לפרויקט 'דוחה'. "רציתי להיות פרובוקטיבי, להתעמת עם הצופה ועם הדעות שלו על עור, שיער וחלקי גוף. רציתי לדעת אם אנשים היו מרגישים שונה כלפי הפרויקט אם היה מדובר בגוף של אישה" הוא סיפר לDezeen.

Subhelic Body Type - Full

פרט לאותיות והמספרים המזוהים, שברור בדיוק מאיזה חלק בגוף הם נוצרו, אדווינקולה סרב לחשוף מאילו חלקים נוצרו האותיות האחרות ובחר לשמר את המסתורין ולתת לדמיון שלנו להתפרע. תוכלו לנחש את כל האותיות בעצמכם?

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...