מערכת לבוש של גבריאלה ג'ייז (צילום: ירדן צרפתי)

תזמינו לי אמבולנס: שת"פ מעלף בין מרגי ובצלאל

מה קורה כשאליל הבנות חובר לסטודנטים לעיצוב אופנה? מערכות לבוש שכולנו היינו רוצים לעצמנו. חבל שלא ידענו מתי הוא מצטלם...

"הפרויקט עם הסטודנטים מהמחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל היה אחד החוויות המעניינות ביותר שעשיתי במהלך הקריירה שלי" אמר אמן הפופ יהונתן מרגי "כל לוק קיבל את הפינה ואת הסטייל שלו. נהניתי מאוד, תודה רבה על החוויה וההזדמנות".

אמבר שכטר (צילום: ירדן צרפתי)

במה מדובר ולמי מודה אליל המתבגרות? מסתבר שיהונתן מרגי (מי זוכר את שמו הפרטי?), הוא לא רק זמר, דוגמן ובן הזוג של מלכת הפופ המקומית, אלא גם אושיית אופנה לא קטנה. ככה למשל, בהקשר של הקליפ השנוי במחלוקת 'אמבולנס', שהוציא ממש בתחילת החודש יחד עם נועה קירל, נאמר שהשניים היו שותפים מלאים בכל ההחלטות האופנתיות.

סער עילם (צילום: ירדן צרפתי)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

מי שעוקב אחריו, בטח שם לב שהיצירה של מרגי, משלבת אסתטיקה ועולם דימויים גדוש ויצירתי שמלווים אותו ושמהם הוא שואב לא מעט השראה ליצירה שלו בכלל ולמוסיקה בפרט. העניין שלו במעטפת ולא רק בתכן היביאה אותו, בין היתר, לשתף בחודשים האחרונים עם סטודנטים מהמחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל. במסגרת קורס 'לבוש לבמה', ליווה מרגי את הסטודנטים ונפגש איתם מספר פעמים שבמהלכן הם למדו להכיר מקרוב את עולמו של הפרפורמר הפופולארי.   

צגה גברזגי (צילום: ירדן צרפתי)

במהלך הפגישות, שהתקיימו ברובן בזום עקב פריצת נגיף הקורונה, בחנו הסטודנטים את דמותו בהקשרים של ארט, לוקיישנים, השפעות של סגנונות שונים ושל אמנים ופרפורמרים מזרמים שונים מעולם המוזיקה והאומנות. מכיוון שפרטי הלבוש שעצבו הסטודנטים מיועדים בסופו של דבר לאותה דמות, שמו כולם דגש על סנכרון ביניהם וכן על עצם עיצובם בשילוב חומרים ממוחזרים וחדשניים ועל התערבות קריאטיבית ביצירת הטקסטיל כחומר גלם.

אסף כץ (צילום: ירדן צרפתי)

יש לו סטייל

"לבחור יש סטייל" אומרת מיכל שרון, אחת הסטודנטיות בקורס "לאורך כל הדרך הוא היה מאוד מעורב, הביע דעה והעביר ביקורת טובה וחדה. הדרישות העיקריות שלו, היו שהבגדים ישבו כמו שצריך ושנחשוב כל הזמן על הנוחות, כי הוא מופיע ורוקד".

איך היה לעבוד עם אחד הבחורים הנחשקים בארץ?

"הוא מקסים ומנומס והרגשתי שחשוב לו גם איך אנחנו מרגישים. זה, מעבר לעובדה שהוא סופר מקצועי ושביום הצילום, שהתקיים במוזיאון העיצוב בחולון, החזיק כל דגם מעבר למצופה".

מיכל שרון (צילום: ירדן צרפתי)

איך היה לקבל ממנו ביקורת?

"אם להגיד בכנות, הייתה ביקורת מצדו על דגמים מסוימים רק במהלך הקורס. אבל ברגע שהוא ראה את הדגמים במציאות, פגו כל החששות. אחרי הכל, כמעט כל הקורס עבר דרך זום וזה קשה למעצב להעביר ככה את הרצונות שלו. זאת גם הייתה גם הפעם הראשונה שעבדנו בעצם עם לקוח של ממש וכולם היו צריכים להתאים את עצמם לרצונותיו תוך כדי זה שהם לא מאבדים את זהותם העיצובית".

והבגדים אמורים באמת לשמש אותו בפועל?

"כן, כן, סופו של תהליך, מערכות הלבוש נוצרו כדי לשמש את מרגי להופעות, צילומי קליפים וכו. את הדגם שלי כבר לקחו לקליפ שלו ושל נועה (קירל). למרות שבסוף לא השתמשו בו, היה נחמד לדעת שאנחנו כן בעדיפות. אני בטוחה שיש דברים שמרגי אהב יותר ודברים שאהב פחות, אבל זה כבר טעמו האישי".

אביב בלאש (צילום: ירדן צרפתי)
יעל שולץ (צילום: ירדן צרפתי)

בחירה מוצלחת

"הבחירה להתמקד בקורס ביהונתן מרגי הייתה מוצלחת מאוד" אמר דורון אשכנזי, מנחה הקורס ומעצב אופנת גברים "זה, לנוכח העובדה שהוא לקח חלק פעיל בכל התהליך ושיתף את הסטודנטים בעולמו הפנימי ובהשפעות שהוא חווה בתחום האופנה והמוזיקה. כך, יכלו  הסטודנטים לייצר מערכות לבוש התואמות את רצונותיו ושאיפותיו".

אופיר לב (צילום: ירדן צרפתי)
אפרת אישטו (צילום: ירדן צרפתי)

אולי יעניין אותך גם...