מתוך הפסטיבל
מתוך הפסטיבל (John Paul Evans)

בונים תרבות: אקרו נדל"ן מעניקה חסות לפסטיבל הצילום ה-6

"החיבור שלנו לעולם האמנות אינו חדש" אמר אילן קפון, מבעלי החברה "אנחנו משקיעים משאבים רבים לקידום התרבות הישראלית ורואים זאת כשליחות וכחלק בלתי נפרד מהעשייה שלנו

'יחסים' הוא הנושא שנבחר לעמוד במרכזו של פסטיבל הצילום הבינלאומי ה-6 שיפתח ביום חמישי, 22/11, בתל אביב. הפסטיבל, הנחשב לאירוע הצילום הגדול בארץ, נקרא PHOTO IS:RAEL, שהוא גם שם החברה היזמית ללא מטרות רווח המקיימת אותו ופועלת תחת המסר "לחברה טובה יותר בשפת הצילום". הפעם, יארח הפסטיבל כמאתיים וחמישים אמנים מהארץ והעולם שישתתפו בשלל אירועים בהם כארבעים תערוכות, הרצאות ופאנלים, שיחי גלריה, סיורים מודרכים, מיצגים, אמנות ווידאו, מופעי מחול ומוסיקה, מרתון צילום פתוח לקהל ופעילויות לכל המשפחה. מייסד ומנהל אמנותי – אייל לנדסמן. אוצרת ראשית – מיה ענר.

מתוך הפסטיבל
מתוך הפסטיבל (Alex Farturi)

לקראת פתיחת הפסטיבל, מעניין היה לראות על גבי הפרסומים השונים של האירוע, שנותנת החסות הראשית של הפסטיבל היא חברת אקרו נדל"ן שגם לקחה על עצמה לארח את הפסטיבל בקומפלקס גולף, פרויקט נדל"ני יוקרתי שבנייתו תחל בקרוב. פרויקט גולף, שיקום בקרוב, נמצא על הקרקע ששימשה בשנים האחרונות בית למתחם כיתן גולף המיתולוגי בתל אביב. לקראת הפסטיבל, ואחרי שיפונו כלי הבית ופריטי האופנה שמילאו את החלל העצום, יתלו במקום עשרות צילומים ויצירות אמנות שיעטרו את קירות המבנה התעשייתי רחב המידות.

יומיים לפני הפתיחה, אני סקרנית לבדוק מדוע חברת בנייה בקנה מידה כזה מרשים, לא רק מתעניינת באמנות אלא גם מוכנה להשקיע בה. "אני ושותפיי לאקרו נדל"ן, צחי ארבוב וזיו יעקבי, שמחים על החיבור עם פסטיבל הצילום הבינלאומי ועל ההזדמנות להעניק ללקוחותינו הצצה ראשונה לתצוגות המרהיבות שיוצגו בו, ומזכירות לנו את המקום המשמעותי שיש לתרבות ואסתטיקה בחיינו" אמר ל- LEGIT אילן קפון, מבעלי אקרו נדלן.

"כחברת נדל"ן המחוברת להוויה האורבנית, למגמות ולטרנדים העכשוויים, אנחנו מאמינים שסגנון חיים הוא מקבץ של מספר מרכיבים וערכים הנקשרים יחדיו לכדי חוויה מרגשת" הוסיף קפון "האופן בו אנו חיים, נופשים ומבלים משפיע על האופן שבו נבחר, בין השאר, היכן לגור וכיצד לעצב את חללי הבית. בהתאם לכך, אנחנו מחוברים לטרנדים מתחומי האמנות, העיצוב, הקולינריה, האופנה וכמובן המגורים. החיבור של אקרו נדל"ן לעולם האמנות איננו חדש. אנו משקיעים משאבים רבים לקידום התרבות הישראלית בעולמות המחול, התאטרון והאמנות, ורואים זאת כשליחות וחלק בלתי נפרד מהעשייה שלנו".

קומפלקס גולף הדר יוסף, תל אביב
קומפלקס גולף הדר יוסף, תל אביב (הדמיה סטודיו 84)

מתחם גולף, הממוקם על פני שטח של עשרים דונם, יכלול בעתיד ארבעה בניינים שבהם 183 דירות לצד שטחי בילוי, מסחר, משרדים טבע עירוני וחיי קהילה. בתכנון ועיצוב הקומפלקס שיתפו פעולה שלושה אדריכלים מובילים בתחומם: אדריכל רני זיס האמון על אדריכלות החוץ, אדריכלית אורלי שרם האמונה על אדריכלות פנים והשטחים הציבוריים, ומשרד התכנון האורבני ת.מ.א שמטפל בתכנון נופי סביבתי.

קומפלקס גולף הדר יוסף, תל אביב
קומפלקס גולף הדר יוסף, תל אביב (הדמיה סטודיו 84)

על יחסים ופעילות חברתית

נראה, שנושא הפסטיבל, 'יחסים', על שלל עולמותיו ופרשנויותיו, היווה מאז ומתמיד מקור השראה מרכזי עבור יוצרים, אוצרים וחוקרים. ככזה, ינסה הפסטיבל לבחון אותו ואת הרלוונטיות שלו בעולם של היום מזוויות שונות וכן לבדוק את הדרכים החדשות בהן ניתן לייצגו. עוד, ולא פחות חשוב, יתקיימו במסגרת הפסטיבל, החוגג ארבע שנים של פעילות חברתית, גם פרויקטים חברתיים המבוססים על האמונה שלכל אדם בקהילה יש את הזכות להשמיע את קולו.

בריכות שחייה
בריכות שחייה (Maria Svarbova)

המשתתפים בפעילות החברתית מגיעים מאוכלוסיות מגוונות ושונות בעשרות קהילות ברחבי הארץ ובהם נשים ונוער בסיכון, מכורים נקיים, נכים, קשישים, נוער על הספקטרום האוטיסטי ועוד. כולם מתעדים את המציאות היומיומית שלהם בעצמם, מביאים לידי ביטוי את סיפורם ממקום אישי ואותנטי ובכך יוצרים מסר ישיר של היחיד והקהילה. מסר המקדם תהליך של שינוי חברתי ומועבר לציבור הרחב על במת פסטיבל הצילום הבינלאומי.

פרס מיתר למצוינות בצילום 2017
פרס מיתר למצוינות בצילום 2017 (מיכל חלבין)

בין שלל תערוכות הפסטיבל יוצגו:

Ghosts and Spirits, תערוכת יחיד לצלם האמריקאי / דרום אפריקאי רוג'ר בלאן Roger Ballen)), הנחשב כאחד האמנים החשובים והמשפיעים במאה ה-21. באמצעות עבודות לא שגרתיות ואקסצנטריות, מאתגר בלאן את הצופה ומזמין אותו להיות חלק ממסע לתוך מעמקי הנפש.

72, תערוכת יחיד לכריסטיאן ורנר ((Christian Werner, זוכה פרס מיתר למצוינות בצילום 2017. ורנר, צלם עיתונות גרמני המציג בתערוכה סדרת צילומים בה תיעד את בני הקהילה היזידית הנרדפת במנוסתם מפני לוחמי דאעש בטבח סינג'אר ב 2014.

De Deux, תערוכה משותפת לאמנית הרב תחומית סיגלית לנדאו והצלם יותם פרום. בתערוכה תיעוד צילומי מרתק, שהוא מיצב אמנותי בפני עצמו של הפרויקט עליו עובדת לנדאו בחמש עשרה השנים האחרונות בים המלח.

De Deux
De Deux (סיגלית לנדאו ויותם פרום)

Daddy, עברי לידר מציג מיצב המורכב מצילומים שצילם בדירת אביו מיד לאחר פטירתו לפני כשבע שנים. אלה מוצגים בשילוב תמונות שצילם בשנתיים האחרונות המוסיפות ממד חידתי למיצב כולו, בניסיון של הצופה לקשר בין המוצגים.

תערוכה של זוכי הקול הקורא לשנת 2018. השנה לראשונה יצא הפסטיבל עם קול קורא פתוח לאמנים מרחבי העולם להציע עבודות להצגה בפסטיבל בנושא יחסים. מתוך למעלה מ 900 הגשות מ 52 מדינות, נבחרו 30 אמנים שיציגו דרך צילום, וידאו ומיצג מגוון פרשנויות למונח יחסים.

הפסטיבל עד: 1/12.

אולי יעניין אותך גם...